Hur lång tid tar skeppningen?
Moderator: Redaktion
Hur lång tid tar skeppningen?
Tja,
Fick för ganska exakt en månad sedan besked om att min kärlek var färdig och på väg från fabriken. Sedan dess har jag inte hört ett ljud.
Datumet är fortfarande "augusti-början av september".
Någon som vet hur lång tid det brukar ta från att den är färdigbyggd till faktisk leverans?
Jag har försökt att söka men hittar inga bra svar...
Jag vet att den först ska slutmonteras i Holland.
Men utifrån era erfarenheter, vilket tidsspann brukar det hålla sig inom?
Fick för ganska exakt en månad sedan besked om att min kärlek var färdig och på väg från fabriken. Sedan dess har jag inte hört ett ljud.
Datumet är fortfarande "augusti-början av september".
Någon som vet hur lång tid det brukar ta från att den är färdigbyggd till faktisk leverans?
Jag har försökt att söka men hittar inga bra svar...
Jag vet att den först ska slutmonteras i Holland.
Men utifrån era erfarenheter, vilket tidsspann brukar det hålla sig inom?
Re: Hur lång tid tar skeppningen?
Grattis! Snart är du med i klubben 
Min Modell S hämtades sex veckor efter att leveransansvarig kontaktade mig och berättade att bilen rullat ut ur fabriken.

Min Modell S hämtades sex veckor efter att leveransansvarig kontaktade mig och berättade att bilen rullat ut ur fabriken.
"White Lady"
Tesla Model S 90D -16, Multicoat White (all utrustning utom bakvända säten/dubbelladdare)
Vossen 21" m Contisilent 245/265.
Reg nr ERK893
Tesla Model S 90D -16, Multicoat White (all utrustning utom bakvända säten/dubbelladdare)
Vossen 21" m Contisilent 245/265.
Reg nr ERK893
6-8 veckor efter färdig på fabrik beroende på när båten avgår och montering i tilburg
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Vidio,
Vad spännande, det låter som våra bilar ingår i samma batch. Satt precis och funderade på att ställa frågan själv, Tack:)
/H
Vad spännande, det låter som våra bilar ingår i samma batch. Satt precis och funderade på att ställa frågan själv, Tack:)
/H
Cirka 20 dagar före förväntad leveransdag (enl. Ekonomiavdelningen) fick jag slutfakturan bland dokumenten på "Min Tesla" -sidan.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Gissar att våra bilar befinner sig i Rotterdam just nu
Min blev klar den 23/6 och åkte med båt från Houston den 9/7

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Fasen vad avis man blir, på min MS står det slutet sept-okt på. Står att den är i produktion sedan i lördags!
Någon här som sa att produktionen tar ca 1 vecka, kan det stämma tror vi?
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Japp, 6 dagar var statusen 'i produktion' för min bildjFabbe skrev:Fasen vad avis man blir, på min MS står det slutet sept-okt på. Står att den är i produktion sedan i lördags!
Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Härligt med fler i samma "batch"!
Jag fick dock aldrig reda på när min åkte på båten, men antar att den måste gjort det för länge sen, annars blir jag lite bekymrad...

Jag fick dock aldrig reda på när min åkte på båten, men antar att den måste gjort det för länge sen, annars blir jag lite bekymrad...
Ja, eller mindre. Tror bara jag hade den statusen i max 4-5 dar, gick ruggigt fort!djFabbe skrev:Fasen vad avis man blir, på min MS står det slutet sept-okt på. Står att den är i produktion sedan i lördags!
- Peter Holm
- Teslaägare
Nästan lite "nyavis". Minns känslan och statuskollandet flera gånger per dag. Plötsligt fanns slutfakturan där på sidan och därefter gick det fort.
Jättegrattis till er. En härlig höst har ni framför er.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Information är rätt knapp, har endast fått info vid produktionsstart och när den lämnade fabriken, vilket var den 25 juni.
Nu har jag gått och tittat på mitt nya trefasuttag länge, var är min bil, jag vill plugga in den nu
Nu har jag gått och tittat på mitt nya trefasuttag länge, var är min bil, jag vill plugga in den nu

Du kan ju alltid låna ut din bil till någon som väntar och sitta och vänta på deras bil.Peter Holm skrev:Nästan lite "nyavis". Minns känslan och statuskollandet flera gånger per dag. Plötsligt fanns slutfakturan där på sidan och därefter gick det fort.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Min var klar från produktion för tre veckor sedan, och jag har hela tiden också haft "aug-början av sep".
-Idag ändrades informationen plötsligt till "sep-början av okt"...
Antar att bilen just missat en båten & får ta nästa...
Har du fortfarande aug/sep?

Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
- Peter Holm
- Teslaägare
bjelkeman skrev:Du kan ju alltid låna ut din bil till någon som väntar och sitta och vänta på deras bil.Peter Holm skrev:Nästan lite "nyavis". Minns känslan och statuskollandet flera gånger per dag. Plötsligt fanns slutfakturan där på sidan och därefter gick det fort.

Absolut. Om någon vill låna under dagtid när jag sitter på kontoret så går det denna vecka. Jag sitter i Sundbyberg.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blixten skrev:Min var klar från produktion för tre veckor sedan, och jag har hela tiden också haft "aug-början av sep".

Jag hoppas min bil kom med båten som angjorde Holland igår, enligt uppgift jag fick från en vänlig medsekterist här på forumet.
Tror min var klar vid fabrik kanske en vecka innan din, har du riktig otur är det kanske som du säger...

Men vi håller tummarna för att det bara är My Tesla som strular lite!
Min DM sade att han får en notis när bilen är lastad på båten och han lovade att höra av sig så fort han fått det.
Om den inte ens är lastad efter drygt tre veckor så misstänker jag att den missat båten.
Får hoppas att det bara är DM som är på semester & att MyTesla fått lite hicka...
Om den inte ens är lastad efter drygt tre veckor så misstänker jag att den missat båten.
Får hoppas att det bara är DM som är på semester & att MyTesla fått lite hicka...

Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Min lastades på båten i Houston den 10/7...Blixten skrev:Min DM sade att han får en notis när bilen är lastad på båten och han lovade att höra av sig så fort han fått det.
Förresten Blixten, jag fick den här länken av cnyb där du kan skriva in ditt VIN-nummer och se om bilen har skeppats. http://cfr.logisuite.net/Blixten skrev:Min DM sade att han får en notis när bilen är lastad på båten och han lovade att höra av sig så fort han fått det.
Stort tack Vidio!
Har googlat fram andra tracking-länkar, men ingen har funkat.
Din tracking-länk funkade och det står "Container Loaded" 13/7! (Betyder det att den bara lastats i containern, eller att containern lastats på båten..?)
Är det "Container Loaded" du har den 10/7..?
-Och ja, min DM har semester-svar på telefonen tom 8:e aug, så det kanske finns hopp...
Din tracking-länk funkade och det står "Container Loaded" 13/7! (Betyder det att den bara lastats i containern, eller att containern lastats på båten..?)
-Och ja, min DM har semester-svar på telefonen tom 8:e aug, så det kanske finns hopp...

Detta väcker minnen när jag spårade min bil 
Snart så.....

Snart så.....
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Rädd att göra dig besviken, min står "Vessel departed" 10/7. Med hjälp av cnbj så fick jag också info om att båten den skeppades på troligen var "Maersk Montana", å jag googlade dess schema idag å det stämmer fint att den lämnade Houston 10/7 å ankom Rotterdam igår.Blixten skrev:Stort tack Vidio!
Så det lutar väl tyvärr åt att din bil missade båten med ett par dagar...

Men, någon annan båt borde väl gått nu? In på Marinetraffic.com å leta andra Maersk Cargo Ships som kanske befinner sig på Atlanten från Houston nu!

Rättar mig själv, borde väl stå Vessel Departed även på din om den lämnat Houston... Risken är att den står i en container nu å väntar på att lastas på båten...
Min DS ringde i fredags förra veckan och sa att min är på vattnet nu och att han ringer igen om ca 4v för att boka tid för avhämtning (Mölndal SC). På My Tesla står det Aug/början av sept och från länken ovan (skeppning) så kunde jag avläsa att bilen kom med på en båt som avgick 16/7. Så båten var alltså på vattnet i ca 6 dagar när min DS ringde mig.
Siktar på sista veckan i augusti, förhoppningsvis går allt ännu smidigare!
Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Enligt all logik så borde då Blixtens bil vara på samma båt!TeslaFool skrev:Min DS ringde i fredags förra veckan och sa att min är på vattnet nu och att han ringer igen om ca 4v för att boka tid för avhämtning (Mölndal SC). På My Tesla står det Aug/början av sept och från länken ovan (skeppning) så kunde jag avläsa att bilen kom med på en båt som avgick 16/7. Så båten var alltså på vattnet i ca 6 dagar när min DS ringde mig.
Fan vad sköna DS ni verkar ha! Min hör aldrig av sig!