Status: leverans slutet på Mars
Moderator: Redaktion
Re: Status: leverans slutet på Mars
Snö på marken idag... De har inte sopat vägarna. Så det positiva med försening är att man undviker stenskott och halka...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
min My Tesla uppdaterades inatt och jag fick mail nu på morgonen om förslag på leverans nästa söndag, 29/3 av min P85D! Nu är inte söndag idealt för mig så jag försöker få ngn dag tidigare men det är kanske svårt med tanke på hur många bilar som skall levereras ut. Tesla förvarnar också om att utleveranstiden behöver hållas kort så de rekommenderar mig att se på videogenomgången innan.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Japp, idag är en perfekt dag att få kortet indraget och den nya fina bilen man väntat på ett halvår beslagtagen bara för att man får leverans tidigt och kör på standarddäcken som följer medhybris skrev:Snö på marken idag... De har inte sopat vägarna. Så det positiva med försening är att man undviker stenskott och halka...

Tur att vi alla får försenad leverans

Nu säger My Tesla "Your Model S is being prepared for pickup or delivery". Fortfarande "Estimated delivery: March" dock, inget datum. Det börjar bli ont om dagar i mars.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Då innebär det att bilen står typ klar, men konstigt att du inte har fått en tid.cjk skrev:Nu säger My Tesla "Your Model S is being prepared for pickup or delivery". Fortfarande "Estimated delivery: March" dock, inget datum. Det börjar bli ont om dagar i mars.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Jag fick precis mail från A om att jag kan hämta bilen i Göteborg nästa vecka. Har dock inte fått något exakt datum än.
Gratulerar! Då blir du en av de första som får hämta bilen i Götet misstänker jag!Perry skrev:Jag fick precis mail från A om att jag kan hämta bilen i Göteborg nästa vecka. Har dock inte fått något exakt datum än.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Trevligt att höra, både att du får din bil samt att de kommit så långt med lokalerna i Göteborg. Det underlättar ju för mig när min bil, förhoppningsvis, skall hämtas i nästa månad.Perry skrev:Jag fick precis mail från A om att jag kan hämta bilen i Göteborg nästa vecka. Har dock inte fått något exakt datum än.
Driver sajten Car.info
Det går väl att boka om!! (resan alltså)cjk skrev:Nu så! Leverans på lördag. Tyvärr åker jag utomlands på fredag

Jag mötte vid Nyköping nu på morgonen tre st
biltransporter, fullastade med sprillans nya Teslor! Grattis till alla kommande lyckliga ägare
Leveranserna rullar på!

Leveranserna rullar på!
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Nyfiken på registreringsstatistiken för mars. Det verkar strömma in Teslor.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Oiiii, det måste vara våran!ironjack skrev:Jag mötte vid Nyköping nu på morgonen tre stbiltransporter, fullastade med sprillans nya Teslor! Grattis till alla kommande lyckliga ägare
![]()
Leveranserna rullar på!
- den ska nu vara på lastbil, ska vara framme hos Tesla i Stockholm imorgon, och vi får leverans på lördag kl 12

Kan rekordet från december slås nu i Mars kanske? I så fall är det inte långt kvar innan vi passerar 400 stycken.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Nu är det bara några få timmar kvar för upphämtning!!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Men hur fungerar bilswedens statistik? Min levererades i mitten av mars men har "Senaste EU-regbevis del 2: 2015-01-29" i registret.Bod skrev:Nyfiken på registreringsstatistiken för mars. Det verkar strömma in Teslor.
Kan bekräfta att dom nått Stockholm (inte helt otippat om dom var i Nyköping innanNicklas skrev:Oiiii, det måste vara våran!ironjack skrev:Jag mötte vid Nyköping nu på morgonen tre stbiltransporter, fullastade med sprillans nya Teslor! Grattis till alla kommande lyckliga ägare
![]()
Leveranserna rullar på!
- den ska nu vara på lastbil, ska vara framme hos Tesla i Stockholm imorgon, och vi får leverans på lördag kl 12

En kompis tog följande i morse.

85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
MIN MIN MIN!! 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Ser ut som de kunde fått plats med en till, öka takten bitte!!!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Psst, Yo! Buy this Tesla, man. Its brand new. It fell off the truck... 

- lator
- Teslaägare
+1

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Kikar man noga (tex den övre bilden, bilen högst upp) så ser det ut som staggered setup 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Min med!!!Kilowatt skrev:MIN MIN MIN!!

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Nej tyvärr, dom kommer endast passera Stockholm.
Dom är på väg till Finland.

+1Larofo skrev:Nej tyvärr, dom kommer endast passera Stockholm.
Hade faktiskt varit riktigt roligt