Det är säkert den här som ska in i hallen? Står på Teslas parkering i NK p-huset. 6-sitsig med ultra vitt. Fick även en snabb visning av MXen idag när vi körde MS P90DL. För övrigt så fick mor gå av efter en stund och jag, brorsan och pappa körde vidare. Ludacrousacceleration var för mycket för henne
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
En kul incident hände när vi stod där på Tslaparkeringen. En MX, 2 demo MS och min MS, samt en liten blå Porsche Boxter. Jag frågade "säljaren" vad den gamla skorven som stinker och ryker gjorde på parkeringen. Lite tyst pekade han på mannen bredvid den ena demobilen och sa "det är kundens bil". lika bra att skynda på hans byte till fossilfritt genom att uppmärksamma hans tråkiga nuvarande bil
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tackar! Första Model X med svenska plåtar och dessutom i min och Dennis favoritfärg!
Edit: Tog visst fel på färgen, den är visst grå och inte Titanium...
Den är titanium
OK, står grå i Trafikregistret men då skulle frågan förstås vara vilken grå färg... Då är det min och Dannies favoritfärg!
Vilka är de här Dennis och Dannie som du pratar om?
Förbaskade autocorrect... Det är ju dig jag menade bägge gångerna. Jag vet ju att du vill ha Titanium egentligen. Själv hade jag valt Titanium om jag inte hoppade på Signature för att få leverans innan dig...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den 20:de augusti i Göteborg! Eller hur Svenssons?
Vi får se. Vet inte om det kommer bli allmän provkörning men garanterad kommer alla TCS-medlemmar kunna ta några åkturer i den i mån av tid om den nu levereras den 20:e. Jag har efterfrågat statusuppdatering från min DS men vet inte om han är på semester eller jobbar. Det hinns tyvärr inte med någon Supercharger Challenge dock...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
När den var här i Stockholm för 5-6 veckor sedan så var det bara att fråga och man fick köra, TCS medlem eller ej.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Men. ...butiken, Bara Full med snorungar som skulle dra och slita i allting. Gick ju inte att få till en vettig konversation med representanten. Inte heller prova falkvingar eller autopresent dörrar.
Men kul att mx kommit precis när vi bestämt oss för att åka in och kolla.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20" MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD Nissan Leaf -15
Ja, det var alldeles för mycket folk. Vi tog en titt dit främst för min frus skull. Men det gav nada. Vi får vänta till vi kan få vara ensamma med en och testa den ordentligt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kan folk sluta låta sina småbarn stöka runt i bilar för 1miljon+? Det är samma i Malmö-butiken. Fullt av småbarn i showroom-bilen. Sanslöst! Nu låser de bilen istället. För att människor inte kan uppfostra sina ungar...
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023