...jag var sååååå nära att skicka bilden till Roland i Mjölby och fråga hur han tänkte. Men.... nej, orkar inte.Jerker skrev:Pucko!
Nu behövde jag inte ladda just här, men jag blir upprörd ändå.
Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
Re: Jag har blivit icead!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag satte mig själv i min med en korv i handen och så hade jag släpet bakpå bilen (vilket jag iofs alltid har) när jag honom lämna bilen. Annars hade jag kanske åkt fram och tutat på honom och sagt att jag behövde ladda.Walker skrev:...jag var sååååå nära att skicka bilden till Roland i Mjölby och fråga hur han tänkte. Men.... nej, orkar inte.Jerker skrev:Pucko!
(Jag väljer att ignorera din pik om att jag inte blurrat regplåten

Ingen pik. Jag är för att man hänger ut sånna stollar.Jerker skrev:Jag satte mig själv i min med en korv i handen och så hade jag släpet bakpå bilen (vilket jag iofs alltid har) när jag honom lämna bilen. Annars hade jag kanske åkt fram och tutat på honom och sagt att jag behövde ladda.Walker skrev:...jag var sååååå nära att skicka bilden till Roland i Mjölby och fråga hur han tänkte. Men.... nej, orkar inte.Jerker skrev:Pucko!
(Jag väljer att ignorera din pik om att jag inte blurrat regplåten)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Kan ju berätta att Roland har 24 fordon registrerat på sig. En hel knippe lastbilar bland annat.
Han kan (jag säger KAN) tillhöra gruppen elbilshatare.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
+1 AlltidWalker skrev:Ingen pik. Jag är för att man hänger ut sånna stollar.Jerker skrev:Jag satte mig själv i min med en korv i handen och så hade jag släpet bakpå bilen (vilket jag iofs alltid har) när jag honom lämna bilen. Annars hade jag kanske åkt fram och tutat på honom och sagt att jag behövde ladda.Walker skrev:...jag var sååååå nära att skicka bilden till Roland i Mjölby och fråga hur han tänkte. Men.... nej, orkar inte.Jerker skrev:Pucko!
(Jag väljer att ignorera din pik om att jag inte blurrat regplåten)

Jo han kan tillhöra den gruppen men här visar han att han garanterat tillhör gruppen "idioter på 4 hjul"Walker skrev:Kan ju berätta att Roland har 24 fordon registrerat på sig. En hel knippe lastbilar bland annat.
Förmodligen blir han nöjd om någon av er klagar på hans parkering. Då har han ju lyckats provocera vilket ju rimligen är syftet.
Om man tittar på den vita bilen bredvid så har den rejäl punktering plus en sned backspegel. Kanske är det så att den röda bilen är ute för att hjälpa till och just när du passerade var de och försökte få tag på några verktyg?Jerker skrev:Pucko!
Jag vet, det är den snälla linjen, men det behöver inte vara en parkering i ren jävulskap i det här fallet

Den vita bilen har stått där flera veckor. Ska kolla nästa gång jag passerar om den är borta. Då kanske du hade rätt!hooked skrev:Om man tittar på den vita bilen bredvid så har den rejäl punktering plus en sned backspegel. Kanske är det så att den röda bilen är ute för att hjälpa till och just när du passerade var de och försökte få tag på några verktyg?Jerker skrev:Pucko!
Jag vet, det är den snälla linjen, men det behöver inte vara en parkering i ren jävulskap i det här fallet

Måste ge beröm till folk i Trosa, jag var och lunchade i Trosa i onsdags och stod och laddade på en av Trosas kommuns gratisladdare nära centrum.
Efter min lunch hade jag ca 1,5h möte som jag avverkade i bilen när jag stod och laddade med AC på.
Det fanns 2st laddplatser varav jag tog den ena samt runt 50st andra parkeringar vilket var fulla.
Under min tid jag stod där var det ingen som tog den andra laddplatsen trots att parkeringen var full så folk vände och åkte, i slutet kom en Kia Optima och började ladda med jäkligt härlig att se att folk respekterar laddplatser ändå.
Efter min lunch hade jag ca 1,5h möte som jag avverkade i bilen när jag stod och laddade med AC på.
Det fanns 2st laddplatser varav jag tog den ena samt runt 50st andra parkeringar vilket var fulla.
Under min tid jag stod där var det ingen som tog den andra laddplatsen trots att parkeringen var full så folk vände och åkte, i slutet kom en Kia Optima och började ladda med jäkligt härlig att se att folk respekterar laddplatser ändå.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Låter ju bra!LasseTM skrev:Måste ge beröm till folk i Trosa, jag var och lunchade i Trosa i onsdags och stod och laddade på en av Trosas kommuns gratisladdare nära centrum.

