Min laddare gick precis åt hvette
Moderator: Redaktion
Min laddare gick precis åt hvette
Jag har ju läst om många som har fått byta laddare för de har pajat men jag har klarat mig tills nu. Kopplade in sladden och den laddade väll ca 5 min innan den la av. Sedan så gick jordfelsbrytaren om man kopplade in den igen i väggen o bilen. Kopplar jag in den bara i väggen så lyser den grönt o rött samtidigt + att den brummar. Totalt kokt alltså. Så hur gör jag för att få en ny så snabbt som möjligt??????? Bor i Göteborg o vi har ju inget service ställe ännu. Har mailat min kontakt på tesla här i Sverige men hoppas väll inte mycket på svar innan måndag. Några tips på hur jag snabbast löser detta?
Re: Min laddare gick precis åt hvette
Kanske värt att ringa Tesla support i holland så kanske de kan buda över en ny laddare lite kvickt?
Hur mycket batteri har du laddat?
Åk till falkenberg eller uddevalla (det som är närmast) och ladda fullt på superchargern där.
Den använder ju inte bilens inbyggda laddare.
Åk till falkenberg eller uddevalla (det som är närmast) och ladda fullt på superchargern där.
Den använder ju inte bilens inbyggda laddare.
Det e inte den inbyggda som pajjat utan den mobila. Ringde Holland. De la ett ärende på Stockholm att buda ner en till mig så jag har på tis typ. Kanske e ok
Säg till om det är kris så kan du låna min laddare för toppa upp, weste. Min skall stå still i ett par dagar.
Tack Ghia64. Jag hör av mig om det blir akut. Vill helst inte dra igång diesel suven för att ta mig till jobbet.Ghia64 skrev:Säg till om det är kris så kan du låna min laddare för toppa upp, weste. Min skall stå still i ett par dagar.
Sthlm skickade ny till mig och det gick fort. De kommer vilja ha den trasiga i retu, så se till och plocka av 3fas adaptern innan du packar ihop den (det glömde jag).