Stolsvärmare i kupén?
Moderator: Redaktion
-
Stolsvärmare i kupén?
Hej,
jag sitter och designar en Tesla S60. Jag blir lite tveksam till "Köldpaketet". Bor ju trots allt i södra delarna av Sverige (Malmö).
Vad innebär "Stolsvärmare i kupén"? Är det stolsvärmare i baksätet? För man får väl stolsvärme fram även utan köldpaketet?
Kanske en dum fråga, men...
jag sitter och designar en Tesla S60. Jag blir lite tveksam till "Köldpaketet". Bor ju trots allt i södra delarna av Sverige (Malmö).
Vad innebär "Stolsvärmare i kupén"? Är det stolsvärmare i baksätet? För man får väl stolsvärme fram även utan köldpaketet?
Re: Stolsvärmare i kupén?
Stolvärme fram är standard
Du får
Uppvärmd ratt
Uppvärmda vindrute torkare ( värmeslinga där de vilar )
Uppvärmd ratt
Ska du köpa tesla? Använd min länk http://--- och spara 8000kr Tack
Du får
Uppvärmd ratt
Uppvärmd ratt
Ska du köpa tesla? Använd min länk http://--- och spara 8000kr Tack
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Får man en extra ratt som man kan montera om den första går sönder?e5m1r skrev:Stolvärme fram är standard
Du får
Uppvärmd ratt
Uppvärmd ratt

Man får iaf värme i baksätet
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
Tack för alla snabba svar! Min fru vet ännu inte om att vi verkligen behöver köpa en Tesla
Men hon skulle aldrig kunna överleva utan stolsvärme fram 
För övrigt har jag i Skåne klarat mig bra utan det som ingår i köldpaketet. Vill nog lägga pengarna på andra tillägg istället.

För övrigt har jag i Skåne klarat mig bra utan det som ingår i köldpaketet. Vill nog lägga pengarna på andra tillägg istället.
Stolsvärme fram har jag inte hört att någon bil (alla kategorier) saknar när de säljs i Skandinavien. Många bilar har det inte som standard nere på kontinenten, men i Sverige, be sure!JohanLKarlsson skrev:Tack för alla snabba svar! Min fru vet ännu inte om att vi verkligen behöver köpa en TeslaMen hon skulle aldrig kunna överleva utan stolsvärme fram
Model 3-24/Polestar 3-24
Skippa det om du inte verkligen vill ha värme i ratten och möjlighet till uppvärmt baksäte för de som sitter där.
Självklart skulle man välja ALLT om det vore gratis men nu får de flesta prioritera.
Självklart skulle man välja ALLT om det vore gratis men nu får de flesta prioritera.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Och inte att förglömma - uppvärmda spolarmunstyckenHelectriC skrev:Får man en extra ratt som man kan montera om den första går sönder?e5m1r skrev:Stolvärme fram är standard
Du får
Uppvärmd ratt
Uppvärmd ratt

Installerat 13,2 kWp solceller
Klicka på visa alla under standsrdutrustning. Där står stolsvärme, det ingår fram som sagt.JohanLKarlsson skrev:Hej,
BMW i3 REX i väntan på Model3
Den är viktigastHelectriC skrev:Får man en extra ratt som man kan montera om den första går sönder?e5m1r skrev:Stolvärme fram är standard
Du får
Uppvärmd ratt
Uppvärmd ratt

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
-
Jag hittade detta senare. Blev mest förvirrad när jag bara läste beskrivningen av "Köldpaket". För mig är kupén hela utrymmet där alla sitter, inte bara baksätet.18650 skrev:Klicka på visa alla under standsrdutrustning. Där står stolsvärme, det ingår fram som sagt.JohanLKarlsson skrev:Hej,
Det finns en hel dem misstolkningar och ibland rent av fel p.g.a. dålig översättning från engelskaJohanLKarlsson skrev:Jag hittade detta senare. Blev mest förvirrad när jag bara läste beskrivningen av "Köldpaket". För mig är kupén hela utrymmet där alla sitter, inte bara baksätet.18650 skrev:Klicka på visa alla under standsrdutrustning. Där står stolsvärme, det ingår fram som sagt.JohanLKarlsson skrev:Hej,
För att göra saken värre är det inte så enkelt som att läsa på de engelska sidor då det skiljer på en amerikansk och europeisk bil
Så läs på och fråga så får du svar på spnt som du eventuellt blir osäker på
Personligen tycker jag att
Interiör paket
Taklucka
Nextgen
Autopilot
Är de mest intressanta tillbehör och ska väljas om ekonomi tillåter
Luftfjädring finns det delade meningar om
Jag tog det själv för att dels så tycker jag att en bil i denna prisklass ska ha det och dels att den kan via software update bli även bättre och få inställningar för tex hårdhet
Sen var det nån annan som sa det i en annan tråd men det är individuellt för bar och en av oss ägare och de flesta av oss har beställt bilar precis så som vi vill ha dem och tycker givetvis att vår kombination är bäst
Oavsett vad du väljer så kommer du köra världens bästa bil
Som jag förstått det är själva stötdämparna inte "ställbara" =kan uppgraderas. Tror det är vanliga mekaniska stötdämpare som inte kan påverkas utifrån. Verkar underligt om Tesla kostat på "ställbara" och sen inte utnyttjat möjligheten att påverka dessa.
Det är nog bara luftbälgarna och styrningen av hur de fylls som kan ändras/påverkas misstänker jag. Dvs då kan man få till nivåreglering och olika höjder.
Borde enkelt kunna kollas i Teslas reservdelskatalog om det går några kablar/slangar/stag till själva stötdämparna vilket krävs för att kunna påverka de på något sätt utifrån.
Det är nog bara luftbälgarna och styrningen av hur de fylls som kan ändras/påverkas misstänker jag. Dvs då kan man få till nivåreglering och olika höjder.
Borde enkelt kunna kollas i Teslas reservdelskatalog om det går några kablar/slangar/stag till själva stötdämparna vilket krävs för att kunna påverka de på något sätt utifrån.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.