Beställt Model S 1vecka "för tidigt"m vad göra?
Moderator: Redaktion
-
Beställt Model S 1vecka "för tidigt"m vad göra?
Hej!
Vi har beställt en model S 100D precis innan info gick ut ang. uppgraderade motorer, laddning osv.
Mailade nu Tesla för att se ifall den nu producerade ModelS´en som nu står på en båt hit är av den uppgraderade versionen vilken den tyvärr inte var.
Detta känns såklart supersurt att man var 1vecka tidig och därav missade snabbare laddning, effektivare motor osv.
Hur skulle ni gjort i min situation? Kan man häva köpet så man kan beställa en igen och få den uppgraderade?
Någon som vet ifall denna kommer stödja 200kW laddning endå och att det bara är nya motorn som missats?
Vi har beställt en model S 100D precis innan info gick ut ang. uppgraderade motorer, laddning osv.
Mailade nu Tesla för att se ifall den nu producerade ModelS´en som nu står på en båt hit är av den uppgraderade versionen vilken den tyvärr inte var.
Detta känns såklart supersurt att man var 1vecka tidig och därav missade snabbare laddning, effektivare motor osv.
Hur skulle ni gjort i min situation? Kan man häva köpet så man kan beställa en igen och få den uppgraderade?
Någon som vet ifall denna kommer stödja 200kW laddning endå och att det bara är nya motorn som missats?
Re: Beställt Model S 1vecka "för tidigt"m vad göra?
Jag var i samma läge, avbeställde min byggda bil och beställde en ny.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Å beställer du nu med referral, så får du 750 fria mil.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Har du redan en Tesla och egentligen inte behöver den nya snabbt kan det vara ide att avboka/boka ny.
Har du ingen Tesla idag så förskjuter du ju möjligheten att köra Tesla med typ ett kvartal, och du får FSD gratis om du inte avbeställer.
Har du ingen Tesla idag så förskjuter du ju möjligheten att köra Tesla med typ ett kvartal, och du får FSD gratis om du inte avbeställer.
FSD gratis? 4000$ är det väl dom erbjuds?KlasE skrev:Har du redan en Tesla och egentligen inte behöver den nya snabbt kan det vara ide att avboka/boka ny.
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
Nya laddningen (optionskod CH09) hann du väl få? "Bara" nya motorn och fjädringen som du missade.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Jag beställde en P100DL 1/3 som gick i prod 15/4 och fick inte nya prylarna. Jag avbokade igår då jag redan har en 85D som jag kan rulla vidare med några månader till. Men de erbjöd gratis FSD om jag hade behållit bokningen.Patrik83 skrev:FSD gratis? 4000$ är det väl dom erbjuds?KlasE skrev:Har du redan en Tesla och egentligen inte behöver den nya snabbt kan det vara ide att avboka/boka ny.
Re: Beställt Model S 1vecka
Min MS står i fabriken i nederländerna och funderade på att avboka. Jag erbjöds också FSD - tog det då uppgraderade laddaren var med på min. De extra milen och fjädringen klarar jag mig utan... fsd hade jag antagligen köpt till förr eller senare ändå...Patrik83 skrev:
FSD gratis? 4000$ är det väl dom erbjuds?
Jag hade redan beställt FSD, mig erbjöd de $4000 i kompensation. Har nämnt att andra fått FSD som erbjudande så får se vad det blir. Hade gärna sett att de drog av de 55k för FSD på priset.pikkenix skrev:Min MS står i fabriken i nederländerna och funderade på att avboka. Jag erbjöds också FSD - tog det då uppgraderade laddaren var med på min. De extra milen och fjädringen klarar jag mig utan... fsd hade jag antagligen köpt till förr eller senare ändå...Patrik83 skrev:
Fick samma svar nu. Dvs om bilen redan var konfigurerad med FSD så erbjuder det 4000$ i price discount. Om enbart AP beställt så erbjuds FSD inkl nya chippet vilket är 67000 alt 89000 i Good Will. Känns som ett bra erbjudande samt att MX även nu är dyrare.RoadFury skrev:Jag hade redan beställt FSD, mig erbjöd de $4000 i kompensation. Har nämnt att andra fått FSD som erbjudande så får se vad det blir. Hade gärna sett att de drog av de 55k för FSD på priset.pikkenix skrev:Min MS står i fabriken i nederländerna och funderade på att avboka. Jag erbjöds också FSD - tog det då uppgraderade laddaren var med på min. De extra milen och fjädringen klarar jag mig utan... fsd hade jag antagligen köpt till förr eller senare ändå...Patrik83 skrev:
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
Hur menar du, FSD kostar 55kkr och nya chippet får alla ändå sedan sluter av februari?Patrik83 skrev:Fick samma svar nu. Dvs om bilen redan var konfigurerad med FSD så erbjuder det 4000$ i price discount. Om enbart AP beställt så erbjuds FSD inkl nya chippet vilket är 67000 alt 89000 i Good Will. Känns som ett bra erbjudande samt att MX även nu är dyrare.RoadFury skrev:Jag hade redan beställt FSD, mig erbjöd de $4000 i kompensation. Har nämnt att andra fått FSD som erbjudande så får se vad det blir. Hade gärna sett att de drog av de 55k för FSD på priset.pikkenix skrev:Min MS står i fabriken i nederländerna och funderade på att avboka. Jag erbjöds också FSD - tog det då uppgraderade laddaren var med på min. De extra milen och fjädringen klarar jag mig utan... fsd hade jag antagligen köpt till förr eller senare ändå...Patrik83 skrev:
Jämfört mot priset idag.RoadFury skrev:Hur menar du, FSD kostar 55kkr och nya chippet får alla ändå sedan sluter av februari?Patrik83 skrev:Fick samma svar nu. Dvs om bilen redan var konfigurerad med FSD så erbjuder det 4000$ i price discount. Om enbart AP beställt så erbjuds FSD inkl nya chippet vilket är 67000 alt 89000 i Good Will. Känns som ett bra erbjudande samt att MX även nu är dyrare.RoadFury skrev:Jag hade redan beställt FSD, mig erbjöd de $4000 i kompensation. Har nämnt att andra fått FSD som erbjudande så får se vad det blir. Hade gärna sett att de drog av de 55k för FSD på priset.pikkenix skrev:Min MS står i fabriken i nederländerna och funderade på att avboka. Jag erbjöds också FSD - tog det då uppgraderade laddaren var med på min. De extra milen och fjädringen klarar jag mig utan... fsd hade jag antagligen köpt till förr eller senare ändå...Patrik83 skrev:
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014