Är det någon som vet vad inställningen "Passive Entry" gör?
Kan inte minnas att jag hade den i tidigare version av mjukvaran. Fick version 2017.28.4 cf44833 installerad förra veckan.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Gissningsvis så stänger den väl av automatupplåsningen, så det skulle kunna vara det omtalade nya skyddet mot signalräckviddsförlängare? Kan du i något läge faktiskt ändra inställningen?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Är det någon som vet vad inställningen "Passive Entry" gör?
Kan inte minnas att jag hade den i tidigare version av mjukvaran. Fick version 2017.28.4 cf44833 installerad förra veckan.
Efter att googlat lite verkar det som första svaret på alla stölder, att man kan med denna funktion stänga av fob-funktionen, Passive Keyless Entry.
Intressant! Vore bra att slippa alufolien. Det kan gå riktigt fel om det vill sig illa har jag märkt. Om man parkerar i -20 för att gå ut och pinka, sedan har du autolock på och foben ligger i alu inuti bilen så kommer du att bli utelåst!
Nu brukar man ju få ta ur den ur folien för att kunna starta bilen men om man lägger tillbaka foben på alufolien kan det bli problem!
Jag har funktionen aktiverad och kan bekräfta att den stänger av den automatiska upplösningen via fob. Man måste dubbelklicka som på en klassisk nyckel.
Kul! Bra! I såfall har ju Tesla jobbat snabbt för en "quick fix". Skapar en hel del valmöjlighet slippa aluminium, fobskydd osv. Men är du den enda som har denna möjlighet? Någon annan som kan bekräfta?
Ok, då blir det "operation" få en nedladdning! Det.var ett tag sedan man tydligt fick något som man verkligen märker skillnad efter en uppdatering i så fall.
Helt plötsligt står det en massa bilar utanför alla SC:s
Sista semesterdagarna! Tja det kanske är värt en "semestertrip" till SC enkel 12-30mil. Tror min fru hellre väljer shoppinguppdatering istället på närmre håll.
Har också fått det. Jag trodde däremot att jag bara hade missat nånting och att den inställningen har funnits sedan tidigare. Det stod ingenting i release notes om detta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dubbelklick på taket på fobben öppnar dörrarna. Blockeringen gäller bara den automatiska upplåsningen när man närmar sig bilen.
Men det går väl kopiera den signalen också?
Men då behöver du någon som fysiskt trycker på fobben. Och det är svårare att åstadkomma när den ligger inlåst i ett hus. Att däremot bara förlänga keyless-signalen från en fobb som ligger inomhus nånstans är busenkelt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dubbelklick på taket på fobben öppnar dörrarna. Blockeringen gäller bara den automatiska upplåsningen när man närmar sig bilen.
Men det går väl kopiera den signalen också?
Men då behöver du någon som fysiskt trycker på fobben. Och det är svårare att åstadkomma när den ligger inlåst i ett hus. Att däremot bara förlänga keyless-signalen från en fobb som ligger inomhus nånstans är busenkelt.
Tackar, någon gång lär jag mig också
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---