Är det bara Model Y eller ser jag en model 3 oxå?Djastar skrev:Ser ut som det är en jäv... massa bilar i Malmö nu.
Svårt och se när man Zoomar

Moderator: Redaktion
Är det bara Model Y eller ser jag en model 3 oxå?Djastar skrev:Ser ut som det är en jäv... massa bilar i Malmö nu.
Wohoo! Minst 3 vita... HoppasDjastar skrev:Ser ut som det är en jäv... massa bilar i Malmö nu.
Och färgat bilen rosa redan ser jagCutelunatic skrev:Precis lagt in Model Y gummimattor litet paket XPE från Hamphi. Perfekt passform, kan rekommendera!
Såg bara MYP'S dessvärre om du är ute efter en 3a.alfaunzo skrev:Är det bara Model Y eller ser jag en model 3 oxå?Djastar skrev:Ser ut som det är en jäv... massa bilar i Malmö nu.
Svårt och se när man Zoomar
Inget svar på din fråga, men jag är i exakt samma sits! På min slutfaktura står det prel. leveransdatum 19/5, hur är det på din?Berka skrev:Någon som vet hur lång tid det tar från förregistering tills att reg.plåtarna kommer?
Min MYP registrerades 17/5 i Norrköping, svart/svart.
Men som vanligt radiotystnad från Tesla själva
I dag så har vi: 1 st M3 LR och 1 st E-klass diesel. Alternativet är att vi behåller det så att vi skippar att plocka ut den MYP som vi precis beställt, och kör vidare på precis som i dag. Det är det absolut enklaste valet. Det är något som vi känner varit en väldigt bra och väl fungerande lösning för våra behov.tslaqqq skrev:Vad ska du köpa istället då, en annan elbil där du får åka o tanka minst dubbla antalet ggr pga ineffektivitet i drivlinor, motor, batterihantering osv?martinot skrev:Är inne på samma sak. Beställde en MYP ironiskt nog i onsdags (som alternativ till min frus dieselkombi) innan jag hade läst "nyheten".Wallingstam skrev:- men va håller ni på med Tesla?!!!!
Kommer jag få vänta vid Supercharger pga att en MG står å laddar så säljer jag Teslan direkt. Största fördelen med Tesla nu när andra kommit ikapp är ju ett ostört eget laddnätverk utan trängsel.
Kommer avvakta och se hur det fungerar nu i sommar och semestertider med min nuvarande Tesla MR LR. Blir det stök och köer så avbeställer jag (eller säljer vår köplats).
Exemplet jag avsåg var alltså M3 (inte M3P).Maw skrev:Nej, det är bara 4-6 månader på Model 3 så det skiljer bara en månad mot Model Y om du fick aug-okt.martinot skrev:Är nästan 1 års kö på M3 just nu, men MYP verkar vara rätt kort leveranstid än så länge.
Fick augusti-oktober som "gissning" av Tesla när jag beställde vit/svart nu i onsdags. Skall bli intressant att se om beställningar och leverans på MYP kommer hålla jämna steg framöver.
Distansköpslagen med 14 dagars ångerrätt gäller väl i det här fallet så du borde ha en dryg vecka på dig att begära tillbaka pengarna.martinot skrev:Men beställningen på vår MYP får ligga kvar tills vidare ivf. Har ju redan pyntat in 2500, och kostar ju inget ytterligare extra att behålla beställningen. Är läget oklart även till hösten, så kan jag säkert be Tesla att skjuta fram leveransen/beställningen av vår MYP till 2023.
Det har du rätt i. Bra tips. Tack!Maw skrev:Distansköpslagen med 14 dagars ångerrätt gäller väl i det här fallet så du borde ha en dryg vecka på dig att begära tillbaka pengarna.martinot skrev:Men beställningen på vår MYP får ligga kvar tills vidare ivf. Har ju redan pyntat in 2500, och kostar ju inget ytterligare extra att behålla beställningen. Är läget oklart även till hösten, så kan jag säkert be Tesla att skjuta fram leveransen/beställningen av vår MYP till 2023.
Jag går via ett bilfinansbolag så jag har inte sett någon slutfaktura, dem betalade dock i mitten av mars.Issec skrev:Inget svar på din fråga, men jag är i exakt samma sits! På min slutfaktura står det prel. leveransdatum 19/5, hur är det på din?Berka skrev:Någon som vet hur lång tid det tar från förregistering tills att reg.plåtarna kommer?
Min MYP registrerades 17/5 i Norrköping, svart/svart.
Men som vanligt radiotystnad från Tesla själva
Den har haft många färger de första 24 timmarna.. hehelarjon skrev:Och färgat bilen rosa redan ser jagCutelunatic skrev:Precis lagt in Model Y gummimattor litet paket XPE från Hamphi. Perfekt passform, kan rekommendera!
Fick också SMS idag om samma. Spänd på nästa SMS med bokningslänkkamger skrev:fick sms idag om matchning mot bil. svart/svart sthlm beställd 2022-03-07
Såg på FB att det fanns en lycklig ägare som varit i Mölndal...hanseman skrev:Var förbi på SC i Göteborg alldeles nyss och kunde se ett hav av svarta men framförallt 4-5st vita, där flera utav bilarna hade regplåt också. Glädjer någon kanske!
Samma här!rolundb skrev:Fick också SMS idag om samma. Spänd på nästa SMS med bokningslänkkamger skrev:fick sms idag om matchning mot bil. svart/svart sthlm beställd 2022-03-07
Honkan skrev:Någon som sitter vid datorn , hur många vita respektive svarta är beställda i lista? Är väl typ dubbelt så många vita som svarta så känns lite kärvt med vita , då fabriken verkar prioritera svarta
När jag hämtade min igår i Göteborg, så va jag inte ensam om att hämta bil iaf. Tror det flyter på ganska så bra. Kom ihåg, den som väntar på något gott...Dahla1975 skrev:Såg på FB att det fanns en lycklig ägare som varit i Mölndal...hanseman skrev:Var förbi på SC i Göteborg alldeles nyss och kunde se ett hav av svarta men framförallt 4-5st vita, där flera utav bilarna hade regplåt också. Glädjer någon kanske!
Såhär långt har det varit tyst kring leveranser från GBG (Väntar på info...)
Aha... hoppas det var lika fullt på parkeringen igår som i lördagsCutelunatic skrev:När jag hämtade min igår i Göteborg, så va jag inte ensam om att hämta bil iaf. Tror det flyter på ganska så bra. Kom ihåg, den som väntar på något gott...Dahla1975 skrev:Såg på FB att det fanns en lycklig ägare som varit i Mölndal...hanseman skrev:Var förbi på SC i Göteborg alldeles nyss och kunde se ett hav av svarta men framförallt 4-5st vita, där flera utav bilarna hade regplåt också. Glädjer någon kanske!
Såhär långt har det varit tyst kring leveranser från GBG (Väntar på info...)
6 dagar innan fick jag mitt sms.nist skrev:Hur långt innan upphämtning brukar man få smset för tidsbokning??