Bilen har ett batteri på 35,8kWh. Inte jättestort, men det ska iaf räcka för vardagsbruk. Vi körde bara omkring lite idag (sambon körde) och då hamnade hon på en snittförbrukning på 1,5kWh/mil. Det skulle alltså räcka för 23 mil. Det var allt från stadstrafik och landsväg upp till 100km/tim. 10 grader ute. Ganska okej tycker jag. Teslan fick följa efter och drog på samma sträcka ca 1,9kWh/mil, fast jag körde lite lungnare än vad hon gjorde i Golfen.

Golfen känns ganska välbyggd, alla dörrar sitter på rätt ställe, inga glipor eller så. Betydligt högre kvalitetskänsla än i Zoe eller Ioniq. Den är pigg, tyst och inte konstig på något vis. Den är helt klart en het kandidat att bli vår nästa bil så att vi kan bli fossilbilsfria.
Jag har bara hunnit leka lite med alla inställningar, inte kunnat testa så mycket. Det jag har sett är att det går att ställa in max laddnivå och även max strömstyrka. Tyvärr laddar den bara enfas vilket är en klar nackdel. Men min Tesla Wall Connector matar på och det verkar funka bra.
Bilen har automatisk parkeringshjälp, adaptiv farthållare med filassistent (blir spännade att se hur den fungerar mot Teslas AP2), nån gest-styrnings-grej för pekskärmen som jag inte har fått att fungera än, automatiskt helljus, kurvljus, wifi hotspot osv. Ganska komplett vad jag kan se.
I morgon och till helgen ska vi köra lite längre sträckor och då kan jag testa lite mer och ta några bilder.