Verkar som Tesla lagt för mycket utrymme, energi och pengar på att skeppa runt referral-gåvor. Därför har de nu tidigarelagt datumet för val av gåva. Undrar hur många svenskar som inte hinner välja??

Moderator: Redaktion
Jag har 3 referrals i min app vilket innebär att jag är berättigad följande gåvor:Johnalm skrev:https://www.teslarati.com/tesla-referra ... ssion=true
Verkar som Tesla lagt för mycket utrymme, energi och pengar på att skeppa runt referral-gåvor. Därför har de nu tidigarelagt datumet för val av gåva. Undrar hur många svenskar som inte hinner välja??
Hur slipper Dannis skatten?TiborBlomhall skrev:Väldigt få Model 3 referrals kommer hinna registreras innan dess.
Dannis problem med skatten på roadstrarna verkar lösa sig på ett oväntat sätt.
Han får inte ihop tillräckligt många referrals för att få dem?Zalman3 skrev:Hur slipper Dannis skatten?TiborBlomhall skrev:Väldigt få Model 3 referrals kommer hinna registreras innan dess.
Eftersom bara ett fåtal av Dannis 100+ referrals kommer få leverans + registrering innan 28/2 blir det troligen inte ens en Roadster. Snöpligt!Zalman3 skrev:Hur slipper Dannis skatten?TiborBlomhall skrev:Väldigt få Model 3 referrals kommer hinna registreras innan dess.
Johnalm skrev:@Ptesla, det stämmer att kunden måste hämta ut sina bilar innan du kan välja gåva. Det är iallafall det besked jag fått av både säljare och på leveranssidan på Tesla. Surt.
danni skrev:Jag funderar på hur de har tänkt här. Jag mailade dem för ett tag sen och frågade om den märkliga gränsen på 1:a april och hur den skulle funka för oss européer, och nu ändrar de till 28:e februari.
De kan ju inte mena att referrals måste ta leverans före dess för att vara giltiga, för då bryter de ju mot sina egna löften och villkor. Så jag har svårt att få ihop hur de tänker sig att det här ska funka.
Det har alltid varit så att bilen måste levereras för att man ska få sina priser. Men det har inte funnits någon deadline på det, som i det här fallet. Vad händer med referrals som ännu inte levererats den 28:e? Det framgår inte. Jäkligt luddigt.Verdi skrev:danni skrev:Jag funderar på hur de har tänkt här. Jag mailade dem för ett tag sen och frågade om den märkliga gränsen på 1:a april och hur den skulle funka för oss européer, och nu ändrar de till 28:e februari.
De kan ju inte mena att referrals måste ta leverans före dess för att vara giltiga, för då bryter de ju mot sina egna löften och villkor. Så jag har svårt att få ihop hur de tänker sig att det här ska funka.
Så har det väl alltid varit? Referensen blir inte grön förrän efter leverans av bilen.
Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
Sedan är det ju inte helt moraliskt rätt kan man tycka, har dom lovat gåvor så borde dom ju ordna så att alla får vad dom blivit lovat kan man tycka.
Blir det många som blir utan sina gåvor nu så kommer säkert Tesla få en massa skit för det. Dom borde nog ha tänkte på detta innan dom tillät referals för model 3.
Jag vet, sålde ju min bil innan summon uppdateringen eller den självstängande luckan kom. Luckan borde dom ju faktiskt uppgradera gratis för alla som vart lovade det. Advanced summon ska ju komma väldigt snart men inte på AP1 som det var lovat eller?dstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
Sedan är det ju inte helt moraliskt rätt kan man tycka, har dom lovat gåvor så borde dom ju ordna så att alla får vad dom blivit lovat kan man tycka.
Blir det många som blir utan sina gåvor nu så kommer säkert Tesla få en massa skit för det. Dom borde nog ha tänkte på detta innan dom tillät referals för model 3.
Så länge dom inte har några konkurrenter så fortsätter dom landa på fötterna.
Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
Har du frågat om man får byta tillbaka till en Powerwall?Bjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
kunna använda till bla ett bilköp har dom nu ändrat så att man INTE får det. Sista ordet är inte sagt där heller än men det räcker med att läsa i appen så ser man
det här.
Att det stod både på hemsidan och i appen i somras verkar inte störa Tesla nämnvärt (än iaf)...
Det går alldeles utmärkt att använda krediterna för bilköp. Jag använder nämligen mina krediter till Model 3 och det är korrekt specat/avdraget på slutfakturanBjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
kunna använda till bla ett bilköp har dom nu ändrat så att man INTE får det. Sista ordet är inte sagt där heller än men det räcker med att läsa i appen så ser man
det här.
Att det stod både på hemsidan och i appen i somras verkar inte störa Tesla nämnvärt (än iaf)...
Lika bra det, det blir ju bara en skatt på förmånerna ändåBjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
det här.
Dras rabatten före moms eller efter?helix skrev:Det går alldeles utmärkt att använda krediterna för bilköp. Jag använder nämligen mina krediter till Model 3 och det är korrekt specat/avdraget på slutfakturanBjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
det här.
Tack!helix skrev:Det går alldeles utmärkt att använda krediterna för bilköp. Jag använder nämligen mina krediter till Model 3 och det är korrekt specat/avdraget på slutfakturanBjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
det här.