Äntligen är den beställd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare

Äntligen är den beställd

Inlägg av VillHaTesla »

För er som har följt mina frågor kring min kommande ev. pendlingsbil så är den nu äntligen beställd!!
En M3 SR+ midnight Silver med dragkrok! :D :D

1. Men....mitt i all iver så använde jag såklart ingen referral code (SÅ JÄVLA KORKAT) :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Går det att lägga till i efterhand eller är det bara att avbeställa och sedan lägga en ny beställning? Tänker såklart för att dels få egna SuC mil men också ge till en vänlig själ :)

2. Jag har fyllt i alla andra fält efter beställningen..ska jag genomföra kreditupplysning och finansieringen via DNB redan nu, hjälper det att påskynda leveransen eller de steget genomför jag inte förrens jag ska slutbetala?

Tänker på det här med att förbereda ett lån med kreditupplysning osv. ifall jag skulle avbeställa den längre fram och beställa en ny. Då blir det en ny upplysning osv... men samtidigt vill jag ju såklart ha bilen så snabbt som möjligt, så om det kan påskynda processen genom att skicka iväg kreditansökan nu direkt så gör jag det! Vad är era tips? :)
tesla 2.PNG
dabbe

Re: Äntligen är den beställd

Inlägg av dabbe »

1. Innan gick det att lägga till i efterhand. Inte nu längre. Tyvärr är det till att avbeställa.

2. 90% säker på att det inte någonsin är en flaskhals. Det gick väldigt snabbt för mig, under 48h.
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare

Inlägg av VillHaTesla »

dabbe skrev:
1. Innan gick det att lägga till i efterhand. Inte nu längre. Tyvärr är det till att avbeställa.

2. 90% säker på att det inte någonsin är en flaskhals. Det gick väldigt snabbt för mig, under 48h.

Tack för svar!
1. Men visst, vad ligger kostnaden för laddning på en SuC? Vad kan jag bedöma att Referral coden är värd i pengar typ?

2. Okej, så då kan jag avvakta med detta steg tills dom vill att jag ska slutbetala den?
Tänker inte på att DNB skulle vara en flaskhals utan mer om tillverkningen/leveransen från Tesla sker snabbare ifall jag genomför detta steget redan nu?
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

VillHaTesla skrev:
dabbe skrev:

Tack för svar!
1. Men visst, vad ligger kostnaden för laddning på en SuC? Vad kan jag bedöma att Referral coden är värd i pengar typ?

2. Okej, så då kan jag avvakta med detta steg tills dom vill att jag ska slutbetala den?
Tänker inte på att DNB skulle vara en flaskhals utan mer om tillverkningen/leveransen från Tesla sker snabbare ifall jag genomför detta steget redan nu?
När du använder en referalkod så får du och den som får koden använd 1500 km gratis supercharging, annars så kostar det SEK 2.56 per kWh enligt tesla.
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare

Inlägg av VillHaTesla »

Nico skrev:
VillHaTesla skrev:
dabbe skrev:

Tack för svar!

När du använder en referalkod så får du och den som får koden använd 1500 km gratis supercharging, annars så kostar det SEK 2.56 per kWh enligt tesla.

Okej. Så om man snittar drygt 1,8 kWh/milen så blir det 1,8*150 mil = 270 kWh laddning som krävs.
270 kWh*2,56 = 691:-.

Så dryga 700:- är Referalkoden värd...de är fan inte värt att ligga ute med 15' tills dom återbetalas inkl. att krångla med beställningen.
Bättre att jag får stå för mitt misstag :oops: :roll:
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare

Inlägg av Raoulen »

Den personen som får sin referral använd får en lott till att vinna en ny bil också.

Jag gjorde samma sak som du beställde i min iver och kom på referral efteråt. Jag var tvungen att avbeställa och beställa igen, det gick rätt smidigt ändå. Men jag gjorde det mest för att jag hade lovat en bekant att använda deras referral.
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Jag gjorde DnB ansökan direkt. Händer inte mer än att du får en kreditupplysning på dig.
Tråkigt att gå och vänta på bilen i onödan om den inte skulle gå igenom... :shock:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
NordicX
Teslaägare

Inlägg av NordicX »

Grattis!!!
Model S75D Midnight Silver -16
Porsche 911 Carrera 4S -07
VW ID4 1:st -21
Nissan Leaf 40kw -20
16.6 kW solpaneler på taket
Zappi Laddbox
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

VillHaTesla skrev:
Nico skrev:
VillHaTesla skrev:
dabbe skrev:

Tack för svar!

Okej. Så om man snittar drygt 1,8 kWh/milen så blir det 1,8*150 mil = 270 kWh laddning som krävs.

Så dryga 700:- är Referalkoden värd...de är fan inte värt att ligga ute med 15' tills dom återbetalas inkl. att krångla med beställningen.
Lägga till i efterhand går inte. Det fick jag bittert erfara då min säljare skulle ”fixa detta” i efterhand.

Hade tänkt ge min till Tibor men han klarar sig säkert gott ändå på de referrals han får. :lol:

Värdet av 150 mil SuC är ju ganska litet (måste dessutom användas inom 6 mån) men lite tråkigt att man inte fått en biljett till ”lotteriet”.

Hade också velat visa Tibor lite uppskattning. Men det är tanken som räknas, eller hur Tibor? :P
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

pefreli skrev:
VillHaTesla skrev:
Nico skrev:
VillHaTesla skrev:
dabbe skrev:

Tack för svar!

Lägga till i efterhand går inte. Det fick jag bittert erfara då min säljare skulle ”fixa detta” i efterhand.

Hade tänkt ge min till Tibor men han klarar sig säkert gott ändå på de referrals han får. :lol:

Värdet av 150 mil SuC är ju ganska litet (måste dessutom användas inom 6 mån) men lite tråkigt att man inte fått en biljett till ”lotteriet”.

Hade också velat visa Tibor lite uppskattning. Men det är tanken som räknas, eller hur Tibor? :P
Jag använde Tibors iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Tack! Och tanken räknas också ;)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Grattis!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
johnnyone
Teslaägare

Inlägg av johnnyone »

Grattis! Vad är det för ränta hos DNB?

Mvh

VillHaTesla skrev:
För er som har följt mina frågor kring min kommande ev. pendlingsbil så är den nu äntligen beställd!!
En M3 SR+ midnight Silver med dragkrok! :D :D

1. Men....mitt i all iver så använde jag såklart ingen referral code (SÅ JÄVLA KORKAT) :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Går det att lägga till i efterhand eller är det bara att avbeställa och sedan lägga en ny beställning? Tänker såklart för att dels få egna SuC mil men också ge till en vänlig själ :)

2. Jag har fyllt i alla andra fält efter beställningen..ska jag genomföra kreditupplysning och finansieringen via DNB redan nu, hjälper det att påskynda leveransen eller de steget genomför jag inte förrens jag ska slutbetala?

Tänker på det här med att förbereda ett lån med kreditupplysning osv. ifall jag skulle avbeställa den längre fram och beställa en ny. Då blir det en ny upplysning osv... men samtidigt vill jag ju såklart ha bilen så snabbt som möjligt, så om det kan påskynda processen genom att skicka iväg kreditansökan nu direkt så gör jag det! Vad är era tips? :)
tesla 2.PNG
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

1,95. 2.25 effektiv...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar