USB-C till mittkonsoll

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

USB-C till mittkonsoll

Inlägg av HelectriC »

Står kanske i någon annan tråd, men går det att få tag på USB-C kontakt att byta ut med nuvarande laddkontakt under flippluckan?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Eric Exar
Teslaägare

Re: USB-C till mittkonsoll

Inlägg av Eric Exar »

Till Model S va? Mtp på vilken forum-del du la tråden i.

Jag köpte en Quick Connector Dock för USB C via Servicecenter Mölndal, kunde hämta dagen efter. Finns inte i webshopen, men finns i amerikanska webshopen för att hitta artikelnummer. Kostade ca 400 pix, lätt värt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Eric Exar skrev:
Till Model S va? Mtp på vilken forum-del du la tråden i.

Jag köpte en Quick Connector Dock för USB C via Servicecenter Mölndal, kunde hämta dagen efter. Finns inte i webshopen, men finns i amerikanska webshopen för att hitta artikelnummer. Kostade ca 400 pix, lätt värt.
Har servicetimme nästa vecka. Får ta det då, tack för tipset!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Eric Exar
Teslaägare

Inlägg av Eric Exar »

HelectriC skrev:
Har servicetimme nästa vecka. Får ta det då, tack för tipset!
Jag hade rekommenderat att ringa eller mejla för att beställa i förväg, men inga delar funkar ju nu förtiden :-P
Användarvisningsbild
Vandahl
Teslaägare

Inlägg av Vandahl »

Har försökt få tag på detta i 2 månaders tid. Började med ett telefonsamtal till SC. Han jag pratade visste inte ens vad jag försökte beställa men skulle registrerara ett ärende kolla upp om det var något de hade och bad om att få återkomma. Efter 2 veckor utan respons ringde jag igen fick prata med en annan person som inte heller hade koll på detta fick tipsa de att gå in på teslas amerikanska shop där de finns att beställla. Han hittade inget pågående ärende på mig som kund iaf så han skulle starta ett nytt ärende och återkomma. Veckan efter ringer en dam från SC och vill dubbelkolla min address och om han jag fortfarande ville beställa en telefondocka med USB-C. De hade rätt address så jag gick vidare med beställning fick en faktura på 370 SEK på mailen samma dag. Detta var över 3 veckor sedan men fortfarande inte sett röken av någon USB-kabel (fakturan betalade jag samma dag jag fick den).
Då det inte går att ringa till SC längre har jag skickat mail och supportförfrågan via My tesla kontot men inte fått någon respons på över 1 vecka (förra tisdagen). Får väl åka till SC för att få tag på någon men känns lite surt att åka över 20 mil ToR för att få tag på en USB-kabel.
S75D-18 Deep blue metallic
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Mailade om att lägga till en USB-C till min servicetimme nästa vecka. Inga problem fick jag till svar. 380kr och finns på lager :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Lars P
Teslaägare

Inlägg av Lars P »

Så osmidiga dom är, fixa en webshop med allt dom erbjuder kan väll inte vara så svårt
Skriv svar