Hur lång tid tar skeppningen?
Moderator: Redaktion
-
Re: Hur lång tid tar skeppningen?
Att man kan knappa in regnummer för att se bilens registreringsinformation. Men man ser den inte på sajten Biluppgifter...
-
Aha du hade regnr. Missförstod det som att du kolla via vin eller något.Teslanorr skrev:Att man kan knappa in regnummer för att se bilens registreringsinformation. Men man ser den inte på sajten Biluppgifter...
Det tog 11 dagar för mig innan productions start. Sedan to produktionen i Freemont 4 dagar. Sen låg den och väntade på att lastas på båt i 10 dagar tror jag det var. 36 dagar tog det medan den skeppades till Holland och spenderade tid där. Sedan var det ytterligare 8 dagar innan den vart levererad.Beigler skrev:Bumpar ursprungsfrågan i tråden igen. Har läst men hittar inget riktigt svar. Från att bilarna lastats på båt. Ungefär hur lång tid tar skeppningen?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Bra flås! Det måste vara en av de snabbare beställningarna.bjelkeman skrev:Det tog 11 dagar för mig innan productions start. Sedan to produktionen i Freemont 4 dagar. Sen låg den och väntade på att lastas på båt i 10 dagar tror jag det var. 36 dagar tog det medan den skeppades till Holland och spenderade tid där. Sedan var det ytterligare 8 dagar innan den vart levererad.Beigler skrev:Bumpar ursprungsfrågan i tråden igen. Har läst men hittar inget riktigt svar. Från att bilarna lastats på båt. Ungefär hur lång tid tar skeppningen?
Jag bekräftade min beställning sista augusti, fick VIN dagen efter men bilen har inte börjat tillverkas än. Nov/dec som prel datum.
När i tiden gjorde du din beställning?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Beställde min 19 Juni, företagsleasing, så lägg till två veckor innan de som jag skrev ovan medans man väntar på att leasing blir bekräftad. Fick VIN 3 Juli.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Ah ok - samma läge för mig kring leasing. Tack!
(Såld) M3P - Röd - vita säten