Servicen som inte blev av....

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

Idag skulle jag lämna in min bil på en årsservice och få några garantireparationer gjorda på servicecentret i Mölndal. Tiden var bestämd sedan länge, bland annat för att delar skulle finnas hemma. Körde de 30 milen till verkstaden men det hela slutade med att jag blev så förbannad att jag körde därifrån i min egen bil igen.

Är helt galet besviken på flera olika saker men innan jag utvecklar det här vidare så hoppas jag att de tänker till ett varv extra och kontaktar mig.

Fortsättning följer imorgon.....
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Re: Servicen som inte blev av....

Inlägg av bladh »

Usch så dåligt.
Oavsett vad som hänt så ska det ju inte hända…

Hoppas att det löser sig.
Men det blir ju till att köra fram och tillbaka en gång till ändå. :cry:
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Nyfiken på vad som gick så galet.

Har också mina funderingar om servicecentret i göteborg...
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare

Inlägg av ironjack »

Kan det ha att göra med monterade tredjepartskomponenter och Teslas vägran att genomföra delar av service utan undertecknad ansvarsfriskrivning, samt information om att garantin inte gäller för delar av bilen som kan påverkas av sagda tredjepartskomponenter? :evil:
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Jan

Inlägg av Jan »

Mycket intressant att höra mer.
Jag fick själv ett oprofessionellt bemötande som svar på en fråga jag ställde.
Kanske dags att utbilda personalen i kundbemötande.
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare

Inlägg av Jwe »

Har tyvärr stor anledning att undra över hur rekryteringen av medarbetare gick till där.
Mycket dålig reklam för Tesla. Och för de som drabbas. Önskar det var engångsföreteelser, men kommentarer ovan antyder ju inte det....... :(
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Tänkte bara nyansera lite här... Nu är min bil bara ungefär 1 månad gammal så jag har inte haft service än men däremot varit i kontakt med SC i Göteborg angående några frågor. Det var snabba och bra svar. Personen kändes väldigt mycket mer service-minded än jag är van vid från andra bilmärken.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Även i detta finns nyanser.

Någon som har erfarenhet av ServiceCenter i Kastrup?
Bor i Malmö och innan Tesla öppnar här blir det till att åka över bron.
(Får passa på att trycka ner lite pilsner i frunken, så går det väl på ett ut?)
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare

Inlägg av Jwe »

Ingen personlig erfarenhet, men snacket vid "pumpen" ger mycket gott omdöme om Kastrup. :P
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

Har haft en del att göra med SC på Kastrup och när man väl får tag på folk (kan ta tid om man bara mailar) så brukar de vara väldigt hjälpsamma. Ett par gånger har jag helt enkelt bara kört inom när jag ska iväg eller kommer hem från ngn resa och när du väl är där brukar det vara väldigt enkelt att få bra service. Dock ska det ju också sägas att vissa perioder, som tex från mitten av mars hade dom extremt mycket att göra med att leverera ut en massa nya bilar och då tog allt mycket längre tid (skulle försöka byta däck då).

Jag har ju iofs inte haft några större problem med bilen utan mest småsaker och däckbyte men dessa saker har som sagt funkar mycket bra.
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

Lovade ju igår att återkomma i tråden idag, så hög tid för det. Var tillbaka på servicecentret idag och nu har min inställning blivit betydligt positivare.

Av tradition och respekt för inblandade så brukar vi ju här på forumet inte nämna namn på det som är för dåliga på det jobb de är anställda för, därför klarar sig den ansvarige för mitt missnöje undan den sågningen.

Däremot tänker jag nämna en positiv tillgång på Tesla vid namn istället : Marek Persson. Lägg det namnet på minnet. Han är ny servicechef i Mölndal sedan någon vecka tillbaka. Har tidigare varit servicechef på en annan bilverkstad med Sveriges nöjdaste kunder, flera år i rad. Den här killen kan mer om kundvård än hela Teslas svenska organisation sammantaget. Vill också poängtera att Marek alltså inte på något som helst sätt varit inblandad eller haft ansvar för den urusla hanteringen som skett kring min service och mina garantireparationer.

Ändå har denne Marek egentligen inte, rent konkret, förbättrat mitt läge. Han kan inte trolla fram bromsljus som inte finns att uppbringa i hela Europa, han kan inte lova att min buliga huv blir bytt (ännu), han har inte en riktig bil (dvs inte tysk traktor) i bakfickan att låna ut när min bil servas. Men han har något helt annat, som är det allra viktigaste : kunden i fokus...

Om delar inte kommit hem, hur tycker kunden att vi löser det på bästa sätt? Om den utlovade lånebilen inte finns att erbjuda, hur tycker kunden att vi löser det på bästa sätt? Om kunden har en eventuell garantireparation som behöver bedömas, hur tycker kunden att vi löser det på bästa sätt? Ni fattar det genomgående temat? Håll kunderna informerade och försök lösa situationer i samråd med kunden. Men ska man fatta den här mycket enkla logiken så behöver man tydligen jobbat med kundvård tidigare.

Men om man gör det här, samråder med kunden och har en dialog.....då kan jag acceptera att reservdelar är restnoterade. Jag kan acceptera att bilen kostar en miljon men ändå har småfel som inte ens en indisk tuktuk har. Jag kan acceptera att en service där inga vätskor eller slitdelar byts kostar 6500 kr. Men jag har också gjort ett ställningstagande att inte tanka mera diesel eller bensin. Inte ens i en tysk lånetraktor. Möjligen, i nödfall, i en i3:a.

Nåväl, mycket gnäll och jag är kanske en jävligt tråkig kund att ha och göra med, åtminstone om man kommer på kant med mig. Annars är jag trevligheten personifierad! :lol: :lol:
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Det låter ju lite bättre idag. Jag läser noga det du skriver. Jag kommer ju själv att köra, inte 30 men, iallafall 17 mil till Mölndal för service frampå. Då är det ju oerhört viktigt att det funkar som man har blivit lovad. Att det strular med leveranser är ju tyvärr inget ovanligt. Bra dialog med en smula kundfokus kan ju lösa många situationer.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Som vanligt ett mycket informativt och roligt inlägg från dig Doktorn! :D
Thanx!
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Information är ALLTID viktigt. A och O liksom. Ingen vill känna sig bortglömd, negligerad eller ställd offside i sitt eget liv.
Det mesta går att hitta förståelse för -- om man är informerad.
Vet man så kan man ofta styra hur man vill göra sen.

För allmän kännedom ;)
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Intressant. Så vad hände nu? Åkte du hem igen i din tesla i väntan på bromsljus och ny huv?
Skriv svar