Status: leverans slutet på Mars

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Status: leverans slutet på Mars

Inlägg av hybris »

Vilka fler sitter med statusen "leverans slutet på Mars" men har fortfarande inte fått något datum/tid?

Det lustiga är att de faktiskt är ännu sämre än i Mars 2014 gällande information om leveransdatum. Man kan skylla på startup när de satt i Täby Centrum in sin pop up store... Men nu... Två veckor kvar av Mars och inget datum. Eftersom jag måste göra klart affär med min gamla bil liksom betala in etc etc så undrar man lite hur de tänker.

Undrar vilka andra som sitter i samma läge gällande status och avsaknad av datum?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Status: leverans slutet på Mars

Inlägg av hybris »

Nör jag beställde mina nya BMW fick jag leveransdagen nör jag lade ordern. Ja leveransdagen! Detta med bilar som inte var byggda och på lager. vid order 3-6 månader innan leverans visste jag leveransdag. Alla bilar fick jag på den dagen eller tom frågan om jag ville ta leveransen veckan innan. Tysk logistik... Här sitter man. Lade ordern i Oktober och vet inte leveransdatum två veckor innan... Som sagt same procedure as last year...

Det är extremt krångligt att planera sina bilköp med Tesla när man har olika beroenden. Sälja nuvarande bil, resor/semster, jobbresor etc.
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare

Inlägg av Idesta »

Jag får heller inte något besked, har slutet av Mars för P85D, "A" säger att han inte får besked från fabriken i Holland. Han har varit snabb och korrekta svar hittills så jag är benägen att tro honom - likafullt irriterande att inte kunna få besked från Tesla, de borde kunna planera sin logistik och leverans så de kan komma med någon form av besked. Skall till Åre över påsk och hade tänkt ta Teslan, då spelar det lite roll om den kommer "late March" eller kanske någon vecka in i april.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag drar utomlands över påsk så levererar de inte innan får de vänta... kommer de i sista minuten så ledsen...
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

hybris skrev:
Jag drar utomlands över påsk så levererar de inte innan får de vänta... kommer de i sista minuten så ledsen...
Precis samma läge för mig!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jag har inte leverans så snart men har samma erfarenhet ifrån BMW och saknar verkligen bättre besked ifrån TM. De borde kunna göra bättre ifrån sig, kan inte komma på några riktigt hållbara ursäkter.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare

Inlägg av krabbe »

Jag har ochså late March - och min LS (À) har for fa 1 månad sidan sagt vecka 13.

Man här intet hört om leverans sidan.

Jag undra varför kommunikationen från Tesla angående leverans, är så dålig.
Dom vet når båten från US kommer til hamnen, dom vet precis hur lång tid en återmontering i Holland tar. Ochhur. Lång tid en transport från Holland til Sverige tar.

Når man läser på teslamotorsclub då ser man att, kunder bliver uppringde når bilen går i produktion, och får samtidigt et premilärt leveransdatum.

når jag har köpt nya bilar. Volvo - BMW - VW. Då vet jag länga innan. Precist leverans datum. (Och om man datumet har ändrat sig, har det inte varit et stort problem) då man vanligtvis har sin gamle bil att köra i (Ofte inbytte )

Når Tesla inte har den möjlighet, måste dom vare mycket mera precis i deras kommunikation.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Exakt samma läge för mig. Fick prel datum 30-31 mars av min DS A tidigt och upplever att han gör ditt absolut bästa för att informera snabbt. Men utan vettig info från fabriken är det svårt. Känns som växtvärk kombinerat med extrem kvartalshysteri där alla bilar ska tryckas ut innan mars slut.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

någon som har erfarenheter av att köpa nya amerikanska bilar, det kanske är en kultur fråga? Man bryr sig kanske inte om kunderna på samma sätt "over there"?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

hybris skrev:
Undrar vilka andra som sitter i samma läge gällande status och avsaknad av datum?
+1

Hoppas datum börjar levereras nästa vecka....

Bara att veta att den var på g från Holland vore ju trevligt...
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Granathen
Teslaägare

Inlägg av Granathen »

Har Vin 721xx, vid beställning i Nov fick jag leverans April så inget speciellt med det, dock för 2 veckor sedan fick jag på min Tesla leverans sent Mars, jag blev såklart glad och trodde med det att det finns någon mer info eftersom leveranstiden ändrades till en tidigare och dessutom närliggande tid så jag mailade Tesla för att utröna vad detta innebar fick dock bara ett sådant här svar som ju inte säger någonting.

