Bakåtvända stolar P85D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
micha

Re: Bakåtvända stolar P85D

Inlägg av micha »

Pontus skrev:
Oavsett vad du tar ut i lön så måste det ha med din avräkning av arbetsbil att göra, vad menar du med det?
Är inte så insatt i dessa möjligheter.
Precis. Jag drar av det på vad Teslan kostar i månaden. Mao 10933 leasingen -4000 som min gamla bil kostade.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

micha skrev:
Pontus skrev:
Oavsett vad du tar ut i lön så måste det ha med din avräkning av arbetsbil att göra, vad menar du med det?
Är inte så insatt i dessa möjligheter.
Precis. Jag drar av det på vad Teslan kostar i månaden. Mao 10933 leasingen -4000 som min gamla bil kostade.
Menar du att siffran, 5670 kr/mån är hur mycket mer Teslan kostan än din andra bil? Är det så låter det ju som att det skulle stämma mycket bättre.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Gälland fjädring så upplevde jag standardfjödringen rejält stötigare än luftfjädringen. Med luftfjädring är bilen helt fantastisk med 21". Mindre stötig än de Olika BMW jag ägt och kört på 19". Läst om ett par personer på TMC som blivit lurade av personer med vanliga fjädringen och valt det på sin andra Model S. De har ångrat sig rejält och känner sig lurade. Så varning för alla som jiddrar om att standardfjädringen är mindre stötig eller mer komfortabel. Stämmer inte alls! för mig är luftfjädringen på topp trelistan över tillval. Givet val!

Edit. Misstänker att de blev lurade av Mr mecka sönder sin Tesla på TMC. Dvs han som lekt med fjädringen själv på sin model S. Garantin lär ju ryka direkt och verkar aningen smartare att välja med luftfjädring direkt. Min P85+ är jag sjukt nöjd med. Geym väghållning och komfort. Det jag är mest orolig för med min nya P85D är om den verkligen känns lika skön. får se när jag fått den nya.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Mjuk>hård
Luftfjädring>std fjädring>luft med gamla plus
19">21"
Fjädring i P85D återstår att se
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Hybris, hur ska du göra med din nya P85 D? Ska du sänka den eller?
Low på P85D är tydligen lika hög som std på de gamla bilarna. Dvs för högt enl min smak.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Det här med hur fjädringen upplevs är ju ganska subjektivt.
Jag valde standardfjädring och 21" fälgar. Innan beställning hade jag haft turen att kunna låna en bil med luftfjädring och 21" av en kollega i två veckor då han var utomlands. Gillade inte den artificiella vägkänslan i den. Kändes skumt över ojämnheter.
Provade också en bil med 19" och standard som kändes mycket bättre. Var orolig att 21" och standard skulle vara för hård, men jag tycker verkligen inte det. Mina senaste bilar har varit en Passat V6 med ställbart chassi och 18" fälgar och jag skulle säga att Teslan motsvarar ungefär normalläget. Sportläget var definitivt hårdare. Innan den hade jag en Audi A6 med S-line chassi och 19" fälgar (om jag minns rätt) och den var definitivt mycket hårdare.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Skriv svar