Var har det dykt upp LR med E3LD?ippii skrev:Inga mer som fått boost på sina E5D? Verkar dyka upp LR med E3LD nu (82 kWh). Känns halvbra att hämta ut en E5D på fredag egentligen.
Nya LR med LG får Acceleration Boost?
Moderator: Redaktion
Re: Nya LR med LG får Acceleration Boost?
M3 LR AWD EAP 2021
Det var ett missförstånd. En som skrev i en annan tråd, men visade sig att det var en P.Tomas L skrev:Var har det dykt upp LR med E3LD?ippii skrev:Inga mer som fått boost på sina E5D? Verkar dyka upp LR med E3LD nu (82 kWh). Känns halvbra att hämta ut en E5D på fredag egentligen.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
- martin_eugen
- Teslaägare
Jag har en LR uttagen 2020-12-29 och där det hos transportstyrelsen står E5D på typ. Men jag hittar ingenstans möjlighet att köpa någon boost. Vart är det tänkt att synas? Jag använder appen som nyckel, värmaren m.m. men däremot när jag loggar in på tesla.com med mitt konto så ser jag inte min bil någonstans där, utan bara knappar för att beställa ny bil. Vad ser ni andra om ni loggar in på teslas hemsida och klickar "tesla-konto"? Och hur kan jag ta reda på om jag har boost från början eller hur jag kan köpa boost?.. Tack!
martin_eugen skrev:Jag har en LR uttagen 2020-12-29 och där det hos transportstyrelsen står E5D på typ. Men jag hittar ingenstans möjlighet att köpa någon boost. Vart är det tänkt att synas? Jag använder appen som nyckel, värmaren m.m. men däremot när jag loggar in på tesla.com med mitt konto så ser jag inte min bil någonstans där, utan bara knappar för att beställa ny bil. Vad ser ni andra om ni loggar in på teslas hemsida och klickar "tesla-konto"? Och hur kan jag ta reda på om jag har boost från början eller hur jag kan köpa boost?.. Tack!
Leasing så funkar det inte.
Om du har den på leasing (företag) så är det lite meckigt.
Jag fick åka in på Tesla Center för att få det fixat.
Du kommer inte heller att få några erbjudanden (typ FSD som var nyligen)

Audi Q8 e-tron 55 -24
Stämmer inte. Jag är inne på min andra leasade Model 3 (DNB via Tesla). Kommer åt allt, har även köpt acceleration boost till båda.JoeMad skrev:martin_eugen skrev:Jag har en LR uttagen 2020-12-29 och där det hos transportstyrelsen står E5D på typ. Men jag hittar ingenstans möjlighet att köpa någon boost. Vart är det tänkt att synas? Jag använder appen som nyckel, värmaren m.m. men däremot när jag loggar in på tesla.com med mitt konto så ser jag inte min bil någonstans där, utan bara knappar för att beställa ny bil. Vad ser ni andra om ni loggar in på teslas hemsida och klickar "tesla-konto"? Och hur kan jag ta reda på om jag har boost från början eller hur jag kan köpa boost?.. Tack!
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
- martin_eugen
- Teslaägare
Okej, men vart hittar ni "knappen" för att köpa boost? Och om ni loggar in på teslas hemsida och klickar på "mitt konto", ser ni er bil då? På min sida står det överst "Martins Tesla" men sen är det bild på Model S och X med knappar för att beställa dem. Dvs ingen bild eller liknande på min nuvarande bil.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
I appen.martin_eugen skrev:Okej, men vart hittar ni "knappen" för att köpa boost? Och om ni loggar in på teslas hemsida och klickar på "mitt konto", ser ni er bil då? På min sida står det överst "Martins Tesla" men sen är det bild på Model S och X med knappar för att beställa dem. Dvs ingen bild eller liknande på min nuvarande bil.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- martin_eugen
- Teslaägare
Jo, det förstår jag självklart att du gör. Jag tänkte mer specifikt, vilken meny klickar du på? Tror nämligen inte ens jag har den menyn eller så hittar jag det inte (finns ju inte supermånga att välja på när man går in i appen).
Uppgraderingar. där finns sedan "Berättigad" och "Köpt"martin_eugen skrev:Jo, det förstår jag självklart att du gör. Jag tänkte mer specifikt, vilken meny klickar du på? Tror nämligen inte ens jag har den menyn eller så hittar jag det inte (finns ju inte supermånga att välja på när man går in i appen).
2023 M3P vit/vit
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
martin_eugen skrev:Jo, det förstår jag självklart att du gör. Jag tänkte mer specifikt, vilken meny klickar du på? Tror nämligen inte ens jag har den menyn eller så hittar jag det inte (finns ju inte supermånga att välja på när man går in i appen).