[/quote]När logistik har bekräftat transporten och ankomst utav din bil så skickar vi ut en bokningsbekräftelse.

Nähe Goddag yxskaft
P85DL Grå
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Sitter i samma båt (!?)

beställde S85D så fort man kunde (låg vaken på natten och hängde på låset tills det gick att beställa till Sverige): VIN 700xx och har haft leverans "sent mars" länge...

A är som ni andra säger snabb på att svara, men han vet inte heller var bilen befinner sig :(

Fick slutfaktura för någon månad sedan och där står det fortfarande 21:a mars, även om det inte betyder något :)
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Jag befinner mig i exakt samma situation som ni, grabbar! Känns lite segt allting. Saken är också att jag måste ordna ledigheten från jobbet samt resan, då jag inte bor nästgårds med Infra City direkt. Nu blir det lite knappt med tiden om den fortfarande ska komma just denna månaden...
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Det är så man börjar undra om det finns nåt allvarligt problem just nu med leveranser? Hemska tanke...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Brand?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Om jag inte får något statusbesked de närmaste dagarna kommer jag eskalera frågan uppåt i Tesla tills någon kan svara på vad som händer.

Det är helt oacceptabelt att man 14 dagar före planerad leverans inte kan ge något som helst besked om när bilen kommer att levereras.
Model YP 2024
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare

Inlägg av krabbe »

mahulkp skrev:
Om jag inte får något statusbesked de närmaste dagarna kommer jag eskalera frågan uppåt i Tesla tills någon kan svara på vad som händer.

Det är helt oacceptabelt att man 14 dagar före planerad leverans inte kan ge något som helst besked om när bilen kommer att levereras.
Jag har det på precist samma sätt ! Har inte heller fått slutfaktura än, det har jag ochså meddelat A.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag eskalerade idag till WW säljansvarige. Tydlig med att jag är nöjd med med DS men inte med hur dålig Teslas logistik och planering är. Lustigt att den är sämre ett år senare. För se om han svarar...
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

hybris skrev:
Jag eskalerade idag till WW säljansvarige. Tydlig med att jag är nöjd med med DS men inte med hur dålig Teslas logistik och planering är. Lustigt att den är sämre ett år senare. För se om han svarar...
Bra, har du kontaktuppgifter till denne så får du gärna PMa mig.

BTW: Enligt köpeavtalet har Tesla rätt att förverka depositionen och sälja bilen till någon annan om man inte hämtar ut bilen inom en vecka från leveransdatumet. Åt det hållet var det tydligt vilken leveransprecision som gäller...
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

mahulkp skrev:
hybris skrev:

BTW: Enligt köpeavtalet har Tesla rätt att förverka depositionen och sälja bilen till någon annan om man inte hämtar ut bilen inom en vecka från leveransdatumet. Åt det hållet var det tydligt vilken leveransprecision som gäller...
+1
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

mahulkp skrev:
hybris skrev:

Hur hårda är de med att man måste hämta ut bilen inom en vecka? Jag troligtvis en del tjänsteresor runt om kring när bilen ska levereras (om det som står nu gäller) vilket gör att om de inte kan planera bättre än vad ni nu upplever så kan det bli problem. Man vill ju inte att de säljer ens bil bara för att de säger hämta bilen tidigast om 1 vecka och senast om 2 veckor annars säljer vi den vidare.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Pontus skrev:
Hur hårda är de med att man måste hämta ut bilen inom en vecka? Jag troligtvis en del tjänsteresor runt om kring när bilen ska levereras (om det som står nu gäller) vilket gör att om de inte kan planera bättre än vad ni nu upplever så kan det bli problem. Man vill ju inte att de säljer ens bil bara för att de säger hämta bilen tidigast om 1 vecka och senast om 2 veckor annars säljer vi den vidare.
Jag kan inte tänka mig att de är så kinkiga, även om de, enligt avtalet, kunde vara det. De vill ju behålla ett gott rykte, och strulet med leveranserna hjälper inte precis...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jguillen @ teslamotors.com

Tänk på att han är Senior VP of Sales så var vänlig och saklig om du skriver till honom.

Problemen verkar vara i Tillburg och inte med den lokala logistiken i Sverige. Min bil måste varit där i en månad snart...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Pontus skrev:
mahulkp skrev:

Leveranstiden bokas i en dialog. Dom var väldigt flexibla för mig. I värsta fall får du låta finansieringen rulla igång.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Ja exakt tidpunkt men först måste man ju få info om när bilen kommer till Sverige... Det kan man inte få veckan innan leverans det är oseriöst.
Skriv svar