CCS-adapter. Kräver retrofit för äldre bilar.
Moderator: Redaktion
Re: CCS-adapter. Kräver retrofit för äldre bilar.
Gamla bilar kommer inte kunna ta emot den högre lasten på V3 i vilket fall. Så att göra dessa ccs verkar rimligt (även om det går att ha på de teslas egna) . Vilken hastighet kommer adaptern tåla, 140 kW? Den fördel som jag ser med adaptern är att man kan utnyttja snabbladdar nätverken som poppar upp (som är likvärdiga med SuC, förutsatt att adaptern klarar det). SuC tror jag kommer räcka åt de flesta gamla stofiler.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ja jag hoppas ju att Typ 2 SuC kommer fungera även efter men ingenting är ju säkert förens det bekräftas. Lösningen med 1 port är ju redan rätt komplex.Svenssons skrev:Typ 2 finns ju kvar. Sedan är frågan om det kommer att komma SuC med enbart CCS.
Jag har några frågor som jag ännu inte listat ut av allt googlande kring CCS retrofiten.
1. Kommer man efter retrofit kunna använda Chademo-adaptern? (jag vet att den är utdaterad och utdöende, men jag vill ffa hålla funktionen öppen)
2. Kan man ladda med 'gamla' SuC sladden i ett retrofitat uttag? Eller blir man tvungen att hala fram adaptern till allt SuCande i framtiden och använda CCS sladden?
3. Vilken styrka kan gå genom adaptern? Min 75D kommer nog aldrig kunna ta emot mer än 110kw, men om den kan få samma kräm ur tex Ionity via CCS så vore jag grymt imponerad.
1. Kommer man efter retrofit kunna använda Chademo-adaptern? (jag vet att den är utdaterad och utdöende, men jag vill ffa hålla funktionen öppen)
2. Kan man ladda med 'gamla' SuC sladden i ett retrofitat uttag? Eller blir man tvungen att hala fram adaptern till allt SuCande i framtiden och använda CCS sladden?
3. Vilken styrka kan gå genom adaptern? Min 75D kommer nog aldrig kunna ta emot mer än 110kw, men om den kan få samma kräm ur tex Ionity via CCS så vore jag grymt imponerad.