Pajala, länge sen jag var där men vad har de att fördriva tiden med när man laddar, mer än tre A'nkenhag skrev:Kom på att Pajala var ett bra ställe för en SuC så jag föreslog det till Tesla. :D
The Supercharger Challenge
Moderator: Redaktion
Re: The Supercharger Challenge
ms 76132 "Eleamore"
Jag föreslog den stora parkeringen utanför Pigans Mat & Service i Pajala. Ligger rätt centralt med mat,hotell,butiker och Systembolaget inom gångavstånd.12man skrev:Pajala, länge sen jag var där men vad har de att fördriva tiden med när man laddar, mer än tre A'nkenhag skrev:Kom på att Pajala var ett bra ställe för en SuC så jag föreslog det till Tesla.
Vad behöver man mera?

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
The Supercharger East2West Challenge
Eftersom ingen kommer slå min tid på hela Sverigevarvet så kan denna lilla bana bli kul att köra på tid. Bara 100 mil och 6st pit stops. Vem kör först?
Eftersom ingen kommer slå min tid på hela Sverigevarvet så kan denna lilla bana bli kul att köra på tid. Bara 100 mil och 6st pit stops. Vem kör först?
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Var inte så säker på det. Jag hörde att både Emerson och Mario uppmärksammat din bedrift, och att de nu ska göra ett försök att slå din tid.Alexander skrev:The Supercharger East2West Challenge
Eftersom ingen kommer slå min tid på hela Sverigevarvet så kan denna lilla bana bli kul att köra på tid.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Väg på bröllop i helgen och missade hela den här tråden. Vilken bedrift av er båda! Och att köra den så fort Alexander är rätt galet! Man kanske ska kalla den för SuC grsnd challenge 2016. Lär bli tuffare 2017 och kanske ännu tuffare 2018?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tror det kommer några försök att slå lägsta förbrukning också, fast ska man komma riktigt lågt blir det ju ganska tråkigt iofs (köra sakta osv)...Nicke Nyfiken skrev:Var inte så säker på det. Jag hörde att både Emerson och Mario uppmärksammat din bedrift, och att de nu ska göra ett försök att slå din tid.Alexander skrev:The Supercharger East2West Challenge
Eftersom ingen kommer slå min tid på hela Sverigevarvet så kan denna lilla bana bli kul att köra på tid.
Själv skulle jag oxo satsa på bra tid istället

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Rekord är till för att slås. Vore sjukt kul att följa någon köra samma varv!
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Vore häftigt med app som kan fixa spökkörning på. Det som krävs är att man sparar ner GPS-positioner och tid och sedan presenterar det på något snyggt sätt i telefonen när man kör. Skulle funka för alla typer av transportmedel och sträckor.Alexander skrev:Rekord är till för att slås. Vore sjukt kul att följa någon köra samma varv!
EDIT: Ser att det redan delvis finns:
https://play.google.com/store/apps/deta ... acer&hl=en
Skulle dock gärna vilja ha likt datorspel där man ser en siluett som kanske ligger före eller efter.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nya i Kalmar besökt idag
Coolt, trådlös laddning.Alexander skrev:Nya i Kalmar besökt idag

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nu även laddat på nya i Kalmar
- lator
- Teslaägare
Känner ni igen scenen där någon sitter vid ett pokerbord utan att ansiktet ger så mycket som den minsta hint om den oslagbara handen som han strax ska vända upp på bordet? Så är det för mig nu... Stenansikte! /:-)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
lator skrev:Känner ni igen scenen där någon sitter vid ett pokerbord utan att ansiktet ger så mycket som den minsta hint om den oslagbara handen som han strax ska vända upp på bordet? Så är det för mig nu... Stenansikte! /:-)
Så när startar du den nya sträckkörda kompletta resan?
Tesla Model Y
- lator
- Teslaägare
Jag sitter redan med 17 bra kort på hand och ett extra i rockärmen.... Även denna gång en hyrd S70D men nu utan autopilot så något tidsrekord blev det inte. Sitter just nu på tåget på väg hem så historien får vänta tills jag sitter vid datorn. Bara en liten "teaser"
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- lator
- Teslaägare
Så här ser den senaste rutten ut:
Besökte i tur och ordning:
Toftaholm
Kalmar
Karlskrona (Fast charger)
Kristinehamn (Ej klar för laddning)
Löddeköpinge
Falkenberg
Uddevalla
Jung
Arboga
Sillekrog
Upplands Väsby (X2)
Gävle
Sundsvall
Krokom
Mora
Karlstad
Ödeshög
Avslutade sen i Kalmar där bilen är stationerad.
Totalt körde jag 366 mil, förbrukade 700,0 kWh med en snittförbrukning av 191 Wh/km.
Hämtade bilen kl 16 på torsdag och lämnade den måndag kl 12. I detta ingår ståtid pga utelåsning tre gånger, sen lunch i Sandvik ihop med likasinnade (se sep. tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =25&t=4946), Badrock på Borgholms Slottsruin och att hjälpa en hämta en takklippt BMW 750... Ja, plus att jag faktiskt har hunnit sova några timmar också. Bilen är ju helt otroligt vilsam att köra trots att detta exemplar inte är utrustat med varken adaptiv farthållare eller autopilot. Just ja, jag glömde ju besöket på Gränsö Slott där Tesla hade ett evenemang med Model S och X...
Hämtade MoveAbouts Tesla i Göteborg där den hade blivit fixad efter en viltolycka. Körde sen via Toftaholm till Kalmar och vidare enligt kartbilden. Besökte i tur och ordning:
Toftaholm
Kalmar
Karlskrona (Fast charger)
Kristinehamn (Ej klar för laddning)
Löddeköpinge
Falkenberg
Uddevalla
Jung
Arboga
Sillekrog
Upplands Väsby (X2)
Gävle
Sundsvall
Krokom
Mora
Karlstad
Ödeshög
Avslutade sen i Kalmar där bilen är stationerad.
Totalt körde jag 366 mil, förbrukade 700,0 kWh med en snittförbrukning av 191 Wh/km.
Hämtade bilen kl 16 på torsdag och lämnade den måndag kl 12. I detta ingår ståtid pga utelåsning tre gånger, sen lunch i Sandvik ihop med likasinnade (se sep. tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =25&t=4946), Badrock på Borgholms Slottsruin och att hjälpa en hämta en takklippt BMW 750... Ja, plus att jag faktiskt har hunnit sova några timmar också. Bilen är ju helt otroligt vilsam att köra trots att detta exemplar inte är utrustat med varken adaptiv farthållare eller autopilot. Just ja, jag glömde ju besöket på Gränsö Slott där Tesla hade ett evenemang med Model S och X...

Grattis och tack för senast! Roligt att Kalmar-bilen åkt till alla dessa Superchargers.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- lator
- Teslaägare
Utan bilder har det ju inte hänt, eller hur?

- lator
- Teslaägare

- lator
- Teslaägare

- lator
- Teslaägare

- lator
- Teslaägare

Du glömde stilleståndstiden när du gav mig massoor av Telsainformation.
Du sa inte ett ord om att det var denna resa du var ute på.
Tack för tiden du gav till en dåraktig, fullkomlig främling som tvärnitar på en parkering för att han ser en ny tesla i stan
(För det var väl du?)
Du sa inte ett ord om att det var denna resa du var ute på.
Tack för tiden du gav till en dåraktig, fullkomlig främling som tvärnitar på en parkering för att han ser en ny tesla i stan

(För det var väl du?)