Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Teslaspotting

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Har varit iväg på en veckas bilsemester i södra Sverige och mött ett ganska stort antal Teslor.
Ledsamt kan jag konstatera att det där med att vinka när man möter en annan Tesla verkar nästan upphört.
Jag vinkade på alla Teslaförare jag mötte och skulle gissa på att bara runt 25% vinkade tillbaka. :evil:

Det var mycke bättre förr! Ju förr desto bättre, skulle man kunna säga.

Har vi slutat att vinka på varandra när vi möts ute på landsvägarna, eller har det kommit så många nya Teslaägare som inte anammat gesten, att de nu utgör 75%? Tiden då det var speciellt att köra Tesla är kanske förbi redan, även i Sverige?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Nicke Nyfiken skrev:
Har varit iväg på en veckas bilsemester i södra Sverige och mött ett ganska stort antal Teslor.
Ledsamt kan jag konstatera att det där med att vinka när man möter en annan Tesla verkar nästan upphört.
Jag vinkade på alla Teslaförare jag mötte och skulle gissa på att bara runt 25% vinkade tillbaka. :evil:

Det var mycke bättre förr! Ju förr desto bättre, skulle man kunna säga.

Har vi slutat att vinka på varandra när vi möts ute på landsvägarna, eller har det kommit så många nya Teslaägare som inte anammat gesten, att de nu utgör 75%? Tiden då det var speciellt att köra Tesla är kanske förbi redan, även i Sverige?
Det är kanske inte alla som ser? Jag vinkar på alla jag möter. Det är dock sällan jag möter någon tyvärr.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Feddan skrev:
Falkenberg idag:
IMG_20160723_162458.jpg
IMG_20160723_164106.jpg
Då missa jag dig precis laddade på plats 3b nånstans mellan 18 o 19 flyttade dock bort bilen till mc d parkering när jag hade tillräckligt för hemresan då det va 3 i kö tror hela vårt grannland har semester på västkusten .
Såg du förresten den N reggade som rulla in på plats 2b kika inte så nära men uppskattningsvis 23-24" på hans fälgar va inte mer än en fönsterlist gummi runt kanten :shock:
Kan inte va mycket komfort kvar då!
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare

Inlägg av Jojje167 »

20160724_153604.jpg
Spottade min första Roadster i Narvik igår!

Kört drygt 100mil genom Norge från Trondheim till Riksgränsen och såg bara 9st MS, varav en va tysk. Trodde jag skulle se fler
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Har sett flera Model S på O-Ringen. Fler orienterare som kör Tesla. (En sekt i sekten alltså! :-) )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jojje167 skrev:
20160724_153604.jpg
Spottade min första Roadster i Narvik igår!

Kört drygt 100mil genom Norge från Trondheim till Riksgränsen och såg bara 9st MS, varav en va tysk. Trodde jag skulle se fler

Åk till Oslo, Bergen eller Stavanger, så ser du minst 9 per 15min 8-). På jobbparkeringen har vi nu dagligen minst 10 Model S parkerade (samt ca 15 små elbilar).
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Självaste "Optimus prime" i Torp/Uddevalla
Självaste "Optimus prime" i Torp/Uddevalla
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Feddan spottad i mitt hood!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Spottade Jan-Sture i morse på min joggingrunda. Ingen av oss hade sin tesla så det räknas kanske inte
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

danni skrev:
Jag var i Eriksberg igår kväll, var det då?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Feddan skrev:
danni skrev:
Jag var i Eriksberg igår kväll, var det då?
Ajjemänsan, då blev du fetspottad av min pokemonande fru!
DonCalzone

Inlägg av DonCalzone »

Kryllar av Teslor på Torp i Uddevalla (givetvis) men har även stött på en röd Model S (ETNXXX) på Ljungvägen i Uddevalla där jag vuxit upp samt en silvrig (tror jag, det var nattetid :D) långt ut i skogen i Bokenäs (Rörbäck/Slingan), någon som känner sig träffad? 8-) SkogsTeslan såg jag i fredags tror jag och den röda såg jag igår. Inga bilder tagna :oops:
JohanLKarlsson

Inlägg av JohanLKarlsson »

Igår körde jag från Malmö mot Kullaberg, d.v.s. lite norr om Helsingborg. Jag såg tre Tesla Model S på vägen dit och två på vägen hem. Kanske inte så konstigt med tanke på att många kör förbi SuC i Löddeköpinge. Hur som helst är det härligt att se "många" Teslor på vägarna. Folk börjar bli lite mer miljömedvetna :-)

Jag noterar också att vit och svart är det som gäller. Jag antar att många hellre lägger pengarna på tillbehörspaketen istället för en annorlunda lack.

Under tiden så drömmer jag mig vidare tills jag kan ratta min egna Tesla. Det störde mig rätt så mycket att behöva tanka innan jag åkte iväg och lägga ca 600:- på diesel, även om allt inte gick åt på denna turen. Hade inte kostat mig ett öre med en Tesla, hade kunnat ladda på SuC i Löddeköpinge. Fast turen hade kunnat klarat sig utan laddning.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

JohanLKarlsson skrev:
Igår körde jag från Malmö mot Kullaberg, d.v.s. lite norr om Helsingborg. Jag såg tre Tesla Model S på vägen dit och två på vägen hem. Kanske inte så konstigt med tanke på att många kör förbi SuC i Löddeköpinge. Hur som helst är det härligt att se "många" Teslor på vägarna. Folk börjar bli lite mer miljömedvetna :-)

Jag noterar också att vit och svart är det som gäller. Jag antar att många hellre lägger pengarna på tillbehörspaketen istället för en annorlunda lack.

Under tiden så drömmer jag mig vidare tills jag kan ratta min egna Tesla. Det störde mig rätt så mycket att behöva tanka innan jag åkte iväg och lägga ca 600:- på diesel, även om allt inte gick åt på denna turen. Hade inte kostat mig ett öre med en Tesla, hade kunnat ladda på SuC i Löddeköpinge. Fast turen hade kunnat klarat sig utan laddning.
Du får sluta drömma och jobba på att få en som leasingbil.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

JohanLKarlsson skrev:

Jag tycker svart och vitt är de snyggaste färgerna. Rätt många (jag inkluderad) har ju faktiskt betalat för svartmetallic eller vit multicoat.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Feddan skrev:
IMG_20160724_233140.jpg
Vilken flugfångare! Jag observerade efter senaste dagarnas långresa hur LITE flugor som fäster på bilen (pre-facelift). Min gamla Volvo såg ut som en flugfarm efter några timmars motorväg.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Var det månne @bjelke som gjorde djupstudier av OKQ8-stationen vid Bollnäs Norra vid halvsextiden idag? I alla fall en mörkgrå med svarta fälgar.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Var det månne @bjelke som gjorde djupstudier av OKQ8-stationen vid Bollnäs Norra vid halvsextiden idag? I alla fall en mörkgrå med svarta fälgar.
Det kan det ha varit, fast min är svart med mörkgrå fälgar :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Mötte “TESSLAN” på nära håll idag men fick minsann ingen vinkning tillbaks :o
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

HelectriC skrev:
Feddan skrev:
Bilagan IMG_20160724_233140.jpg finns inte längre
Vilken flugfångare! Jag observerade efter senaste dagarnas långresa hur LITE flugor som fäster på bilen (pre-facelift). Min gamla Volvo såg ut som en flugfarm efter några timmars motorväg.
Du kanske inte hade rätta betet...
DSC_0619.JPG
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Teslaspotting

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
themax skrev:
Det kan det ha varit, fast min är svart med mörkgrå fälgar :D
Du körde ut på 83 några bilar bakom mig så den kombinationen är helt rimligt. Såg dig bara i någon sekund när du körde ut från macken och in mot Bollnäs. Måste varit de grå molnen som lurade ögat. ;-)
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Mötte på en titangrå 90D (EWWXXX) på Hornudden utanför Strängnäs idag. Jag fick fossilskjuts för dagen annars den enda Teslan förutom våran jag sett där. Nån här?
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
HelectriC skrev:
Feddan skrev:
IMG_20160724_233140.jpg
Du kanske inte hade rätta betet...
kanske färgen spm gör det, jag har mörkblå :D
Eller så kanske lackbehandlingen gör det svårare för flugorna att etsa sig fast?
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

Såg en röd MS på Husvallavägen, Öland . Körde förbi vårt ställe och
Vände vid grannfastigheten som är till salu. Första Tesla förutom min
Här på Klockholms udde :)
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inlägg av bat »

Robin skrev:
Mötte på en titangrå 90D (EWWXXX) på Hornudden utanför Strängnäs idag. Jag fick fossilskjuts för dagen annars den enda Teslan förutom våran jag sett där. Nån här?
Var på Cafét några dagar tidigare dock med en blå. Mats som driver stället blev eld och lågor över att någon ville låna ladd-stolpen som installerats för några veckor sedan. Fick nu se att vår blåa roadtrip-smutsiga bil hann bli förevigad under stunden vi var där:
http://hornudden.net/laddstolpe-pa-hornudden/

Kan noteras att det bara är en Schuko än så länge men elbolaget som sponsrade stolpen hade snålat. Bodde över hos släkten i närheten så just för denna gång fick jag en fri resa dit men behöver ju vara en snabbladdare om det ska vara någon riktig nytta i praktiken. Kunde sedan notera att det fanns ett rött 3 fas uttag på toalettboden - skulle kanske gå ladda där om man ber extra snällt.

De hade någon Tesla på besök ca en gång i veckan nu under sommaren. Fantastiskt ställe i övrigt!
Skriv svar