Tips mottages tacksamt på (rost)lösning. //Daniel.
Moderator: Redaktion
Det låter lite läskigt måste jag säga...Yngve skrev:Lägg något lite skyddande emellan o klappa till med en handslägga på fälgen så brukar det släppa.
Ok, tack får ta o testa imorrn. Annars får jag väl ringa 24h assistansservice...lator skrev:Slå inte på fälgen utan direkt på bromsbeläggen. Försök att bryta lite med en spak, däckjärn eller kofot så att belägen släpper från skivan.
Jag har backat så hårt jag kan utan resultat. Fram går ju tyvärr inte att testa...chpaulin skrev:Jag hade liknande problem. Körde in blöt bil i garaget och lät den stå i två veckor när jag var på Kuba. Samtliga belägg fastrostade men lossnade med lite hårdare tryck på acc-pedalen
Det ska jag testa! Dock så är det även färdbromsarna som rostat fast, inte bara p-bromsarna. Annars brukar jag också bromsa för att torka skivorna innan garagering, men räckte inte denna gång.Leo skrev:Ställde min i "Tow mode" i garaget förra veckan. Då ligger inte bromsen på.![]()
backa in med bilen på kvällen så blir livet lättareHedman skrev:Jaha då förstår jag varför det lever om när jag börjar backa varje morgon....
Ska lyda rådet och bromsa till lite extra innan parkering.