Beställningar på 70D / vem får sin 70d först?
Moderator: Redaktion
Beställningar på 70D / vem får sin 70d först?
Såg på teslaspottingtråden idag att nån sett en 70d på en trailer på väg ...Nån stans.
Jag har inte sett någon sån här tråd i forumet på 70d så jag tänkte att jag startar en. Skulle vara kul att veta när planerat leveransdatum är och få lite första intryck info när de första får sina bilar samt varför inte lite info om dig din beställt bilen, varför du valde just en Tesla och vfr just den modellen. Jag gissar på första leveranser i början av juli?
Själv funderade jag skarpt på en 70d o så kom prishöjningen vilket gjorde att jag började vända blicken till demobilar istället. Tror att det blir en sån bästa gång Andy skickar ut erbjudande.
Jag har inte sett någon sån här tråd i forumet på 70d så jag tänkte att jag startar en. Skulle vara kul att veta när planerat leveransdatum är och få lite första intryck info när de första får sina bilar samt varför inte lite info om dig din beställt bilen, varför du valde just en Tesla och vfr just den modellen. Jag gissar på första leveranser i början av juli?
Själv funderade jag skarpt på en 70d o så kom prishöjningen vilket gjorde att jag började vända blicken till demobilar istället. Tror att det blir en sån bästa gång Andy skickar ut erbjudande.
- Datordoktorn
- Teslaägare
Re: Beställningar på 70D / vem får sin 70d först?
När jag var i Mölndal idag lastade de av 7 eller 8 nya bilar. Minst en av dem var en 70D så någon i göteborgstrakten ligger bra till.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Såg du möjligtvis en vit 85a med gråa turbinfälgar i Mölndal @Datordoktorn? 

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
- Datordoktorn
- Teslaägare
Nej, tyvärr ingen vit bil på den lastbilen. Var bara mörka bilar som jag minns det. Inga röda och inga vita.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Tack för spaningen.Datordoktorn skrev:Nej, tyvärr ingen vit bil på den lastbilen. Var bara mörka bilar som jag minns det. Inga röda och inga vita.
Då blir det till att vänta med spänning på nästa sändning.

Götet alltså. Kanske ska ta mig en vända dit i helgen för spaning 

Jag har en svart 70D pågång med prel datum 10 juli. Hämtas i Göteborg.
Valde 70D pga prisbilden jämfört med 85D och bokade innan prishöjningen slog igenom.
Jag kör ganska många mil men passerar både SC Löddeköpinge och SC Falkenberg på mina resor från Helsingborg så jag tror jag kommer klara mig med en 70..
Mvh Mats
Valde 70D pga prisbilden jämfört med 85D och bokade innan prishöjningen slog igenom.
Jag kör ganska många mil men passerar både SC Löddeköpinge och SC Falkenberg på mina resor från Helsingborg så jag tror jag kommer klara mig med en 70..
Mvh Mats
Kul att höra någon som beställt en 70D. Den kommer nog räcka långt! En 70D är mer effektiv än en s85. I höga farter skiljer det ju bara typ 4 mil.MSE skrev:Jag har en svart 70D pågång med prel datum 10 juli. Hämtas i Göteborg.
Mvh Mats
Ja, undrar hur många 70D som är beställda. Kommer man att kunna separera statestiken över modellerna i smst över lev model s i Sverige?apkungen skrev:Kul att höra någon som beställt en 70D. Den kommer nog räcka långt! En 70D är mer effektiv än en s85. I höga farter skiljer det ju bara typ 4 mil.MSE skrev:Jag har en svart 70D pågång med prel datum 10 juli. Hämtas i Göteborg.
Mvh Mats
Det köps många 70 D nu men allra mest köper man 85 D i Sverige. Allt enligt en säker källa på Tesla i InfraCity.
Installerat 13,2 kWp solceller
Jag trott att så fort 70D kommer ut på marknaden, och infriar förväntningarna ang räckvidd och super charging, så kommer den gå om. Folk vi ta det säkra före det osäkra.
Jag har för mig att Elon Musk sa på aktiemötet att 70D redan är den som säljer mest så dem behövde inte vänta så länge, folk vet redan att tesla gör Model S bra och det kom ut recensioner av 70D nästan direkt efter det att dem hade lagt ut den på hemsidanapkungen skrev:Jag trott att så fort 70D kommer ut på marknaden, och infriar förväntningarna ang räckvidd och super charging, så kommer den gå om. Folk vi ta det säkra före det osäkra.

Var det inte en tredjedel 70D? Och två andra modeller, i stort sett, så tämligen jämn fördelning. 60 däremot sålde ju rätt svagt.
Jag var själv frestad att välja en 70D men huschefens räckviddsångest vägde över så det fick bli en featurebantad 85D. Vi kör 50 mil i sträck varje månad, typ, och jag bedömer att 85 även laddar fortare vid SuC ifall man behöver toppa upp på vägen. Dåligt med laddning i Sth.
Jag var själv frestad att välja en 70D men huschefens räckviddsångest vägde över så det fick bli en featurebantad 85D. Vi kör 50 mil i sträck varje månad, typ, och jag bedömer att 85 även laddar fortare vid SuC ifall man behöver toppa upp på vägen. Dåligt med laddning i Sth.
Jag lär nog inte bli först, men den 25 juni skall vi hämta vår 70D i GBG.
Andrabil?Top12 skrev:Jag lär nog inte bli först, men den 25 juni skall vi hämta vår 70D i GBG.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jo, en tredjedel 70D och så finns 85 85D och p85D också så 70D säljer bäst.
Ja vår första 70 Dbylund skrev:Andrabil?Top12 skrev:Jag lär nog inte bli först, men den 25 juni skall vi hämta vår 70D i GBG.

Skall även fortsätta att montera upp fler solpaneler både hemma och på jobbet för att kompensera vår körning. Miljön kommer i första rummet. Till skillnad mot miljöpartiet så står jag för vad jag säger !
Det verkar vara prio på att få ut 70D på vägarna nu.
Jag bekräftade min 85a dagen innan 70D lanserades och har inte blivit inbokad för leverans än.
Jag bekräftade min 85a dagen innan 70D lanserades och har inte blivit inbokad för leverans än.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det är nog en ganska medveten strategi. Om man är batteri-begränsad så innebär ju det att man kan tillverka upp till drygt 20% fler fordon med 70 kWh istället för 85 kWh. Det är nog ganska känsligt för Tesla att man faktiskt når upp till sina förväntade produktionstal just nu. Den nya batterifabriken kräver ju ganska mycket kapital och vill man få in dem via t.ex. börsen är de nog väldigt viktigt att investerare inte behöver oroa sig för att efterfrågan på bilarna är tillräckligt stor. Även framtida kunder skulle nog bli mer intresserade ifall pressen skriver att det säljs fler bilar snarare än att produktionsmålen inte nås.bladh skrev:Det verkar vara prio på att få ut 70D på vägarna nu.
Driver sajten Car.info
Helt klart är det en medveten strategi eftersom batteri-tillgång är den trånga sektorn.
Just i mitt micro-fall så är mitt batteri redan producerat tillsammans med bilen och på väg för leverans.
(kostar på mig att vara lite ego)
För de order som är bekräftade strax innan 70D lanserades, och med uppskattad leverans slutet av juni, så kan de rimligtvis inte skjuta fram leveranstiderna så långt att det skulle motverka den faktiska bristen.
Just i mitt micro-fall så är mitt batteri redan producerat tillsammans med bilen och på väg för leverans.
För de order som är bekräftade strax innan 70D lanserades, och med uppskattad leverans slutet av juni, så kan de rimligtvis inte skjuta fram leveranstiderna så långt att det skulle motverka den faktiska bristen.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Jag bekräftade min bakhjulsdrivna 85:a den 30/4, och har leverans planerad till den 30/6. Det är nog inte enbart batteribrist som styr produktionen, utan troligen också hur effektivt den kan tillverkas. En 85:a har ju bara en motor och har tillverkats i flera år, så flödet borde vara väl intrimmat.bladh skrev:Helt klart är det en medveten strategi eftersom batteri-tillgång är den trånga sektorn.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
- Elektrokungen
- Teslaägare
På Tesla/Mölndals parkering stod idag en 70D i Titanium Metallic...Datordoktorn skrev:När jag var i Mölndal idag lastade de av 7 eller 8 nya bilar. Minst en av dem var en 70D så någon i göteborgstrakten ligger bra till.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Min bakhjulsdrivna 85:a bekräftades 29/4 men jag har ännu inte fått ngt leveransdatum....
Bor i Stockholm så det tar väl längre tid kanske...
Så grymt sugen på att får hämta ut den.

- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det är en jobbig väntan! Själv fick jag dock vänta i 6½ månad...Soze0019 skrev:Min bakhjulsdrivna 85:a bekräftades 29/4 men jag har ännu inte fått ngt leveransdatum....
Min bil var för övrigt uppe i Stockholm och vände innan den levererades i Göteborg. D.v.s. det är nog ingen nackdel att få den levererad i Stockholm.
Driver sajten Car.info
Jag bekräftade min 70 D den 28/4. