Italien ToR
Moderator: Redaktion
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Jag som tycker min bil är smart
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Idag skulle vi åka till Sirmione och bada och flanera runt. Dock var det cykeltävling så vägarna var avstängda. Efter ett par rundturer och alternativa vägar gick vi bet på den tredje polisavspärrningen...
Vi gjorde östkusten utmed Gardasjön istället.
Idag kommer vi att åka vidare emot Österrike igen. Jag tror det är tight mellan Affi och Brennerpasset med min S60D, har en alternativ ChaDeMo på g.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi gjorde östkusten utmed Gardasjön istället.
Idag kommer vi att åka vidare emot Österrike igen. Jag tror det är tight mellan Affi och Brennerpasset med min S60D, har en alternativ ChaDeMo på g.
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Invigt NewMotion-kortet idag för laddning. Som en smäck och fyller upp med lite CHaDeMo i Bolzano.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Italien ToR
Affi - Brennerpasset verkar lösa sig i slutet av året då en ny SuperCharger kommer norr om Gardasjön i Trento. Men kanske semestern är slut innan dess.
Chademoi i Bolzano fungerar säkert. Verkar även finnas en massa Typ2 alternativ för en upptoppning under en kopp kaffe.
Chademoi i Bolzano fungerar säkert. Verkar även finnas en massa Typ2 alternativ för en upptoppning under en kopp kaffe.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Det hade gått fin-fint utan chademon men ville lugna passagerarna, vi tog 10-12 min och fyllde på lite elektroner i alla fall.
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Italien ToR
Jäkla turister överalltnicklasandersson skrev:...
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Italien ToR
Usch, det där gör mig lite orolig inför vår semester. Vi har ju långa sträckor som det är, det sista vi vill är att sitta hela semestern i köer med två småbarn i bilen...nicklasandersson skrev:Det hade gått fin-fint utan chademon men ville lugna passagerarna, vi tog 10-12 min och fyllde på lite elektroner i alla fall.
Grymma köer idag. Tog knappt fem timmar från Affi - Brennerpasset, en sträcka på drygt 13 mil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Jag funderar på om det var för att det var söndag Danni? I onsdags var det inga större köer. Alternativet är att åka den äldre vägen, dvs svänga av autostradan.
Ett tips kanske är att inte köra söndag norrut? Var mest tyska bilar som var på väg hem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ett tips kanske är att inte köra söndag norrut? Var mest tyska bilar som var på väg hem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Idag har vi kört mot Kitzbühl och varit uppe på alptoppar. De är frikostiga med el här i Österrike tycker jag, det sitter laddstationer lite här och där. Idag fanns det både vid liften (två svenskregistrerade teslor som laddade) och vid badet. Inga kort eller startkoder, bara plugga in type 2-kabeln.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Nu är vi snart hemma igen. Efter en tur via München och Leipzig på hemvägen. Nyttjade en destination charger (i Leipzig) för första gången.
Jag tycker fortfarande att hela laddnätverket är helt fantastiskt! På väg till Rostock stod vi på ordentligt för att hinna med färjan som gick kl 15. Så vi låg i 160-165 och jag tyckte att bilen fortfarande gick snålt. Klart snålare än i Sverige.
I Tyskland, Österrike och Italien så har vi snittat 176 Wh/km. I Sverige nu på hemvägen 211 Wh/km. Då med klart högre hastigheter på kontinenten.
Just nu i Toftaholm och vi har åkt 410 mil hittills. Landar nog på 430 mil och det har gått fantastiskt bra hela resan. Bra med pauser också efter 2-2,5 timmas körning. Eftersom jag är ensam förare är det lagom men aldrig trött.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tycker fortfarande att hela laddnätverket är helt fantastiskt! På väg till Rostock stod vi på ordentligt för att hinna med färjan som gick kl 15. Så vi låg i 160-165 och jag tyckte att bilen fortfarande gick snålt. Klart snålare än i Sverige.
I Tyskland, Österrike och Italien så har vi snittat 176 Wh/km. I Sverige nu på hemvägen 211 Wh/km. Då med klart högre hastigheter på kontinenten.
Just nu i Toftaholm och vi har åkt 410 mil hittills. Landar nog på 430 mil och det har gått fantastiskt bra hela resan. Bra med pauser också efter 2-2,5 timmas körning. Eftersom jag är ensam förare är det lagom men aldrig trött.
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Re: Italien ToR
Kul läsning och bilder är aldrig fel. Gillade tipset med CHaDeMo i Bolzano och New Motion som jag totalt missat och som vi kanske kommer att använda på turen mellan Kitzbuhel och kusten mot Venedig och som du skriver finns ganska mycket destinationsladdare när man kollar upp. MEN ALLA DESSA OLIKA APPAR
I år blir det vår långresa nummer 4 och då räknar jag resor som är över 200 mil (inte Lödde-Oslo, Lödde-Sälen, Lödde-Stockholm, Lödde-Hamburg osv) visst är hyfsat långt även för en elbil (Tesla) men är ändå ganska oproblematiskt att åka typ Nord-Syd, lite svårare att åka Öst-Väst med ett fungerande ladda nätverk.
Välkommen hem
I år blir det vår långresa nummer 4 och då räknar jag resor som är över 200 mil (inte Lödde-Oslo, Lödde-Sälen, Lödde-Stockholm, Lödde-Hamburg osv) visst är hyfsat långt även för en elbil (Tesla) men är ändå ganska oproblematiskt att åka typ Nord-Syd, lite svårare att åka Öst-Väst med ett fungerande ladda nätverk.
Välkommen hem
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Tack för det.
Jag tycker att NewMotions kort plus app i kombination med PlugShare ger tillräckligt gällande laddinfo, förutom SuC, där vi åkt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tycker att NewMotions kort plus app i kombination med PlugShare ger tillräckligt gällande laddinfo, förutom SuC, där vi åkt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Re: Italien ToR
Jag tror många av er har missat Plugsurfing, https://www.plugsurfing.com/ - En app som fungerar ypperligt i Europa.
Beställde Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
Beställde Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Tack beef, har den appen också. Värd att nämnas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Re: Italien ToR
Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?beef skrev:Jag tror många av er har missat Plugsurfing, https://www.plugsurfing.com/ - En app som fungerar ypperligt i Europa.
Beställde Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Re: Italien ToR
Beställde plugsurfing Rfid-brickan förra sommaren efter att vi hamnat i ladd nöd i Zadar Kroatien tror att det kosta 100SEK/år men inte använt så ställer samma fråga.Tjell skrev:Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?beef skrev:Jag tror många av er har missat Plugsurfing, https://www.plugsurfing.com/ - En app som fungerar ypperligt i Europa.
Beställde också Rfid-brickan till min förra Europa-resa. Har förövrigt Fortums, http://www.chargedrive.se , som man klarar sig bra i Sverige och galet bra i Norge med.
Skickat via min iPhone och Tapatalk
Efter tidigare diskussion beställde jag ett kort från New Motion (som jag helt missat) och klickade i på måndagen och idag fick jag kortet så nu vet ni leveranstiden.
Re: Italien ToR
Nej. T ex har de inte någon täckning i Moldavien.Tjell skrev:Har också skaffat Plugsurfing men inte använt det ännu. Funkar det i alla länder i Europa?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Italien ToR
Verkar som den redan har börjat byggas, enligt https://supercharge.info/Monark1954 skrev:Affi - Brennerpasset verkar lösa sig i slutet av året då en ny SuperCharger kommer norr om Gardasjön i Trento. Men kanske semestern är slut innan dess.
Chademoi i Bolzano fungerar säkert. Verkar även finnas en massa Typ2 alternativ för en upptoppning under en kopp kaffe.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Den kommer ligga perfekt!
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Italien ToR
Vår version av resa till Italien eller rättare sagt början av vår resa.
Umeå-Helsingborg. 140 mil.
Jag hade hoppats på utan övernattning men sen start och semestertrafik hindrade. Nådde Arboga med 0%. Ändrade sen A Better Routplaner till 300 kWh/km och 120%. Vi gör med två cyklar stående på ett dragkroksställ. Dra som en släpvagn vid 140 km/h. Efter det har planerna stämt även när vi kunnat nyttja 120%.
”http://supercharge-me.de/” har bilder så jag sparar på några.
Helsingborg-Berlin. Ca 50 mil. Vi kör via Danmark, färja från Gedser till Rostock.
Laddplats Köge i Danmark är trevligare och har bättre öppettider än Aslev men Aslev kanske behövs för räckvidd. När solen skiner och allt är öppet fungerar även Aslev.
Färjan kan bli en matpaus.
Laddar i Herzsprung, vårt första truckstopp men inte det sista.
Nattkörning, massor med tung transport i bägge riktningar. Hela vägen blinkade i bland.
Berlin-Munchen. Ca 60 Mil. Sevärdheter i bägge städer gjorde att vi inte kom längre. Vi ville till Österike men nästa gång går nog Rostock-Österike.
