Rekommenderar att du har passive entry avstängt. Jag gjorde tester av säkerheten i Teslas keyless system tillsammans med Larmtjänst och Polisen i somras. Vår slutsats är rekommendation att ha passive entry avstängt och PIN2drive påslaget för bästa säkerhet i S och X.
Det är väl samma system som i de flesta keyless go. Signalen kan ganska enkelt förlängas oavsett bilmärke vad jag förstår.
Däremot funkar det ju inte på Model 3.
Om jag har pin to drive aktiverat, borde jag inte kunna ha passive entry på då?
Det funkar ändå.
Ja, det är klart att det gör. Tänkte mer i ett säkerhetsperspektiv.
Passive entry tillkom för att minska risken för kapning. Sedan har ytterligare pin to drive tillkommit. Och då var min fundering om passive entry kunde slås på eftersom att pin to drive hindrar stöld av fordonet.
Ah, sorry, missförstånd.
Jag är rätt paranoid av mig, men jag tycker att risken med passive entry påslagen är acceptabel. Har pin2drive på. Men om det visar sig i verkligheten att det är ett problem, så kommer jag ändra mig.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Rekommenderar att du har passive entry avstängt. Jag gjorde tester av säkerheten i Teslas keyless system tillsammans med Larmtjänst och Polisen i somras. Vår slutsats är rekommendation att ha passive entry avstängt och PIN2drive påslaget för bästa säkerhet i S och X.
Det är väl samma system som i de flesta keyless go. Signalen kan ganska enkelt förlängas oavsett bilmärke vad jag förstår.
Jag har en teori som idag skulle fungera även på trean, så slå av den där också.
Jag har en teori som idag skulle fungera även på trean, så slå av den där också.
Du menar att förlänga bluetooth?
Det finns väl repeaters för det ja. Men poängen var att det inte går att använda samma "kit" som tjuvarna kör med till "alla" märken, utan då krävs det annan teknik.
Att de blev poppis att sno S och X var väl just för att de upptäckte att de kunde använda samma grejer som när de snodde en BMW eller Mercedes.