Typ2-Typ2 kabel att låna i Luleå?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
oscarlantz
Teslaägare

Typ2-Typ2 kabel att låna i Luleå?

Inlägg av oscarlantz »

Hej. Finns det någon vänlig elbilsägare i Luleå som har en typ2-typ2-kabel att låna ut ett par dagar? Vi har hyrt en Model S 60D av Sixt i Luleå och fick inte med någon typ2-kabel. De flesta laddstolpar på vägen till IKEA Haparanda har bara Typ2-uttag. Vi tänkte åka till Haparanda någon dag och är inte helt säkra på att batteriet kommer att räcka både dit och tillbaka nu på vintern. Det är ca 26 mil t.o.r. Så vi skulle vilja ladda på IKEA där de har en stolpe med typ2-uttag.

Tack på förhand från en framtida Teslaägare.
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare

Re: Typ2-Typ2 kabel att låna i Luleå?

Inlägg av Daf »

Frasses i Haparanda har två Destination Chargers som saknas på uppladdning.nu och tesla.com av någon anledning. Där behöver du ingen sladd. IKEA har typ 2 men enfas om jag förstår det rätt så tempot blir långsamt. Vintertid är Luleå-Haparanda-Luleå för långt utan att ladda med allt mindre än 90D. Befinner mig lite upp i Tornedalen så lån är lite bökigt.
Användarvisningsbild
oscarlantz
Teslaägare

Inlägg av oscarlantz »

Tack för tipset. I bilens karta var faktiskt Frasses i Haparanda utmärkt som laddställe. Jag såg också att den nu är utsatt på tesla.com. Men bara 6kW laddning står det. Det verkar lite långsamt, får se om vi vågar åka till Haparanda.
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare

Inlägg av Daf »

Nejdå, den laddade med 11kW när jag testade den, om jag inte minns helt fel. Jag behövde egentligen inte ladda utan kopplade mest upp mig för sakens skull. IKEA, däremot, går sakta, och kräver kabel. Det är bra om den finns uppe nu på nätet, den har tydligen funnits länge och sotaren(!) tipsade mig om den.
Skriv svar