Har ni någon erfarenhet. Ge mig tips och råd kära märkeskollegor i denna härliga sekt!!

Moderator: Redaktion
Kanske finns det någon på forumet som har provat både med luft och vanligt fjädring?PHAWA skrev:Jag behöver er hjälp. Har bara kört luftade Tesla , men har nu fått erbjudande om en 90D men vanlig fjädring...
Har ni någon erfarenhet. Ge mig tips och råd kära märkeskollegor i denna härliga sekt!!
Jag kör med luftfjädring och det funkar bra.PHAWA skrev:Jag behöver er hjälp. Har bara kört luftade Tesla , men har nu fått erbjudande om en 90D men vanlig fjädring...
Någon form av "autocorrect" måste ha slagit till här. Överallt där det står BMW ska det ju stå Alfa...e5m1r skrev:Jag har kört BMW innan och vi vet att det är glädjemaskiner med underbar väghållning och körkänsla
Jag har alltid haft svårt för annan bil än BMW blev missnöjd över att bilen inte förmedlar underlaget
Tesla har jag med luft kör i alltid low och ratt i sport på 19" kan inte påstå att den är lika bra som BMW men tillräckligt nära för att jag ska vara nöjd med åket
Har iofs inte kört nån tesla med stålfjädring och den må vara bättre men absolut inget fel på luft
En av mina första bilar var en Alfa och tom redan på den tiden var den förhållandevis enkla variant jag hade riktigt bra!lator skrev:Någon form av "autocorrect" måste ha slagit till här. Överallt där det står BMW ska det ju stå Alfa...e5m1r skrev:Jag har kört BMW innan och vi vet att det är glädjemaskiner med underbar väghållning och körkänsla
Jag har alltid haft svårt för annan bil än BMW blev missnöjd över att bilen inte förmedlar underlaget
Tesla har jag med luft kör i alltid low och ratt i sport på 19" kan inte påstå att den är lika bra som BMW men tillräckligt nära för att jag ska vara nöjd med åket
Har iofs inte kört nån tesla med stålfjädring och den må vara bättre men absolut inget fel på luft
Den ska helst starta inte rosta sönder och vara besiktigadlator skrev:Någon form av "autocorrect" måste ha slagit till här. Överallt där det står BMW ska det ju stå Alfa...e5m1r skrev:Jag har kört BMW innan och vi vet att det är glädjemaskiner med underbar väghållning och körkänsla
Hmmm. Det där skulle jag vilja prova nån gång.Zoidberg skrev:Stålfjädringen har även genomgått en uppdatering vid någon okänd tidpunkt mellan förr och nu.
Jag upplever att min nuvarande stålfjädrade MS (från sent 2016) har mycket bättre väghållning än MS från 2014-2015 (typs Dannis bil).
Du är välkommen förbi på en äcklig kopp kaffe ( svensk standard) och provköra bilen längs med den vackra "gamla E6an".danni skrev:Hmmm. Det där skulle jag vilja prova nån gång.Zoidberg skrev:Stålfjädringen har även genomgått en uppdatering vid någon okänd tidpunkt mellan förr och nu.
Jag upplever att min nuvarande stålfjädrade MS (från sent 2016) har mycket bättre väghållning än MS från 2014-2015 (typs Dannis bil).