Bra!vigge50 skrev:Nä, de fyra har hållit sig borta från sådan skit.Limbster skrev:Heja Tesla, Nissan, Renault och Hyundai, bygg elbilar till folketIngen av dessa hade väl skickat skit brevet till Trumpen?

Moderator: Redaktion
Bra!vigge50 skrev:Nä, de fyra har hållit sig borta från sådan skit.Limbster skrev:Heja Tesla, Nissan, Renault och Hyundai, bygg elbilar till folketIngen av dessa hade väl skickat skit brevet till Trumpen?
Renault säljs väl inte ens i USA? Andra franska bilar som Citroën och Peugeot håller väl sig också borta?Limbster skrev:Heja Tesla, Nissan, Renault och Hyundai, bygg elbilar till folketIngen av dessa hade väl skickat skit brevet till Trumpen?
Vad betyder egentligen livstidsgaranti? Är det en garanti fram till att produkten dör, eller ägaren? Om det är det förra kan man ju alltid hävda att den är uppfylld oavsett när batteriet går sönder. Eller hur funkar det där egentligen?vigge50 skrev:Tydligen så har Hyundai sagt i USA att de kommer ha livstids garanti på batterierna i sina elbilar, kommer andra tillverkare hoppa på detta kanske?
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... h-hybrider
Visst tusan - det är ju Bilspektrum som säljer Hyundai i Umeå, bodde granne med den firman under gymnasietiden och föräldrarna bodde kvar tills huset såldes förra hösten. Man kanske ska titta in till dem vid nästa Umeåbesök och se om de har någon av varianterna för provkörning. Har dock hört att de ska flytta till nya lokaler snart.Bjorn N skrev:Här i Umeå har jag redan i fredags sett en rulla på vägen. Jag cyklar förbi Hyundai-handlaren på väg hem från jobbet... Har dock inte kommit till att svänga in på en provkörning ännu.
Ja dom har då en Electric just nu i alla fall, det stod över hela sidan på bilen.StefL skrev:Visst tusan - det är ju Bilspektrum som säljer Hyundai i Umeå, bodde granne med den firman under gymnasietiden och föräldrarna bodde kvar tills huset såldes förra hösten. Man kanske ska titta in till dem vid nästa Umeåbesök och se om de har någon av varianterna för provkörning. Har dock hört att de ska flytta till nya lokaler snart.Bjorn N skrev:Här i Umeå har jag redan i fredags sett en rulla på vägen. Jag cyklar förbi Hyundai-handlaren på väg hem från jobbet... Har dock inte kommit till att svänga in på en provkörning ännu.
Risken är väl att det är en eller ett par stycken som turnerar i landet så de inte har kvar den nästa helg när jag besöker Umeå, men får väl kika förbi och kolla om jag har tur. Minns jag rätt ska de ta över en annan bilfirmas lokaler på Ersboda, stod nåt om det på vk.se förra veckan.Bjorn N skrev:Ja dom har då en Electric just nu i alla fall, det stod över hela sidan på bilen.StefL skrev:Visst tusan - det är ju Bilspektrum som säljer Hyundai i Umeå, bodde granne med den firman under gymnasietiden och föräldrarna bodde kvar tills huset såldes förra hösten. Man kanske ska titta in till dem vid nästa Umeåbesök och se om de har någon av varianterna för provkörning. Har dock hört att de ska flytta till nya lokaler snart.Bjorn N skrev:Här i Umeå har jag redan i fredags sett en rulla på vägen. Jag cyklar förbi Hyundai-handlaren på väg hem från jobbet... Har dock inte kommit till att svänga in på en provkörning ännu.Jag har också hört att dom ska flytta, vet dock inte när eller vart.
Skumt att rena batteriversionen får mindre bagageutr. än hybriden som har allt annat skrot oxo? Det skulle man nog villa se irl...Johnalm skrev:Jag var och klämde lite på hybridvarianten igår för att se hur själva modellen ser ut och känns.
Här kommer mina synpunkter:
+ Bra som firma-/förmånsbil pga lågt förmånsvärde.
+ Rätt så snygg (för att vara asiatisk bil)![]()
+ Begränsade tillvalspaket (jo, jag ser det som positivt). Till en bra peng är bilen fullutrustad.
+ Räckvidden med tanke på litet batteri (även enligt EPA).
- Bagageutrymmet, blir tydligen mindre än på hybriden pga elmotorn bak.
- Sikt bakåt, vingen bak hamnar mitt i rutan och i synfältet.
- Laddning hemma kräver deras egen laddbox, enligt uppgift kostar basinstallation inkl box 11 000 kr max 10 meter från inkommande elservis.
- Lång laddningstid även via deras egen laddbox (8-13 timmar)![]()
- Inte lika pigg som Teslan![]()
Bilen kan funka som en andrabil i vårt hushåll, men laddningen ställer till det.
Inväntar vår bokade Model 3 istället så får frugan ta bussen
CCS. Har du en sådan hemma?Bjelke skrev:Skumt att rena batteriversionen får mindre bagageutr. än hybriden som har allt annat skrot oxo? Det skulle man nog villa se irl...Johnalm skrev:Jag var och klämde lite på hybridvarianten igår för att se hur själva modellen ser ut och känns.
Här kommer mina synpunkter:
+ Bra som firma-/förmånsbil pga lågt förmånsvärde.
+ Rätt så snygg (för att vara asiatisk bil)![]()
+ Begränsade tillvalspaket (jo, jag ser det som positivt). Till en bra peng är bilen fullutrustad.
+ Räckvidden med tanke på litet batteri (även enligt EPA).
- Bagageutrymmet, blir tydligen mindre än på hybriden pga elmotorn bak.
- Sikt bakåt, vingen bak hamnar mitt i rutan och i synfältet.
- Laddning hemma kräver deras egen laddbox, enligt uppgift kostar basinstallation inkl box 11 000 kr max 10 meter från inkommande elservis.
- Lång laddningstid även via deras egen laddbox (8-13 timmar)![]()
- Inte lika pigg som Teslan![]()
Bilen kan funka som en andrabil i vårt hushåll, men laddningen ställer till det.
Inväntar vår bokade Model 3 istället så får frugan ta bussen
Laddning hemma borde funka med andra boxar, sitter väl en std.-kontakt på den får man väl anta, eller?