Massor med vägarbeten, när all gammal betong är bytt blir nog sträckan fin och går fortare. Andra trådar tror att det kan vara lite mindre trafik än längre västerut.
Laddning:
Blankenfelde söder om Berling. Fin miljö vid ett finare Hotell. Bör medföra WC åtkomst nattetid.
Nempitz vid Leipzig. Truckstopp. AC i restaurang/fik ger mervärde då det hela dagen av 30 grader ute.
Münchberg, vid en spelhall men närmare till truckstop service. Ingen AC i fiket gjorde att vi drog.
Hilpoltstein, vid en spelhall. Liten promenad till truckstop. Vi bara laddade och åkte.
Schweitenkirchen norr Munchen. Bästa laddstället. Truckstopp men med mycket bra service med troligen bar öppettider och mycket bra vägkrogsmat. Ett hungrigt par fyllde magarna så vi skulle orka Munchen.
En reflektion:
Bör gå sträckköra Rostock-Österike i en etapp om man kör mot Berlin men skippar staden och väljer sen väg 9 mot Munchen. Men betongvägen bör vara utbytt så att det är få vägarbeten.
Munchen-Innspruck via Garmen Partenkirchen och Lermoos i Österike. Ca 22 mil.
Här har vår sträckkörning slutat och vi upplever i stället. Första gången bokar vi hotell redan 14:00 i stället för som tidigast 23:00.
Mycket vacker sträcka. Hög omsättning på Teslor i Lermoos fyra ställ. Mycket olika service i närheten. Nu blir nästa etapp Gardasjön via Brännerpasset.
Konstaterar att alla Destinations laddar hotell ligger i ett lite högre prissegment vid Garda sjön.
Umeå-Helsingborg. 140 mil.
Jag hade hoppats på utan övernattning men sen start och semestertrafik hindrade. Nådde Arboga med 0%. Ändrade sen A Better Routplaner till 300 kWh/km och 120%. Vi gör med två cyklar stående på ett dragkroksställ. Dra som en släpvagn vid 140 km/h. Efter det har planerna stämt även när vi kunnat nyttja 120%.
”http://supercharge-me.de/” har bilder så jag sparar på några.
Helsingborg-Berlin. Ca 50 mil. Vi kör via Danmark, färja från Gedser till Rostock.
Laddplats Köge i Danmark är trevligare och har bättre öppettider än Aslev men Aslev kanske behövs för räckvidd. När solen skiner och allt är öppet fungerar även Aslev.
Färjan kan bli en matpaus.
Laddar i Herzsprung, vårt första truckstopp men inte det sista.
Nattkörning, massor med tung transport i bägge riktningar. Hela vägen blinkade i bland.
Berlin-Munchen. Ca 60 Mil. Sevärdheter i bägge städer gjorde att vi inte kom längre. Vi ville till Österike men nästa gång går nog Rostock-Österike.
Massor med vägarbeten, när all gammal betong är bytt blir nog sträckan fin och går fortare. Andra trådar tror att det kan vara lite mindre trafik än längre västerut.
Laddning:
Blankenfelde söder om Berling. Fin miljö vid ett finare Hotell. Bör medföra WC åtkomst nattetid.
Nempitz vid Leipzig. Truckstopp. AC i restaurang/fik ger mervärde då det hela dagen av 30 grader ute.
Münchberg, vid en spelhall men närmare till truckstop service. Ingen AC i fiket gjorde att vi drog.
Hilpoltstein, vid en spelhall. Liten promenad till truckstop. Vi bara laddade och åkte.
Schweitenkirchen norr Munchen. Bästa laddstället. Truckstopp men med mycket bra service med troligen bar öppettider och mycket bra vägkrogsmat. Ett hungrigt par fyllde magarna så vi skulle orka Munchen.
En reflektion:
Bör gå sträckköra Rostock-Österike i en etapp om man kör mot Berlin men skippar staden och väljer sen väg 9 mot Munchen. Men betongvägen bör vara utbytt så att det är få vägarbeten.
Munchen-Innspruck via Garmen Partenkirchen och Lermoos i Österike. Ca 22 mil.
Här har vår sträckkörning slutat och vi upplever i stället. Första gången bokar vi hotell redan 14:00 i stället för som tidigast 23:00.
Mycket vacker sträcka. Hög omsättning på Teslor i Lermoos fyra ställ. Mycket olika service i närheten. Nu blir nästa etapp Gardasjön via Brännerpasset.
Konstaterar att alla Destinations laddar hotell ligger i ett lite högre prissegment vid Garda sjön.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: Italien ToR
Lite lägre prisat https://hotel-villamaria.org
Ej tesla charger men ändå Laddning.
Ej tesla charger men ändå Laddning.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Re: Italien ToR
Monark1954 skrev:Vår version av resa till Italien eller rättare sagt början av vår resa.
Umeå-Helsingborg. 140 mil.
Jag hade hoppats på utan övernattning men sen start och semestertrafik hindrade. Nådde Arboga med 0%. Ändrade sen A Better Routplaner till 300 kWh/km och 120%. Vi gör med två cyklar stående på ett dragkroksställ. Dra som en släpvagn vid 140 km/h. Efter det har planerna stämt även när vi kunnat nyttja 120%.
”http://supercharge-me.de/” har bilder så jag sparar på några.
Jag laddade på lermoos idag, ser nästan ut som min bil bredvid din. Trevligt fik med gott kaffe.
Helsingborg-Berlin. Ca 50 mil. Vi kör via Danmark, färja från Gedser till Rostock.
Laddplats Köge i Danmark är trevligare och har bättre öppettider än Aslev men Aslev kanske behövs för räckvidd. När solen skiner och allt är öppet fungerar även Aslev.
Färjan kan bli en matpaus.
Laddar i Herzsprung, vårt första truckstopp men inte det sista.
Nattkörning, massor med tung transport i bägge riktningar. Hela vägen blinkade i bland.
Berlin-Munchen. Ca 60 Mil. Sevärdheter i bägge städer gjorde att vi inte kom längre. Vi ville till Österike men nästa gång går nog Rostock-Österike.
Massor med vägarbeten, när all gammal betong är bytt blir nog sträckan fin och går fortare. Andra trådar tror att det kan vara lite mindre trafik än längre västerut.
Laddning:
Blankenfelde söder om Berling. Fin miljö vid ett finare Hotell. Bör medföra WC åtkomst nattetid.
Nempitz vid Leipzig. Truckstopp. AC i restaurang/fik ger mervärde då det hela dagen av 30 grader ute.
Münchberg, vid en spelhall men närmare till truckstop service. Ingen AC i fiket gjorde att vi drog.
Hilpoltstein, vid en spelhall. Liten promenad till truckstop. Vi bara laddade och åkte.
Schweitenkirchen norr Munchen. Bästa laddstället. Truckstopp men med mycket bra service med troligen bar öppettider och mycket bra vägkrogsmat. Ett hungrigt par fyllde magarna så vi skulle orka Munchen.
En reflektion:
Bör gå sträckköra Rostock-Österike i en etapp om man kör mot Berlin men skippar staden och väljer sen väg 9 mot Munchen. Men betongvägen bör vara utbytt så att det är få vägarbeten.
Munchen-Innspruck via Garmen Partenkirchen och Lermoos i Österike. Ca 22 mil.
Här har vår sträckkörning slutat och vi upplever i stället. Första gången bokar vi hotell redan 14:00 i stället för som tidigast 23:00.
Mycket vacker sträcka. Hög omsättning på Teslor i Lermoos fyra ställ. Mycket olika service i närheten. Nu blir nästa etapp Gardasjön via Brännerpasset.
Konstaterar att alla Destinations laddar hotell ligger i ett lite högre prissegment vid Garda sjön.
- nicklasandersson
- Teslaägare
- Inlägg: 426
- Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
- Ort: Linköping
Re: Italien ToR
Kul att läsa, trevlig resa!
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Italien ToR
Nu när vi laddar i Brännerpasset i Italien har vi kört lika långt i Sverige som utanför Sverige.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: Italien ToR
Hur mycket är forbrukningen med cykelhållare.
Vi körte till Gardasöen från Skurup. 170 mil (färge Rödby - putgarden ) övernattningen i Thiersee.
Cruisede med typisk 120-230. (X 90D) Snitt 226wh
Träffade en Normann i dk föra vecka, dom hade kört hem fran Italien med cykelhållare i en x (100D) 140-145 på Autobahn. Snitt 272
Är nyfiken på forbrukningen då vi gärna vil ha med cykler nästa gången. Men inte om forbrukningen blir for stor
Vi körte till Gardasöen från Skurup. 170 mil (färge Rödby - putgarden ) övernattningen i Thiersee.
Cruisede med typisk 120-230. (X 90D) Snitt 226wh
Träffade en Normann i dk föra vecka, dom hade kört hem fran Italien med cykelhållare i en x (100D) 140-145 på Autobahn. Snitt 272
Är nyfiken på forbrukningen då vi gärna vil ha med cykler nästa gången. Men inte om forbrukningen blir for stor
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd