Om det är densamme så är det en defekt i panelen som orsakar det där felet. Köpte en telefon (OnePlus One) för än fyra år sedan som var smått ökänd för det felet, även om just min inte hade det.
Senast redigerad av Teslaspolen, redigerad totalt 1 gånger.
Har också haft det sedan ett par månader.
Med tanke på att så många av oss, med bilar av olika ålder, har fått samma fel nästan samtidigt, har jag svårt att tro att det är hårdvara...
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Har också haft det sedan ett par månader.
Med tanke på att så många av oss, med bilar av olika ålder, har fått samma fel nästan samtidigt, har jag svårt att tro att det är hårdvara...
Nej, lite lustigt. Hade en demobil med 200 mil på mätaren för ett veckor sen som hade väldigt tydliga gula streck.
Jag har också den berömda randen. Har anmält till SC för drygt två månader sen. De skulle höra av sig när delarna har kommit. Ingen fara direkt men inte så snyggt. Bilen fyller ett om två veckor.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Fick mail idag att delarna har kommit och att den ska in på reparation av skärm samt service. Får dock höra med dem angående om den "nya skärmen efter nyår".
Hej!
Har en Model S100D som togs ut i okt 17. Vid servicen i okt 18 påpekade jag den gula skärmen och de sa att den skulle bytas ut på garantin då det blivit något fel vid tillverkningen. Det skulle dock tas vid senare tillfälle och jag har ännu inte blivit kallad så vi får väl se när det händer. Jag ska nog ringa och kolla upp det.
Samma sak med min skärm, det sägs vara limmet mellan skyddsglaset och skärmen som släpper. Till mig sa dom att de inväntar en permanent lösning istället för att byta ut nu och felet återkommer om ett år igen. Så jag väntar och väntar...
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Har samma problem själv och status är att de väntar in nya paneler och räknar med att åtgärda bilarna någon gång under sommaren. Jag öppnade ett service ärende kring detta i höstas och har fått uppdatering att det just åtgärdas till sommar. Så har ni inte hört något, kolla av att ni faktiskt har ett öppnat service ärende kring detta.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Har samma problem själv och status är att de väntar in nya paneler och räknar med att åtgärda bilarna någon gång under sommaren. Jag öppnade ett service ärende kring detta i höstas och har fått uppdatering att det just åtgärdas till sommar. Så har ni inte hört något, kolla av att ni faktiskt har ett öppnat service ärende kring detta.
Precis speciellt viktigt om ni närmar er slutet av nybilsgarantin.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.