Moderator: Redaktion
Kör du mycket på skogsväg och grusväg eller har branta uppfarter, ta luft. Annars ta stål.PHAWA skrev:Jamen hur ska jag kunna bestämma mig...![]()
bjelkeman skrev:Kör du mycket på skogsväg och grusväg eller har branta uppfarter, ta luft. Annars ta stål.PHAWA skrev:Jamen hur ska jag kunna bestämma mig...![]()
Mellan Standard och LowKuncale skrev:Höjden på stålfjädringen ligger väl någonstans mellan standard och high på luft?
När vi tittade på det och skulle välja så skillde det väldigt lite mellan höjden på stålfjädringen och high på luft.
Det var bra att få veta. Tack.e5m1r skrev:Mellan Standard och LowKuncale skrev:Höjden på stålfjädringen ligger väl någonstans mellan standard och high på luft?
När vi tittade på det och skulle välja så skillde det väldigt lite mellan höjden på stålfjädringen och high på luft.
Så stål är lite lägre än standard men lite högre än low
Sitter värsta titanplåten under som skyddar batteriet (tillkom efter lite olyckliga incidenter för länge sedan) så DET är det inga problem med vad jag vet iafdjFabbe skrev:Jag ångrar att jag inte köpte luftfjädring faktiskt. Model S är lägre än vad man tror och har faktiskt varit med om att min model S slagit i underredet ett par gånger i gupp och dylikt om man inte ser upp. Och då är jag ändå van vid en BMW Z4 som var rätt låg... numera slänger jag alltid in någon bar extra luft i däcken så att det inte ska hända där jag kör ofta.
Någon förresten som vet hur illa det är om bilen skrapar i underredet? Hänt i mkt låga hastigheter, men ändå. Känns ju sådär IOM att batteripacket sitter där. Bilen går ju fint dock, än så länge...
Den vill väl oxo kunna göra snöänglar iblandmati skrev:Ja, Model S ÄR låg. Det kom ju lite snö här nu i helgen, 5-10cm kanske. Jag ställde bilen på gårdsplanen där det inte var skottat, och när man parkerar så sänks ju luftfjädringen automatiskt. Nu är det ett djupt Tesla-avtryck i snön och framspoilern ser ut som en snöplog.
Beror väl på vad som är sönderVarroF skrev:Nån som vet vad en eventull reparation av luftfjädring kostar på Model S? Spekulerar på beg Model S, Vet inte om jag vågar köpa luftfjädring pga sanslösa reparationskostnader?