Till Toscana för att hälsa på Gigi Buffon (?)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Verdi

Till Toscana för att hälsa på Gigi Buffon (?)

Inlägg av Verdi »

Ni får ursäkta min upphetsning. Bokade hotell igår och nu när vi skulle visa vår son så googlade vi hotellnamnet för att få fram bilderna. Då såg vi att hotellet ägs av Buffon! https://iltirreno.gelocal.it/massa/cron ... 1.13095014

Har väl aldrig sagt nåt om varför jag kallar mig Verdi men det har jag gjort i 20 år i olika sammanhang. Bakgrunden är att jag gillade Tomas Brolin väldigt mycket som ung. Dels hela VM94 grejen men även pga att han också kommer från Hälsingland och min pappa känner hans farbror osv. Tror jag såg Tomas spela för första gången i GIF Sundsvall sent 80-tal. Så jag blev väl lite Parma-supporter där ett tag på grund av Tomas. Verdi valde jag för att tonsättaren Giuseppe Verdi kommer ifrån Parma och sen har det varit så bara.

Buffon slog igenom som mycket ung i Parma. Kommer fortfarande ihåg när han höll nollan i bortamatchen mot Milan i en av sina första matcher från start. Tror det var 1996 eller nåt. Han spelade sen i Parma i fram till sommaren 2001 då Juventus köpte honom.

Så för mig vore det enormt stort att få en skymt av honom och kanske en autograf. Chansen att han ska vara där är väl minimal men den finns ju! :)

På vägen ner startar vi från vårt sommarviste i Yngsjö. Tänker nog ta det på 3 dagar eftersom vi har 2 små barn. Men det kanske är lika bra att ta det på 2 etapper? Riva av plåstret direkt liksom? Är tacksam för tips om små och stora sevärdheter (gärna barnvänliga) längs vår rutt (som inte är satt i sten på nåt sätt).

På vägen hem ska vi dock ända upp till Uppsala så jag är lite inne på att ta någon dag vid Europa Park (https://www.europapark.de/en) i sydvästra Tyskland för att bryta av bilåkandet. Har även kikat lite på Serengeti Park (https://www.serengeti-park.de/). Är det någon som varit där? Är det bra? Vi undviker helst Legoland i Billund där vi redan varit 2 ggr.

Finns en SuC som ligger typ 1 mil från hotellet där nere så jag räknar kallt med att inte behöva krångla så mycket med destinationsladdning och liknande.

Är lite spänd ändå. Är ca 250 mil hemifrån. Är en bra bit att åka. Hoppas det går bra. Är lite av ett test nu i sommar hur vi ska göra kommande år.
Stelladella.png
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Re: Till Toscana för att hälsa på Gigi Buffon (?)

Inlägg av HenrikM76 »

Kul resa! Älskar själv roadtrips och ska med söderut i sommar, dock inget mål bestämt än, kanske inte bestäms förrän jag sitter i bilen, (blir utan barn i år).
Men jag gav precis mitt bästa tips i en annan tråd och kände det passar perfekt här med då du utgår från Skåne där jag själv med finns.
Jag har i alla mina resor med bil söderut med barn avverkat första etappen på natten när barnen sover, då upplevs resan mycket kortare för dem. Ta en lur på några timmar på kvällen efter du packat bilen. Börja köra vid 7-8 på kvällen och låt dem se en film genom Danmark där ni tar båda broarna, (mycket smidigare tycker jag). Sen kisse och borstatänderna-paus vid Tyska gränsen, sen somnar de och du matar på söderut under natten. Sist jag gjorde så åt vi frukost i bra bit in i Belgien och resan blev betydligt kortare för barnen :) Ska du söderut genom Tyskland hinner du en bra bit söderut innan frukost.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Vadskamanta

Inlägg av Vadskamanta »

Lite längre norrut än de andra du föreslagit, men kan varmt rekommendera Heide Park (https://www.heide-park.de). Det är nog den bästa nöjesparken jag varit på.
Verdi

Inlägg av Verdi »

HenrikM76 skrev:
Kul resa! Älskar själv roadtrips och ska med söderut i sommar, dock inget mål bestämt än, kanske inte bestäms förrän jag sitter i bilen, (blir utan barn i år).
Men jag gav precis mitt bästa tips i en annan tråd och kände det passar perfekt här med då du utgår från Skåne där jag själv med finns.
Jag har i alla mina resor med bil söderut med barn avverkat första etappen på natten när barnen sover, då upplevs resan mycket kortare för dem. Ta en lur på några timmar på kvällen efter du packat bilen. Börja köra vid 7-8 på kvällen och låt dem se en film genom Danmark där ni tar båda broarna, (mycket smidigare tycker jag). Sen kisse och borstatänderna-paus vid Tyska gränsen, sen somnar de och du matar på söderut under natten. Sist jag gjorde så åt vi frukost i bra bit in i Belgien och resan blev betydligt kortare för barnen :) Ska du söderut genom Tyskland hinner du en bra bit söderut innan frukost.
Hmm. Tack för tipset men jag vet inte om jag klarar att somna på beställning på eftermiddagen och sen vara vaken i drygt ett dygn. Annars vore det ju fint. :) Däremot kanske man kan förboka hotell och lägga in ett körpass på kvällen när barnen somnat. Tyvärr är framförallt vår son extremt morgonpigg. Ofta uppe halv sex...

Däremot är det klart att vi tar broarna. Det gör vi alltid. Har varit till norra Tyskland ett par somrar och även till sydvästra Danmark. Men nu vill vi ha lite säkrare väder och varmt badvatten.

Hoppas det kommer gå bra. Grabben tycker dock vi ska fixa ett plan istället för att åka bil. :lol:
Verdi

Inlägg av Verdi »

Vadskamanta skrev:
Lite längre norrut än de andra du föreslagit, men kan varmt rekommendera Heide Park (https://www.heide-park.de). Det är nog den bästa nöjesparken jag varit på.

Tack! Spelar egentligen inte så stor roll var det ligger. Bara att det blir ett stopp längs vägen. Ska kolla upp det lite närmare till veckan.
Skriv svar