Volvo PV 544 Special 1963
Om man leasar via företag så stämmer det dock. Jag har via Autoplan och därför får jag inte tillgång till bilen på hemsidan, eller sidan för att uppgradera bilen i appen. Men... tesla kan konfa ens bil på 2 sätt vid företagsleasing, varav jag fick fel sätt i början. Det ena är som jag förstår anpassat för leasing kortare perioder, då kan man inte ens generera en referral code. Bilen syns då i appen och den fungerar som den ska, men du "äger" inte en bil och kan därav inte få någon referral code att dela med dig utav. Om du leasar genom företag så ska man ha på ett annat sätt, då är det ju företagets bil, men företaget har get just dig bilen. Det anser tesla att man då är "ägare" av bilen, typ... Du får tillgång till att skicka någon en referral code eftersom bilen (typ) är din bil. Detta hade Tesla gjort fel för mig så först hade jag ingen referral code, men efter några samtal till min säljare så lyckades han lösa det, tog några dagar dock.ippii skrev:Stämmer inte. Jag är inne på min andra leasade Model 3 (DNB via Tesla). Kommer åt allt, har även köpt acceleration boost till båda.JoeMad skrev:martin_eugen skrev:Jag har en LR uttagen 2020-12-29 och där det hos transportstyrelsen står E5D på typ. Men jag hittar ingenstans möjlighet att köpa någon boost. Vart är det tänkt att synas? Jag använder appen som nyckel, värmaren m.m. men däremot när jag loggar in på tesla.com med mitt konto så ser jag inte min bil någonstans där, utan bara knappar för att beställa ny bil. Vad ser ni andra om ni loggar in på teslas hemsida och klickar "tesla-konto"? Och hur kan jag ta reda på om jag har boost från början eller hur jag kan köpa boost?.. Tack!
Sen om du leasar privat, eller faktiskt äger bilen, då är du faktiskt ägare och kan uppgradera bilen. Anledningen till att du inte kan göra det via företagsleasing är för att ens företag måste betala det och sen förmånsbeskatta dig.
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Jag har förmånsbil från mitt bolag som är leasad via DNB. Går utmärkt att köpa uppgraderingar ändå.
Skillnaden hänger nog snarare på om det är finansiell eller operationell leasing än att du råkar vara företagskund.
Skillnaden hänger nog snarare på om det är finansiell eller operationell leasing än att du råkar vara företagskund.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Ah okej. Då kanske de hanterar alla DNB lika oavsett om det är företag eller privat. För jag fick detta problem, och samma problem har jag hört från andra som har förmånsbil (men inte med DNB). och det var såhär Tesla typ förklarade det för mig, men de visste ju knappt själva. Grundproblemet är att deras system inte är anpassat för svenska markanden helt. Tex får vi som har detta problem premium connectivity gratis sålänge vi leasar, för deras system stödjer inte att vi (eller autoplan i detta fall) kan betala den avgiftenAlfred skrev:Jag har förmånsbil från mitt bolag som är leasad via DNB. Går utmärkt att köpa uppgraderingar ändå.

- martin_eugen
- Teslaägare
Okej, tack för bilderna! Då är det helt uppenbart att jag inte kommer åt det just nu. Jag kör bilen som personalbil, dvs det är en operationell leasing men via min arbetsgivare och ett finansbolag. Men jag bör kunna lösa det ändå genom att kontakta tesla och finansbolaget. Jag har tolkat tidigare inlägg som om folk är mycket nöjda med boosten? Kostnaden för mig blir i storleksordningen 9000 kr netto och det känns ju klart värt det, ungefär samma som en polestaruppgradering.
9000? Hur då?martin_eugen skrev:Okej, tack för bilderna! Då är det helt uppenbart att jag inte kommer åt det just nu. Jag kör bilen som personalbil, dvs det är en operationell leasing men via min arbetsgivare och ett finansbolag. Men jag bör kunna lösa det ändå genom att kontakta tesla och finansbolaget. Jag har tolkat tidigare inlägg som om folk är mycket nöjda med boosten? Kostnaden för mig blir i storleksordningen 9000 kr netto och det känns ju klart värt det, ungefär samma som en polestaruppgradering.
Tänk på att det blir en ökad månadskostnad också då förmånsvärdet på bilen ökar. EAP på ca 40k, blev i slutändan en ökning på 600-700kr netto / månadmartin_eugen skrev:Okej, tack för bilderna! Då är det helt uppenbart att jag inte kommer åt det just nu. Jag kör bilen som personalbil, dvs det är en operationell leasing men via min arbetsgivare och ett finansbolag. Men jag bör kunna lösa det ändå genom att kontakta tesla och finansbolaget. Jag har tolkat tidigare inlägg som om folk är mycket nöjda med boosten? Kostnaden för mig blir i storleksordningen 9000 kr netto och det känns ju klart värt det, ungefär samma som en polestaruppgradering.
