
Vilket innebär att min nuvarande vita S85D 2015 är till salu

Garanti kvar till maj 2019, batteri/drivlnegar. 5 år kvar
Leasbar, ej momssmittad, knappt 6000mil, priside´ 650tkr

Moderator: Redaktion
Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.Yngve skrev:Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden
Är det typ panoramatak, ap, speciell typ av inredning, enkel/dubbelladdare, ngt teknikpaket, vinterpaket m.m?Yngve skrev:Nu har jag fått hämtdatum på min nya Tesla![]()
Vilket innebär att min nuvarande vita S85D 2015 är till salu![]()
Garanti kvar till maj 2019, batteri/drivlnegar. 5 år kvar
Leasbar, ej momssmittad, knappt 6000mil, priside´ 650tkr
Vad tog han för jobbet?Weddan skrev:Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.Yngve skrev:Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden
Jag tog alla bilder själv och skickade, när frågor dök upp ringde eller mailade han.
Då köpare och Shiftgear befann sig i huvudstaden så åkte jag upp en lördag, lämnade bilen skrev papper och åkte hem igen.
Att sälja en Tesla kan ta tid och jag fick många oseriösa som ringde och bara ville provköra eller dylikt och Shiftgear sorterade ut seriösa från oseriösa.
Fördelen är att om köpare hittas i Göteborg görs affären i Göteborg eller den stad säljare och köpare kommer överens om.
Dvs inget krav att bilen skall till Stockholm.
Min nya Tesla kommer troligtvis gå igenom Shiftgear också om ingen i familjen vill köpa den när jag är klar med den
8000 för start av arbete och 21600kr när bilen är såld (ex moms 25% moms).Patrik83 skrev:Vad tog han för jobbet?Weddan skrev:Jag bor i Göteborg och sålde min genom Shiftgear AB.Yngve skrev:Tack för tipset, men bor lite för långt från huvudstaden
Jag tog alla bilder själv och skickade, när frågor dök upp ringde eller mailade han.
Då köpare och Shiftgear befann sig i huvudstaden så åkte jag upp en lördag, lämnade bilen skrev papper och åkte hem igen.
Att sälja en Tesla kan ta tid och jag fick många oseriösa som ringde och bara ville provköra eller dylikt och Shiftgear sorterade ut seriösa från oseriösa.
Fördelen är att om köpare hittas i Göteborg görs affären i Göteborg eller den stad säljare och köpare kommer överens om.
Dvs inget krav att bilen skall till Stockholm.
Min nya Tesla kommer troligtvis gå igenom Shiftgear också om ingen i familjen vill köpa den när jag är klar med den
Yngve skrev:Hmm... mycke pengar för det uppdraget, men han har ju god ekonomi vilket ju tydligen har sin förklaring![]()
Sålde bilen själv till Norge, ganska enkelt, kostade inget![]()
( Jag har ju iofs även en bilfirma, så det underlättar ju )
Sant. Inbyten är dock besvärliga för de flesta förmedlare. Som privatperson kan man ju ibland ta inbyten. Har en bekant som brukar göra så när det kniper.Legato skrev:Stefan ger ett bra intryck även om jag bara mailat med honom. En ganska stor nackdel imo är dock att han inte kan ta inbyten. Tror det tar bort ganska stor del av alla möjliga affärer. Prislappen verkar betydligt lägre än de flesta förmedlares, samtidigt är det ju avsevärt mindre jobb för honom om han slipper förvara bilarna.