Hej,
Jag har fått en reva i lädret på instrumentbrädan. Går det att fixa själv, tro? Det är en liten reva och jag vill inte lägga ut för mycket pengar. Colorglo fixade en reva i sätet som jag hade tidigare, sätet blev som nytt.
/Paul
Reva i läder på instrumentbrädan
Moderator: Redaktion
Re: Reva i läder på instrumentbrädan
frågan är om det är läder eller vegan? Beror på hur gammal din bil är.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HelectriC skrev:frågan är om det är läder eller vegan? Beror på hur gammal din bil är.
Var det nånsin äkta skinn på instrumentbrädan?
det var väl det under en period om man hade premiumpaketet?Verdi skrev:HelectriC skrev:frågan är om det är läder eller vegan? Beror på hur gammal din bil är.
Model 3-24/Polestar 3-24
Det är modell 2017 facelift. Oavsett så kanske man kan använda svart skokräm..? 

Jag hade en 2016 facelift med premium. Var alcantara och fejkskinn väl? Eller var det äkta? På min 2018 med veganskinn så är det ju nåt slags plastmaterial. Men jag upplever att den släta delen på min gamla hade samma material som denna har.HelectriC skrev:det var väl det under en period om man hade premiumpaketet?Verdi skrev:HelectriC skrev:frågan är om det är läder eller vegan? Beror på hur gammal din bil är.
-
Instrumentbrädan är alltid lite svårare att få till en riktigt bra reparation eftersom minsta lilla avvikelse syns när det är så mycket ljus på panelen. Men ColorGlo kan absolut laga revor, skrapmärken och sprickor oavsett om det är läder, vinyl eller Faux (typ som en hybrid mellan läder och vinyl).Paul skrev:Hej,
Jag har fått en reva i lädret på instrumentbrädan. Går det att fixa själv, tro? Det är en liten reva och jag vill inte lägga ut för mycket pengar. Colorglo fixade en reva i sätet som jag hade tidigare, sätet blev som nytt.
/Paul
Precis hämtat ut min 3a från Colorglo/Mr Cap i Sundsvall.
Mycket nöjd! De fixade en skada på interiören och passade på att lackkonservera.
Åkte 56 mil enkel väg bara för att öka sannolikheten till god kvalite (efter rekommendation i denna tråd).
Mycket nöjd! De fixade en skada på interiören och passade på att lackkonservera.
Åkte 56 mil enkel väg bara för att öka sannolikheten till god kvalite (efter rekommendation i denna tråd).
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok