Ny Model S interiör i september...
Moderator: Redaktion
Ny Model S interiör i september...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- erikstarck
- Teslaägare
Re: Ny Model S interiör i september...
Gah! Jag som är i färd med att köpa. Det kommer alltid något bättre runt hörnet...
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Så är det.
Tror att s:en är det knappt något gjort med, så jag gissar att det blir en enklare interiör mer lik x:en men bättre förvaring bla.
Inget större än så.
Sen även självöppnande/stängande dörrar.
Tror att s:en är det knappt något gjort med, så jag gissar att det blir en enklare interiör mer lik x:en men bättre förvaring bla.
Inget större än så.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kohud?Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Eller råtta det är ju mer miljövänligtTars skrev:Kohud?Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Mer lik X? Det är väl bara facken i framdörrarna som är enda skillnaden mellan S och X? Det känns ju inte som att man kan kalla det en interiörrefresh genom att enbart lägga till fack i dörrarnaTars skrev:Så är det.
Inget större än så.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tror samma. Känns dock orimligt att X inte skulle få samma? Nu blir det ännu svårare beslut om man ska köpa sin beställda XPL eller ej...Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag har ju precis beställt en MS, men jag borde ju få den innan september och vänta så långt och sen ytterligare 3 månader hade jag aldrig klarat
Men det ska bli spännande att se hur den blir, samt om de inte bara gör som en M3 utan något extra också.

Men det ska bli spännande att se hur den blir, samt om de inte bara gör som en M3 utan något extra också.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Du köper väl det du köper? Värdelöst andrahandsvärde är ju bara bra för den trogne kunden.Legato skrev:Tror samma. Känns dock orimligt att X inte skulle få samma? Nu blir det ännu svårare beslut om man ska köpa sin beställda XPL eller ej...Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan

CNBC, pffff. Litar inte ett dugg på vad de skriver. Och artikeln verkar lite snurrig.Legato skrev:
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Nej men låga nypriser är (givetvis) bra för alla konsumenter.Verdi skrev:Du köper väl det du köper? Värdelöst andrahandsvärde är ju bara bra för den trogne kunden.Legato skrev:Tror samma. Känns dock orimligt att X inte skulle få samma? Nu blir det ännu svårare beslut om man ska köpa sin beställda XPL eller ej...Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Funderar inte överhuvudtaget på annat än Tesla, funderar bara på vilken Tesla...
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Designmässigt så är model 3 en flopp med den skärmen, först sitter man på jobb med en ful dataskärm sen när kör hem så ser det ut som du har halva skrivbordet med i bilen

Haha, lustigt. Jag tycker precis tvärt om. Model S/X börjar kännas gammal och jag skulle aldrig köpa en sådan ny nu. Placeringen av skärmen i Model 3 är helt överlägsen.Oktavos skrev:De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Designmässigt så är model 3 en flopp med den skärmen, först sitter man på jobb med en ful dataskärm sen när kör hem så ser det ut som du har halva skrivbordet med i bilen
Det är möjligt att den är helt överlägsen, men estetisk fruktansvärd, den designern hade jag sparkat.hooked skrev:Haha, lustigt. Jag tycker precis tvärt om. Model S/X börjar kännas gammal och jag skulle aldrig köpa en sådan ny nu. Placeringen av skärmen i Model 3 är helt överlägsen.Oktavos skrev:De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Absolut så är s en äldre model och behöver en uppfräschning, men jag anser att en bil i miljonklassen ska se lite mer ut än mitt skrivbord

Även jag föredrar Model 3 interiören. Men det är inte bara för designen i sig utan vad som följer med funktionsmässigt. Jag vill se en låg huv, hög ruta som på Model 3 (utsikt !!). Framflyttad förarposition. Det kommer med på köpet med 3:ans tunna instrumentpanel. Det gör även att man får mer utrymme i baksätet. Alternativt kan man flytta fram även det bakre sätet och får större bagageutrymme.Oktavos skrev:Det är möjligt att den är helt överlägsen, men estetisk fruktansvärd, den designern hade jag sparkat.
Absolut så är s en äldre model och behöver en uppfräschning, men jag anser att en bil i miljonklassen ska se lite mer ut än mitt skrivbord
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Utsikt och sluttande huv!Laban skrev:Även jag föredrar Model 3 interiören. Men det är inte bara för designen i sig utan vad som följer med funktionsmässigt. Jag vill se en låg huv, hög ruta som på Model 3 (utsikt !!). Framflyttad förarposition. Det kommer med på köpet med 3:ans tunna instrumentpanel. Det gör även att man får mer utrymme i baksätet. Alternativt kan man flytta fram även det bakre sätet och får större bagageutrymme.Oktavos skrev:Det är möjligt att den är helt överlägsen, men estetisk fruktansvärd, den designern hade jag sparkat.

Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
...inte kört en 3’a mer än högst runt kvarteret hör jag.Oktavos skrev:De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan

Var själv väldigt skeptisk till skärmen och ”trä”panelen. Skulle idag inte kunna tänka mig något annat. (Ska bara komplettera med HUD)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag tror det handlar om en vanesak. Bilars instrumentpaneler har alltid sett ut på ett visst sätt, men här kommer Model 3 med en annorlunda och på många sätt smartare lösning. På samma vis som när Iphone kom utan knappar och bara en stor skärm, vilket många raljerade över, men nu har det blivit normen. Det jag framförallt uppskattar med Model 3 är att skärmen sitter längre in i kupén, horisontellt och högt placerad samt närmare föraren. Föraren får fri sikt framåt och borta är alla distraktionsmoment. HUD är ytterligare något som jag personligen verkligen inte hoppas kommer mer för detta är bara ivägen och stör sikten framåt. Bättre då att snegla på skärmen snabbt på samma sätt som man kan titta i backspegeln för att se vad som finns bakom bilen. Tänk att ha detta direkt i vindrutan framför näsan? Snacka om distraktionsmoment. Samma sak blir att ha HUD med hastighet framför ögonen något som distraherar.Oktavos skrev:Det är möjligt att den är helt överlägsen, men estetisk fruktansvärd, den designern hade jag sparkat.hooked skrev:Haha, lustigt. Jag tycker precis tvärt om. Model S/X börjar kännas gammal och jag skulle aldrig köpa en sådan ny nu. Placeringen av skärmen i Model 3 är helt överlägsen.Oktavos skrev:De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Min åsikt är att inredningen i Model 3 är mer estetiskt tilltalande. Den är renare och nyskapande. Bara att slippa de traditionella gallren för ventilationen är en fröjd för ögat och form följer funktion.
När Model S och X får ny interiör så kan den bli intressant igen och jag håller tummarna att den blir som Model 3 fast med några nya coola ytterligare finesser vad nu än det må vara.
Håller med dig, men.... nej nej nej, snäääälla, ingen HUD!Walker skrev:...inte kört en 3’a mer än högst runt kvarteret hör jag.Oktavos skrev:De får jag inte hoppas, sätter de den fula skärmen på en tesla s eller x kommer jag aldrig att köpa en ny tesla igen.Smutt skrev:Jag tror mer lik M3 men nån häftig hud på framrutan
Designmässigt så är model 3 en flopp med den skärmen, först sitter man på jobb med en ful dataskärm sen när kör hem så ser det ut som du har halva skrivbordet med i bilen![]()
Var själv väldigt skeptisk till skärmen och ”trä”panelen. Skulle idag inte kunna tänka mig något annat. (Ska bara komplettera med HUD)

Varför är alla så sugna på HUD? jag förstår det bara inte. Känns som en fluga och något som många vill ha, men som egentligen är kontraproduktiv.
HUD är ett överlägset sätt att visa information på.
Har haft det i 6år i en Saab 9-5. Den visade hastighet, temperatur och navigationspilar inför avfarter. Helt grymt. Slutade helt att titta ner på huvudinstrumentet. Skulle gärna ha det i min Tesla.
Har haft det i 6år i en Saab 9-5. Den visade hastighet, temperatur och navigationspilar inför avfarter. Helt grymt. Slutade helt att titta ner på huvudinstrumentet. Skulle gärna ha det i min Tesla.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Ögat måste alltid fokusera om för att se informationen på HUD, vilket gör att man fortfarande ser det som är framför i periferin och därmed delvis tar fokus från vägen även om man har HUD. Dvs, på samma sätt som att man ser hastighet i periferin på Model 3 skärmen. Hastighetsmätaren är så stor så man ser den alltid i periferin då den sitter högt upp jämfört med traditionell placering i instrumentering i exempelvis en Saab där man inte ens har digital hastighetsmätare. Som bonus slipper man en konstant distraktionen av lysande siffror och pilar mitt i synfältet. Navigationspilar ersätts bäst med röstguidning och som backup kan man titta på skärmen.Magnus71 skrev:HUD är ett överlägset sätt att visa information på.
Men allt är såklart en smaksak. Min poäng är mer att jag tror många anser sig behöva HUD, när det egentligen inte behövs.
Senast redigerad av hooked, redigerad totalt 1 gånger.
Tror att det är en smakfråga,själv tidigarelade jag min beställning till före sommaren istället för efter, för att inte ”riskera” att få den ev nya designen. Tycker den är helt ok på 3:an men på en bil i miljonklassen som ska konkurrera med BMW, MB m.f.l tycker jag nog att den känns lite väl avskalad. Nya designen görs ju delvis om för att Elon vill förenkla produktionen och spara pengar. Som det blir nu med nya drivlinan, fjädringen , chippet mm men ”gamla” inredningen passar mig utmärkt men alla tycker vi olika (som tur är)
Model S 100 P Raven 2019
Man pratar också om att S och X får en ny bakdel som rymmer CCS kontakten.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag är inne på samma linje faktiskt. Även om man såklart vill ha det senaste så är jag i detta fall inte lika säker...perbjork skrev:Tror att det är en smakfråga,själv tidigarelade jag min beställning till före sommaren istället för efter, för att inte ”riskera” att få den ev nya designen. Tycker den är helt ok på 3:an men på en bil i miljonklassen som ska konkurrera med BMW, MB m.f.l tycker jag nog att den känns lite väl avskalad. Nya designen görs ju delvis om för att Elon vill förenkla produktionen och spara pengar. Som det blir nu med nya drivlinan, fjädringen , chippet mm men ”gamla” inredningen passar mig utmärkt men alla tycker vi olika (som tur är)
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,