Både jag och min fru har börjat få notifieringar i telefonerna om Apple Maps navigering till platser vi haft dem kopplade till bilen och sen lämnar.
Någon som varit med om något liknande?
Något sätt att stänga av dem på förutom att stänga av notofieringar fullständigt för Apple Maps i telefonen?
Får navigeringsförslag i Apple Maps
Moderator: Redaktion
Får navigeringsförslag i Apple Maps
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Re: Får navigeringsförslag i Apple Maps
Jag får liknande — ibland lätt förvirrade — notifieringar från Maps. Tyvärr har jag inget bra svar på varför och hur man stänger av dem.
Det kanske går att slå av i inställningar -> kartor -> Siri och sökningar -> Siri och förslag
Model X - 2019
-
Detta kan man lätt stänga av under Inställningar --> Kartor --> Visa plats för parkeringen. Det är Apple's sätt att låta dig komma igår vart du troligen parkerade bilen.Dream99 skrev:Det kanske går att slå av i inställningar -> kartor -> Siri och sökningar -> Siri och förslag
Näe det är inte funktionen som visar vart jag parkerat. Det jag får är rekommendationer på rutter till andra platser än där jag befinner mig.mrlundqvist skrev:Detta kan man lätt stänga av under Inställningar --> Kartor --> Visa plats för parkeringen. Det är Apple's sätt att låta dig komma igår vart du troligen parkerade bilen.Dream99 skrev:Det kanske går att slå av i inställningar -> kartor -> Siri och sökningar -> Siri och förslag
Håller på och testar mig fram i iOS med olika alternativ på vilken inställning det kan vara.
Håller på och felsöker därunder och under Inställningar -> Intigritetsskydd -> Platstjänster -> Systemthänster, där finns en del också.Dream99 skrev:Det kanske går att slå av i inställningar -> kartor -> Siri och sökningar -> Siri och förslag
-
Ok! Då förstod jag felBejje skrev:Näe det är inte funktionen som visar vart jag parkerat. Det jag får är rekommendationer på rutter till andra platser än där jag befinner mig.mrlundqvist skrev:Detta kan man lätt stänga av under Inställningar --> Kartor --> Visa plats för parkeringen. Det är Apple's sätt att låta dig komma igår vart du troligen parkerade bilen.Dream99 skrev:Det kanske går att slå av i inställningar -> kartor -> Siri och sökningar -> Siri och förslag
Håller på och testar mig fram i iOS med olika alternativ på vilken inställning det kan vara.