Det kan ju lätt ändras i olika software uppdateringar ja. Men min har varit hyfsat konstant verkar det som. Iaf sen en software uppdatering tror det var aug 2014 då mkt ändrades. Verkar ju som att bilen slås av när cellbanken med lägst spänning är under 2.9 V ungefär. Vad det är för 0km vet jag inte med kan ju kolla när jag får adaptrarna. Begränsningen i kW följer ju dessa spänningsnivåer så det är bra att ha koll på hur de är på ens bil. Hur det såg ut på min bil mot slutet bilddokumenterade jag här:Pontus skrev:Kan ju vara värt en tur till Karlstad bara för att det skulle vara intressant att se.
Sedan undrar jag om reserven under 0 är ett konstant kWh eller om det är en beräknad sträcka, dvs har reserven minskat när man ändrade typical range (typical förbrukningen)?
http://tesla.sondell.biz/?p=2285
Så länge de inte ändrad vad effektbegränsningsnivån är vid vissa spänningsnivåer så har man alltid koll på batteriet genom att kolla denna effektbegränsningslinje, oavsett om de flyttar 0 punkten.