Bruttolöneavdrag. 19 200 - moms - arbetsgivaravgifter. ((19200/(1,25))/1,3142) = 11 700kr. Sen beroende på din marginalskatt så blir netto 5 800kr (50%) till 8 200kr (30%)ERR skrev:9000? Hur då?martin_eugen skrev:Okej, tack för bilderna! Då är det helt uppenbart att jag inte kommer åt det just nu. Jag kör bilen som personalbil, dvs det är en operationell leasing men via min arbetsgivare och ett finansbolag. Men jag bör kunna lösa det ändå genom att kontakta tesla och finansbolaget. Jag har tolkat tidigare inlägg som om folk är mycket nöjda med boosten? Kostnaden för mig blir i storleksordningen 9000 kr netto och det känns ju klart värt det, ungefär samma som en polestaruppgradering.
ippii skrev:Stämmer inte. Jag är inne på min andra leasade Model 3 (DNB via Tesla). Kommer åt allt, har även köpt acceleration boost till båda.JoeMad skrev:martin_eugen skrev:Jag har en LR uttagen 2020-12-29 och där det hos transportstyrelsen står E5D på typ. Men jag hittar ingenstans möjlighet att köpa någon boost. Vart är det tänkt att synas? Jag använder appen som nyckel, värmaren m.m. men däremot när jag loggar in på tesla.com med mitt konto så ser jag inte min bil någonstans där, utan bara knappar för att beställa ny bil. Vad ser ni andra om ni loggar in på teslas hemsida och klickar "tesla-konto"? Och hur kan jag ta reda på om jag har boost från början eller hur jag kan köpa boost?.. Tack!
Beror kanske på leasingbolag.
Enligt Tesla så är det på grund av leasingen.

Audi Q8 e-tron 55 -24
Tror man behöver skilja på vilken leasing vi talar om; operationell leasing eller finansiell leasing.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- martin_eugen
- Teslaägare
Jag kör som sagt min bil som personalbil vilket i praktiken är en tjänstebil men där alla kostnader för bilen dras direkt mot min bruttolön. Det gör att man kan påverka lite mer hur man lägger upp sitt "bilägande" när det t.ex. gäller första förhöjd hyra, restvärde samt även utrustning och tillbehör. Så om finansbolaget som äger bilen köper in boost och fakturerar mitt företag för 19900 kr inkl moms blir uträkningen ungefär som nämns några inlägg tidigare.
- martin_eugen
- Teslaägare
Gammal tråd men jag fick tummen ur och låste upp acceleration boost i förrgår, det gick att lösa trots leasing. Fick skicka en fullmakt jag fått från leasingbolaget till Tesla så de gjorde uppgraderingen när jag själv betalat via en länk de skickade ut. Måste ju säga att skillnaden är markant och jag är väldigt nöjd med uppgraderingen. Bilen var såklart väldigt pigg innan men nu är det helt klart en annan nivå.
Kul!! Härligt att det gick att lösa även med leasing!martin_eugen skrev:Gammal tråd men jag fick tummen ur och låste upp acceleration boost i förrgår, det gick att lösa trots leasing. Fick skicka en fullmakt jag fått från leasingbolaget till Tesla så de gjorde uppgraderingen när jag själv betalat via en länk de skickade ut. Måste ju säga att skillnaden är markant och jag är väldigt nöjd med uppgraderingen. Bilen var såklart väldigt pigg innan men nu är det helt klart en annan nivå.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Märks skillnaden även i högre hastigheter eller är det framförallt 0-100?martin_eugen skrev:Gammal tråd men jag fick tummen ur och låste upp acceleration boost i förrgår, det gick att lösa trots leasing. Fick skicka en fullmakt jag fått från leasingbolaget till Tesla så de gjorde uppgraderingen när jag själv betalat via en länk de skickade ut. Måste ju säga att skillnaden är markant och jag är väldigt nöjd med uppgraderingen. Bilen var såklart väldigt pigg innan men nu är det helt klart en annan nivå.
Vridmoment och omkörningar?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Kan bara hålla med, tog definitivt emot att lägga ut nästan 20k till men ångrar det inte en sekund. Tycker även det är en markant skillnad vid normala omkörningar, men möjligt det avtar över 100-120km/h, inte läst på så noga.pefreli skrev:Märks skillnaden även i högre hastigheter eller är det framförallt 0-100?martin_eugen skrev:Gammal tråd men jag fick tummen ur och låste upp acceleration boost i förrgår, det gick att lösa trots leasing. Fick skicka en fullmakt jag fått från leasingbolaget till Tesla så de gjorde uppgraderingen när jag själv betalat via en länk de skickade ut. Måste ju säga att skillnaden är markant och jag är väldigt nöjd med uppgraderingen. Bilen var såklart väldigt pigg innan men nu är det helt klart en annan nivå.
Vridmoment och omkörningar?
Har kanske läst tråden för dåligt, men finns boosten även för SR+?