Jaga refferals/rabattkodslänkar...
Moderator: Redaktion
Tycker personligen det börjar bli lite för mycket "jagande" för att få refferals själv i många trådar. Jag ser och förstår att det är med "glimten i ögat". I vissa fall börjar jag känna det som spam i flera trådar, dvs oönskade inslag i många trådar.
Jag förstår att man gärna vill att någon använder ens länkar. Men kanske begränsa det till en helt egen tråd. Eller nöj er med ett göra det på något enstaka ställe där ni kanske känner att ni tillför tråden något extra värdefullt. Ni kanske har tagit reda på något specifikt, är ovanligt insatt och delar med er eller gjort något speciellt på något sätt.
När man däremot rekommenderar att använda "någon annans" länk tycker jag det är en himla trevlig gest att man uppskattar den forummedlemens inlägg! Vilket generellt präglar Teslaforumet, hjälpsamma och vänliga medlemmar.
Samma sak om man "fyllt sin kvot" berättar det så någon annan verkligen får nytta av den.
Det kanske bara är jag. Vad tycker ni andra?
Jag förstår att man gärna vill att någon använder ens länkar. Men kanske begränsa det till en helt egen tråd. Eller nöj er med ett göra det på något enstaka ställe där ni kanske känner att ni tillför tråden något extra värdefullt. Ni kanske har tagit reda på något specifikt, är ovanligt insatt och delar med er eller gjort något speciellt på något sätt.
När man däremot rekommenderar att använda "någon annans" länk tycker jag det är en himla trevlig gest att man uppskattar den forummedlemens inlägg! Vilket generellt präglar Teslaforumet, hjälpsamma och vänliga medlemmar.
Samma sak om man "fyllt sin kvot" berättar det så någon annan verkligen får nytta av den.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: Jaga refferals/rabattkodslänkar...
Instämmer med föregående talare!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Håller helt med! Lite jobbigt med aktiv länktiggeri, som gatutiggeri!Leo skrev:Tycker personligen det börjar bli lite för mycket "jagande" för att få refferals själv i många trådar. Jag ser och förstår att det är med "glimten i ögat". I vissa fall börjar jag känna det som spam i flera trådar, dvs oönskade inslag i många trådar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Håller helt med. Jag tycker att det känns som rena tiggeriet just nu från vissa. Hjälpsam kan man vara utan att hålla fram handen hela tiden.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jag håller med, även om jag nog var framme själv en del i fredags när det förra programmet var på väg att ta slut.
Åtminstone i följande fall tycker jag att det är rimligt att skriva om sina (eller andras) länkar:
- När någon frågar om en länk för att lägga en beställning.
- I trådar som går ut på att lista sina länkar. Det finns några sådana och i dessa stör det såklart inte.
- I normal textstorlek i sin signatur. Det går att stänga av att visa signaturer i sin profil om man tycker att det är för jobbigt att se dessa.
Rent i allmänhet tror jag inte att det är så bra att överfalla med länkar så fort någon andas att de kanske ska köpa en Tesla. Har man länken i signaturen så är nog de flesta som ska köpa en Tesla kapabla att välja någon som de anser borde belönas.
Åtminstone i följande fall tycker jag att det är rimligt att skriva om sina (eller andras) länkar:
- I trådar som går ut på att lista sina länkar. Det finns några sådana och i dessa stör det såklart inte.
- I normal textstorlek i sin signatur. Det går att stänga av att visa signaturer i sin profil om man tycker att det är för jobbigt att se dessa.
Rent i allmänhet tror jag inte att det är så bra att överfalla med länkar så fort någon andas att de kanske ska köpa en Tesla. Har man länken i signaturen så är nog de flesta som ska köpa en Tesla kapabla att välja någon som de anser borde belönas.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bylund: kollade under inställningar men hittar inte att det går att stänga av signatur. Hur gör man det? (Eller gäller det bara "taptalk"?)
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
För webben:
Kontrollpanel>>Vänster rullgardin: Inställningar>>Höger rullgardin: Ändra visningsinställningar>>Visa signaturer Ja/Nej
Kontrollpanel>>Vänster rullgardin: Inställningar>>Höger rullgardin: Ändra visningsinställningar>>Visa signaturer Ja/Nej
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag håller också helt med dig. Jag har inte tidigare haft med någon signatur till min rabattkod utan istället valt att rekommendera andra medlemmar som alltid bidrar med bra och sakliga inlägg. Själv skulle jag inte ha köpt min Tesla om jag inte hade läst allt på det här forumet men framförallt Sondells utmärkta blogg.
När värvningskampanjen förlängdes så la jag dit min rabattkod i signaturen, men det kändes inte rätt så det får bli utan även i fortsättningen.
När värvningskampanjen förlängdes så la jag dit min rabattkod i signaturen, men det kändes inte rätt så det får bli utan även i fortsättningen.
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 2 gång.
Installerat 13,2 kWp solceller
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Instämmer helt i detta. Det är rätt mycket sunt förnuft, egentligen. Jag kan nog också tolerera att man slänger in en extra blinkning till sin länk när man känner att man gjort något särskilt hjälpsamt, som t.ex. att presentera sitt förträffliga kalkylverktyg för bilköp, eller nåt åt det hållet. Men att det som nu dyker upp massa inlägg vars enda syfte är att pusha länken så fort det dyker upp någon som presenterar sig och säger sig fundera på köp, det känns mest jobbigt. Att ha den i signaturen fungerar nog bra för de flesta (jag verkar ha fått flera referrals bara på den metoden), även om det har nackdelen att man inte når de som kör Tapatalk eftersom signaturer inte visas där. Och apropå Tapatalk, så är det dödsstörigt att lägga in sin länk i sin Tapatalk-signatur (ingen nämnd, ingen glömdbylund skrev:Jag håller med, även om jag nog var framme själv en del i fredags när det förra programmet var på väg att ta slut.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vill inte hoppa på någon men måste ändå fråga @e5.... funkar det att tigga i varje inlägg man gör?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
NejPontus skrev:Vill inte hoppa på någon men måste ändå fråga @e5.... funkar det att tigga i varje inlägg man gör?

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Än så länge nej men vem vet kanske just denna ger 5Pontus skrev:Vill inte hoppa på någon men måste ändå fråga @e5.... funkar det att tigga i varje inlägg man gör?

Ska du köpa tesla? Använd min länk http://--- och spara 8000kr Tack
Senast redigerad av e5m1r, redigerad totalt 1 gånger.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Som ny här och nyss beställt. Så kan jag säga att den som ställer upp och ger sakliga svar. Den personens länk tog jag.
Vilket avsolut inte är den som visat sin länk mest.
Så jag skulle nog säga. Skit i länkarna i trådarna. Bättre att ge informationen i en tråd. Och att det tydligt går ut info till nya användare här mm. Att vill de nöpa en Tesla och få rabbat kan de kontakta den tesla club medlemmen de fått förtroende för. Och då kommer den medlemmen ge ut sin länk.
Om de nu inte hittat den i en tråd med bara länkar till detta program förståss.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Så jag skulle nog säga. Skit i länkarna i trådarna. Bättre att ge informationen i en tråd. Och att det tydligt går ut info till nya användare här mm. Att vill de nöpa en Tesla och få rabbat kan de kontakta den tesla club medlemmen de fått förtroende för. Och då kommer den medlemmen ge ut sin länk.
Svart X90D, bokat en M3.
Välkommen, grattis till bilen och rätt tänkt tycker jag, Anders77.
Jag tog nyligen beslut själv om att sluta gödsla min länk i tid och otid och försöka bidra med något bättre istället. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Tack. Och Zoidberg är nog glad med.Surfaren skrev:Välkommen, grattis till bilen och rätt tänkt tycker jag, Anders77.Jag tog nyligen beslut själv om att sluta gödsla min länk i tid och otid och försöka bidra med något bättre istället.
Svart X90D, bokat en M3.
Instämmer , inte särskilt charmigt. Typ som "följ min blogg/youtube/insta tiggeri. Koden i signaturen tycker jag är lagom tydligt. Då kan man välja själv.
Tillför ngt av värde utan att förvänta sig ngt tillbaka är ofta ett fungerande recept.
Tillför ngt av värde utan att förvänta sig ngt tillbaka är ofta ett fungerande recept.
Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Det tror inte jag. Tror de som ska köpa bil bara väljer på måfå.TeslaFool skrev:Instämmer , inte särskilt charmigt. Typ som "följ min blogg/youtube/insta tiggeri. Koden i signaturen tycker jag är lagom tydligt. Då kan man välja själv.

Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Eller hur ?grenhall skrev:Det tror inte jag. Tror de som ska köpa bil bara väljer på måfå.TeslaFool skrev:Instämmer , inte särskilt charmigt. Typ som "följ min blogg/youtube/insta tiggeri. Koden i signaturen tycker jag är lagom tydligt. Då kan man välja själv.
Varken du eller jag har några referrals och vi kämpar som bara den
Hur lång tid la jag inte ner för att hjälpa till med "gul sörja"

Det är fritt att välja så länge de köper tesla så är det positivt

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag kommer fortsätta posta på Twitter men annars struntar jag i det.e5m1r skrev:Eller hur ?grenhall skrev:Det tror inte jag. Tror de som ska köpa bil bara väljer på måfå.TeslaFool skrev:Instämmer , inte särskilt charmigt. Typ som "följ min blogg/youtube/insta tiggeri. Koden i signaturen tycker jag är lagom tydligt. Då kan man välja själv.
Varken du eller jag har några referrals och vi kämpar som bara den
Hur lång tid la jag inte ner för att hjälpa till med "gul sörja"
Det är fritt att välja så länge de köper tesla så är det positivt

Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Irriterande beteende.
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Tyvärr går inte de 21" att köpaznak3 skrev:Irriterande beteende.
Sen är det inte så att man övertygar nån i en skitaffär för egen vinning utan till en bra och säker bil kan hända att den är något dyr men bas modellen kan jämföras med en "vanlig" premium bil och då håller även ekonomin bättre
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Håller fullständigt med dig!Anders77 skrev:Som ny här och nyss beställt. Så kan jag säga att den som ställer upp och ger sakliga svar. Den personens länk tog jag.
Bort med alla tiggerilänkar i inläggen och signaturerna. Man undrar om vissa här även sitter utanför sin lokala ICA-affär med en pappmugg.
Den som vill använda en forummedlems rabbatlänk kan kontakta vederbörande via PM.
Läser man runt lite på detta forum framgår det snabbt vilka som har något av värde att komma med för en potentiell köpare. Det är mindre än en handfull medlemmar som kommer med saklig fakta, resten skriver mest om personligt tyckande till höger och vänster vilket isig också kan vara underhållande, men hjälper sällan en bilköpare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Håller med att de skrivs massa onödigt om inget. Bara för att visa sin länk.
Alla Tesla ägare har en länk att ge ut.
Alla Tesla ägare har en länk att ge ut.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Signaturen är väl ändå en rätt bra plats att förvara en länk, så länge man håller sig till normal fontstorlek? Det är inte så värst störande, och de flesta filtrera mentalt bort signaturer ändå. Men det är smidigare för potentiella köpare att ha den där än att behöva skicka PM och vänta på svar. Plus att många lurkar men kanske drar sig för att posta eller ens PM:a. Det jag stör mig mer på är inlägg vars enda syfte är att försöka pusha på nån länken utan att den efterfrågats. Då blir det ren och skär spam.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jag håller med dig men så länge länken är med i signaturen så kommer en del att göra en massa ovidkommande inlägg bara för att exponera sin länk.danni skrev:Signaturen är väl ändå en rätt bra plats att förvara en länk, så länge man håller sig till normal fontstorlek? Det är inte så värst störande, och de flesta filtrera mentalt bort signaturer ändå. Men det är smidigare för potentiella köpare att ha den där än att behöva skicka PM och vänta på svar. Plus att många lurkar men kanske drar sig för att posta eller ens PM:a. Det jag stör mig mer på är inlägg vars enda syfte är att försöka pusha på nån länken utan att den efterfrågats. Då blir det ren och skär spam.
Alla Teslaägare har en länk och är det någon bilköpare som fattat tycke för någon speciellt hjälpsam Teslaägare här på forumet så är det inte någon större ansträngning att PMa vederbörande. Jag tror inte att just du danni behöver vara orolig att missa en referral även om du inte har med länken i din signatur. Men att en del andra tror att antalet exponeringar är största chansen förstår jag.
Jag har inte lagt in min länk för jag tigger inte refferals från okända människor. Men skulle någon ändå vilja använda just min länk så skickar jag den mer än gärna via PM. Men jag spammar inte varje inlägg med tiggeri.
Däremot har jag delat den med kompisar/kollegor/vänner som är köpsugna efter att de pratat Tesla med mig, och sett och provkört min bil. Då känner jag att jag gjort som rekommendationsprogrammet i grunden var tänkt att fungera. Inte genom att övertyga okända människor att använda just min länk.
Det är klart att alla som är på forumet och planerar att köpa en Tesla ska kunna använda en rabattlänk. Men måste vi tigga om det hela tiden i varje inlägg som görs? Det känns lite som när ungarna ska dela upp lag i fotboll. -Välj mig! -Välj mig! -Välj mig!

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015