Model X finns nu med 60 kWh batteri

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Re: Model X finns nu med 60 kWh batteri

Inlägg av alset srotom »

bylund skrev:
alset srotom skrev:
Hur är det med USA har de kortare mellanrum mellan deras supercharger än vi i Sverige?
Tänkte närmast på de enstaka MS40 som finns där...

Jag tycker fortfarande att man skall kunna ta sig mellan samtliga superchargers oavsett val av batteri, fälgar, väderlek, släp mm.
40 saknar helt möjlighet att använda superladdarna, om man inte uppgraderar dem till 60 och köper till superladdning.
Tack, det var ny info för mig!
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
18650

Inlägg av 18650 »

Det är fortfarande dubbelt så stort batteri som i elbil nummer två på marknaden. Inbyggda laddaren är 5ggr så stark som på nummer två och snabbladdningen 2.5ggr så snabb. Visst är det en stor bil, men fullt användbar för väldigt många. :D
BMW i3 REX i väntan på Model3
18650

Inlägg av 18650 »

alset srotom skrev:
Jag tycker fortfarande att man skall kunna ta sig mellan samtliga superchargers oavsett val av batteri, fälgar, väderlek, släp mm.
Jag gissar att man kan göra det med 90kWh batteriet. Då är det ju den du skall titta på. Att dimensionera för yttersta extremfallet blir alltid dyrt. Ungefär en kvarts miljon i detta fallet.
Användarvisningsbild
alset srotom
Teslaägare

Inlägg av alset srotom »

Tack för svaren hittils.
Någon som sett en 5 sitsig X ännu?
Det jag undrar är om andra radens säten är elektriska även på den så man enkelt kan nå lastutrymmet genom falcon dörrarna.
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
vigge50

Inlägg av vigge50 »

alset srotom skrev:
Tack för svaren hittils.
Det jag undrar är om andra radens säten är elektriska även på den så man enkelt kan nå lastutrymmet genom falcon dörrarna.
De har inte börjat leverera 5 sitsiga än.
18650

Inlägg av 18650 »

vigge50 skrev:
alset srotom skrev:
Tack för svaren hittils.
De har inte börjat leverera 5 sitsiga än.
Var det inte någon som försökte sälja en X 5-sits? Är själv intresserad av en bild på hur bagaget ser ut. Man har förmodligen inte bara plockar ut sätena utan hittat på något mer för att få ett plant golv, kanske med fack under?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

18650 skrev:

Var det inte någon som försökte sälja en X 5-sits? Är själv intresserad av en bild på hur bagaget ser ut. Man har förmodligen inte bara plockar ut sätena utan hittat på något mer för att få ett plant golv, kanske med fack under?
Det var en olevererad 5-sittsig Model X som var till salu. Som det ser ut så har man tagit bort baksätet och ersatt med en lucka likt den som är i bagaget ser det ut som:

Bild

Man verkar dock inte ha lagt tid på att göra en interiörbild med 5 säten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Hur långt in under andra stolsraden sträcker sig ett par skidor som är 180cm?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

gellerstam skrev:
Hur långt in under andra stolsraden sträcker sig ett par skidor som är 180cm?
Fram till mittkonsollen om det är så att bakdelen är lägre än sätena på stolarna. Stolarna är ju på pelare. I 7 sätesversionen kommer man inte längre än till ryggstödet på stolarna i andra raden eftersom de hopfällda sätena i tredje raden gör att skidor och liknande kommer för högt upp för att komma under stolarna i andra raden. Inga problem i 6 sätesversionen dock.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar