Keramisk lackskydd ett måste!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Gimbo »

Ångrade att jag inte gjorde detta precis när jag köpte bilen, men bättre sent än aldrig. Shit va nöjd jag är, gjorde lackskyddsbehandlingen på service center i östermalm (https://www.oscenter.se) och bad de göra specialpris till medlemmarna här vilket de gick med på, ordinariepris är 10125kr för keramisk lackskydd och om ni säger att ni blev tipsade av janne på teslaforumet så får ni 20% rabatt. Postar bild på pärlan.
82DF0A00-AA8A-4F66-BBC5-D1C5D9C9A0F6.jpeg
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Jensa »

Läckert! Lägg gärna upp en bild när du kört i slasket ett par dagar får se hur den hanterar det.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Gimbo skrev:
Ångrade att jag inte gjorde detta precis när jag köpte bilen, men bättre sent än aldrig. Shit va nöjd jag är, gjorde lackskyddsbehandlingen på service center i östermalm (https://www.oscenter.se) och bad de göra specialpris till medlemmarna här vilket de gick med på, ordinariepris är 10125kr för keramisk lackskydd och om ni säger att ni blev tipsade av janne på teslaforumet så får ni 20% rabatt. Postar bild på pärlan.
Jag gjorde i Väsby, tror att det är samma firma, hade kontakt med en kille som började på B och slutade N, jag var jättnöjd!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av thedude »

Jensa skrev:
Läckert! Lägg gärna upp en bild när du kört i slasket ett par dagar får se hur den hanterar det.
Viktigast är ändå hur lätt det är att få bilen ren efter att ha kört i slasket tycker jag. Jag sprejar på avfettning och spolar av med högtrycksvatten så blir det hur rent som helst, ingen schampo
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Gimbo »

Postar en video snart, inte nog med att smuts inte fäster så bra så rinner det av löjligt snabbt. Kört i detta slaskiga väder och i ärlighetens namn så blev inte ens bilen smutsig lite smuts bara längst ner men när spolade det försvann det superlätt, hade kunnat spola bort det med en vatten spray flaska typ :)
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Melkin »

Är det långa väntetider på sådant här? Jag funderar på om det vore bra att lämna in Model 3:an för behandling direkt efter leverans... Jag antar att det var "Guld Paket Exteriör" du gjorde. Hur lång tid tar det? Såg att OptiCoat tar 3 dagar, är det något liknande för denna behandling?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5526
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av OfarligTesla »

thedude skrev:
Jensa skrev:
Läckert! Lägg gärna upp en bild när du kört i slasket ett par dagar får se hur den hanterar det.
Viktigast är ändå hur lätt det är att få bilen ren efter att ha kört i slasket tycker jag. Jag sprejar på avfettning och spolar av med högtrycksvatten så blir det hur rent som helst, ingen schampo
Nu brukar jag köra schampo ändå men efter min Opti-Coat så är det enda gången bilen blir helt ren efter avfettning och avspolning. Testat andra behandlingar innan och Ditecs keramiska men de kommer inte i närheten. Har alltid kunnat känna orenheter i lacken tidigare och behövt köra flera vänder med avfettning för att bli nöjd men nu fungerar det med en.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 672
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Bengt »

Om du bor i Stockholmsområdet rekommenderar jag OptiCoat Pro,ett fantastiskt lackskydd som jag haft på båda mina Teslor. Lång garanti utan ombehandling.

https://www.rosenbergsinpol.com/produkter/opticoat-pro
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Melkin »

Bengt skrev:
Om du bor i Stockholmsområdet rekommenderar jag OptiCoat Pro,ett fantastiskt lackskydd som jag haft på båda mina Teslor. Lång garanti utan ombehandling.

https://www.rosenbergsinpol.com/produkter/opticoat-pro
Tack för tipset. Jag bor i Täby, så det är ju nära och bra.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
SweNilsson
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 10 nov 2018 14:44

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av SweNilsson »

Ni som gör detta på nya bilar, är det ett medvetet val att lackbehandla och "offra" Teslas garantier, vad de nu har gällande lack och rostskydd?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10425
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Legato »

SweNilsson skrev:
Ni som gör detta på nya bilar, är det ett medvetet val att lackbehandla och "offra" Teslas garantier, vad de nu har gällande lack och rostskydd?
Opticoat är faktiskt den enda behandling som är godkänd av Tesla, så garantin ska inte påverkas.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
SweNilsson
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 10 nov 2018 14:44

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av SweNilsson »

Legato skrev:
SweNilsson skrev:
Ni som gör detta på nya bilar, är det ett medvetet val att lackbehandla och "offra" Teslas garantier, vad de nu har gällande lack och rostskydd?
Opticoat är faktiskt den enda behandling som är godkänd av Tesla, så garantin ska inte påverkas.
Intressant! Går det att verifiera? För mig är det en ganska viktig faktor, men jag är såklart också intresserad av att skydda den mjuka lacken.
Användarvisningsbild
Olivius
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 04 maj 2019 14:24

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Olivius »

Hej Jag kommer kontakta Tesla och höra vilken lackkonservering som inte påverkar deras garantier! ;)
Användarvisningsbild
seafarer
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 20 nov 2016 19:33
Ort: Helsingborg

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av seafarer »

Får jag fråga om det är nån som har erfarenhet av Xpel?
MS 85 -14 - Såld
MS 70D -15 AP1 - Såld
MS P100DL -19 - Såld
M3 LR -21 - äger fortfarande
Hyundai Kona 64kWh - såld
Användarvisningsbild
roder99
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 02 maj 2019 17:49
Ort: Gävle

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av roder99 »

Någon som har testat Avalon King Ceramic Coating? Blev lite inspirerad av "Canadian Tesla Martin" och köpte hem två flaskor. Tänkte börja med min så kallade "mini-tesla", min egenimporterade Fiat 500e från Kalifornien som för övrigt kommer att bli ledig för en ny ägare lite senare i år då jag blivit med Tesla.