Har dom gjort som här i Bollnäs kanske, och bötfällt typ varenda icke laddbar bil som
ställt sig på laddplats?
Det fick bra effekt här iaf kan jag säga

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Ja, det känns ju som en kassako för parkeringsbolagen, bevisläget är ju också solkart, ingen sladd=böterBjelke skrev:Låter ju bra!LasseTM skrev:Måste ge beröm till folk i Trosa, jag var och lunchade i Trosa i onsdags och stod och laddade på en av Trosas kommuns gratisladdare nära centrum.
Har dom gjort som här i Bollnäs kanske, och bötfällt typ varenda icke laddbar bil som
ställt sig på laddplats?
Det fick bra effekt här iaf kan jag säga

På de "laddgator" jag passerar på mina dagliga hundpromenader är det faktiskt ganska sällan ICE-at (?), men häromdagen var det av någon anledning typ 80% ICE, samtliga hade gul lapp på rutan, dom förarna tänker sig nog för innan dom blockar laddplatser igen.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ingen sladd betyder inte per automatik böter. T24-skylt kräver bara att det är en laddbar bil, sladd ikopplad krävs inte.fth skrev:Ja, det känns ju som en kassako för parkeringsbolagen, bevisläget är ju också solkart, ingen sladd=böter![]()
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Stämmer, men arbetsinsatsen är ff väldigt liten för att lappa vid äkta ICE iafSvenssons skrev:Ingen sladd betyder inte per automatik böter. T24-skylt kräver bara att det är en laddbar bil, sladd ikopplad krävs inte.fth skrev:Ja, det känns ju som en kassako för parkeringsbolagen, bevisläget är ju också solkart, ingen sladd=böter![]()

Och visst blev det en kassako här iaf, dom gick rejält plus på dom två platserna
här skulle man lugnt kunna säga

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Teslaspolen
- Teslaägare
Hyfsat sätt att finansiera fler laddplatser? 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- ChristerSjo
- Teslaägare
Kan vara en "målvakt" också. Han har inga utmätningsbara tillgångar och lever på socialbidrag/svarta pengar.Walker skrev:Kan ju berätta att Roland har 24 fordon registrerat på sig. En hel knippe lastbilar bland annat.
Bilarna som han "äger" kan säljeren ha sålt med ett förbud för honom att sälja, skänka eller byta bort bilen, då är bilarna inte utmätningsbara
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Vid "mina" laddgator tror jag bestämt det står något om "pågående laddning", jag skall kolla när jag går förbi nästa gång.Svenssons skrev:Ingen sladd betyder inte per automatik böter. T24-skylt kräver bara att det är en laddbar bil, sladd ikopplad krävs inte.fth skrev:Ja, det känns ju som en kassako för parkeringsbolagen, bevisläget är ju också solkart, ingen sladd=böter![]()
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag frågade för några dagar sedan en parkeringsvakt i Stockholm och han berättade att de inte bötfäller bilar som KAN ladda även om de inte är inkopplade på någon av Stockholms laddgator. Det berodde tydligen på något ”administrativt” problem. Fosilbilar däremot lappas om de står på en laddplats.
Det är ju tyvärr inte ovanligt med elbilar som står på laddplatser utan att vara inkopplade. Och enligt den här p-vakten är det riskfritt…
/Johan
Det är ju tyvärr inte ovanligt med elbilar som står på laddplatser utan att vara inkopplade. Och enligt den här p-vakten är det riskfritt…
/Johan
Skulle stanna snabbt hos en kompis i Sthlm och hämta en grej, de har en laddningsgata utanför porten med 7 laddare.Jfrih skrev:Jag frågade för några dagar sedan en parkeringsvakt i Stockholm och han berättade att de inte bötfäller bilar som KAN ladda även om de inte är inkopplade på någon av Stockholms laddgator. Det berodde tydligen på något ”administrativt” problem. Fosilbilar däremot lappas om de står på en laddplats.
/Johan
Kom på att jag hade en annan Tesla efter jag parkerat och min Typ2-sladd ligger i min egna Tesla så kunde inte ladda tyvärr men var tomt på alla platser så tänkte det inte gjorde alltför mycket i mitt snabba ärende....
Ska även tillägga att ALLA platser är laddbara - finns ingen "normal" parkeringsplats längs med vägen.
Efter ca 15 minuter kom jag ut igen och då hade jag fått P-böter på 1500, anledning: för att jag inte laddade på en laddplats

EDIT: Detta var dock 2 år sedan
TESLA Model S | P85+
Blev lite fundersam över mitt agerande och kollade upp gatan på maps
Hehe.. Inte sätt den skylten faktiskt, ändå har jag laddat där alla gånger när jag varit där på besök med min egna bil
Man lär så länge man lever
Hehe.. Inte sätt den skylten faktiskt, ändå har jag laddat där alla gånger när jag varit där på besök med min egna bil

TESLA Model S | P85+
Men vad betyder den egentligen? Min spontana tolkning vore den att alla får parkera och ladda där, men om du är boende och vill betala boendetariff för parkeringen då är det endast den lägre tariffen om du också laddar. Eller?Henrik skrev:Blev lite fundersam över mitt agerande och kollade upp gatan på maps
Hehe.. Inte sätt den skylten faktiskt, ändå har jag laddat där alla gånger när jag varit där på besök med min egna bil![]()
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Finns endast en T24-skylt så är det enligt reglerna helt OK att parkera laddbar bil utan att ladda där. Skulle man få böter och överklaga så skulle man inte behöva betala.Jfrih skrev:Det är ju tyvärr inte ovanligt med elbilar som står på laddplatser utan att vara inkopplade. Och enligt den här p-vakten är det riskfritt…
Moraliskt är det dock inte OK att parkera på laddplatser utan att bry sig om att ladda men det är en annan sak.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- carl-pedal
- Teslaägare
Var det en plug-in ren som inte laddade?
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld