En elbil från Hyundai var faktiskt lite oväntat med tanke på deras satsning på bränslecellsbilar. Kanske har de kommit fram till något som Toyota inte upptäckt ännu
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag det kanske är semantik, jag tänker mig Model S som en sedan, vilket också är den nomenklatur Tesla själva använder Men visst verkar Hyundai'en har lite högre rumpa som Model S, eller BMW 3 GT för den delen.
Halvkombi är för mig (ber om ursäkt för bilden i förskott ):
Men ska man följa specifikationen där halvkombi vs sedan beror på infästning av rutan/bakluckan så håller jag med, Ioniqen ser ut som en halvkombi.
Senast redigerad av Laban, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
En elbil från Hyundai var faktiskt lite oväntat med tanke på deras satsning på bränslecellsbilar. Kanske har de kommit fram till något som Toyota inte upptäckt ännu
Hyundai har väl nyligen gått ut med att det kommer att dröja innan bränslecellsbilar slår igenom:
Ok, så den ska presenteras i januari, är väl rimligt att gissa att den kommer i produktion 2017/18?
Spännande, 2017 blir verkligen året då elbilen slår igenom stort. Kommer ju finnas ganska många att välja på, för man får väl anta att även Hyundai kommer erbjuda ett batteri som möjliggör ca 30 mils körning.
Intressant. Sett lite kommentarer om "Prius competitor" t ex theverge.com.
Intressant att dom utelämnat bränslecells-alternativet och erbjuder bensin som komplement till ren batteridrift.
Antar att det kan bero på att bensin är mer tillgängligt än vätgas?
Konkurrera med Model S och Prius på samma gång? Åter igen har någon inbillat sig att alla "miljövänliga" bilar spelar i samma liga...
Ja det där är märkligt, har läst recensioner där man menar på att det tar länge att tjäna igen extrakostnaden för Model S mot en V70. Kanske inte riktigt jämförbara bilar..
Intressant att dom utelämnat bränslecells-alternativet och erbjuder bensin som komplement till ren batteridrift.
Antar att det kan bero på att bensin är mer tillgängligt än vätgas?
För mig är vätgas en lösning med en kraftig uppförsbacke (dyr bil, dyr att tanka, dyrt att bygga tankstationer) utan mål (<= 1/2 effektiviteten mot en ren elbil). Kanske andra som har insett det också
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Bilen presenteras i Korea i januari 2016 och därefter följer bilmässorna i Genève och New York i mars med målsättningen att bli världsledande på marknaden för miljöbilar
Så då är väl frågan hur länge det dröjer mellan lansering och att bilen går att köpa i Sverige. Är säkert något år i alla fall.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Nu kanske man inte ska dra för stora växlar på denna typ av bild men det ser ut som att den inte har en grill, i stil med Model X. Personligen hoppas jag att det är så. Snygg är den i alla fall, kanske blir en stor frunk när nosen är lite högre
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Det är ju inte alla som har den lösningen som Tesla har (iaf inte ännu) med hela drivlinan i botten på bilen. Renault Zoe, t.ex. har ju motorrummet fullt av motor och luftvärmepump.
Det är ju inte alla som har den lösningen som Tesla har (iaf inte ännu) med hela drivlinan i botten på bilen. Renault Zoe, t.ex. har ju motorrummet fullt av motor och luftvärmepump.
Det är väl i stort sett bara Tesla som har en frunk man kan lägga saker i. eGolf, i3, Zoe, e-Up, Focus, MB B alla har fyllt det gamla motorrummet med ny teknik.
Förövrigt så påminner bakdelen på Hyundaien en del om nya Mondeo sedan.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Visst, det var mer en förhoppning från min sida. Eftersom bilen också ska levereras som hybrid och laddhybrid så kan man nog tyvärr anta att det blir mer liknande Zoe osv.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Läste några av kommentarerna på autoblog och det verkar vara rätt många som gillar den. Personligen är jag lite mer skeptisk, ingenting jag skulle köpa själv.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Kan inte undvika tanken att ju fler elbilar fulla med kompromisser, pga att man alltid ska "safe:a" och stoppa in en förbränningsmotor i något alternativ, som dyker upp ju mer kommer Tesla att stå ut.
Just därför att man inte kompromissat.
Ser inte exakt ut som på spionbilderna (lätt maskerad bil där kanske), eller så är det bara vinklar som är "fel" där. För här tycker jag den ser helt ok ut.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Finns redan en officiell bild på skapelsen. Formad ungefär som en Prius men lite snyggare. Konceptritningarna var fräsigare (som vanligt) men ändå helt okej.