Jag tycker Martins resultat blev grymt bra.



-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Användarvisningsbild
VarroF
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 sep 2017 13:38

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av VarroF »

Tips på bra firma för lackkonservering i Malmö?
AW tech gjorde en solfilm till min Volvo för några år sedan som håller väldigt bra, men har inte testat deras lack konservering. De kör någon NANO 2k:

http://www.awtech.se/#page=4

Kommentarer?
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 mar 2019 10:17
Ort: Frösön

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Bodes_dad »

Olivius skrev:
Hej Jag kommer kontakta Tesla och höra vilken lackkonservering som inte påverkar deras garantier! ;)
Fick du något svar?
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av loftux »

Bodes_dad skrev:
Olivius skrev:
Hej Jag kommer kontakta Tesla och höra vilken lackkonservering som inte påverkar deras garantier! ;)
Fick du något svar?
Har också efterfrågat belägg, se här http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 98#p327998
Inget svar, så tills dess någon kan bekräfta detta påstående får vi anta att det inte är så att OptiCoat är det enda godkända. Verkar som om det är på väg att bli ett självetablerat faktum pga att det upprepats ett antal gånger, säkert ingen baktanke, mer omtanke för om det vore korrekt är det säkert bra att påpeka det.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
FredricW
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 jun 2019 08:34

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av FredricW »

Hej!

Många rekommenderar dperssonbilrekond för oss i Skåne, men finns det någon som har provat och kan rekommendera någon lite längre söderut? Lund/Malmö?

Fredric
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Zoidberg »

FredricW skrev:
Hej!

Många rekommenderar dperssonbilrekond för oss i Skåne, men finns det någon som har provat och kan rekommendera någon lite längre söderut? Lund/Malmö?

Fredric
Jag åkte från Kungsbacka för att låta han fixa min bil.
Han gör så bra jobb och är den kunnigaste jag vet i ämnet.
Resultaten talar för sig själv.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
FredricW
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 jun 2019 08:34

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av FredricW »

Tog du in på hotell eller vad?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10425
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Legato »

loftux skrev:
Bodes_dad skrev:
Olivius skrev:
Hej Jag kommer kontakta Tesla och höra vilken lackkonservering som inte påverkar deras garantier! ;)
Fick du något svar?
Har också efterfrågat belägg, se här http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 98#p327998
Inget svar, så tills dess någon kan bekräfta detta påstående får vi anta att det inte är så att OptiCoat är det enda godkända. Verkar som om det är på väg att bli ett självetablerat faktum pga att det upprepats ett antal gånger, säkert ingen baktanke, mer omtanke för om det vore korrekt är det säkert bra att påpeka det.
Johan (Rosenberg) hävdar själv att det är så. Då han verkligen är den sista jag upplever som en "skrävlare" så litar jag på att det stämmer. Har hört (här tror jag?) att andra rekommenderats till Rosenberg Inpol av Tesla själva, men jag har aldrig provat att fråga så kan inte gå i god för det.

Varför anta att det inte är så? Det finns väl inte några belägg för att något annat skulle vara godkänt? Appropå det du skriver i andra tråden "varför skulle Tesla valt ut bara en?", så varför inte? Det är ju väldigt vanligt att biltillverkare rekommenderar exempelvis en tillverkare av motorolja. Det betyder ju inte att det inte finns andra motoroljor eller behandlingar som funkar bra de också.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Kilowatt »

Legato skrev:
Johan (Rosenberg) hävdar själv att det är så. Då han verkligen är den sista jag upplever som en "skrävlare" så litar jag på att det stämmer. Har hört (här tror jag?) att andra rekommenderats till Rosenberg Inpol av Tesla själva, men jag har aldrig provat att fråga så kan inte gå i god för det.
Johan är förvisso en hyvens kille men han talar ju i egen sak - särskilt som han såvitt jag vet är den enda i Sverige som utför OptiCoat...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10425
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Keramisk lackskydd ett måste!

Inlägg av Legato »

Kilowatt skrev:
Legato skrev:
Johan (Rosenberg) hävdar själv att det är så. Då han verkligen är den sista jag upplever som en "skrävlare" så litar jag på att det stämmer. Har hört (här tror jag?) att andra rekommenderats till Rosenberg Inpol av Tesla själva, men jag har aldrig provat att fråga så kan inte gå i god för det.
Johan är förvisso en hyvens kille men han talar ju i egen sak - särskilt som han såvitt jag vet är den enda i Sverige som utför OptiCoat...
Det gör han absolut, men jag har extremt svårt att tro att han bara skulle hitta på. Är övertygad om att det åtminstone varit så någon gång om det inte är det nu... Dvs det kan ju ha ändrats utan att han har koll på det.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar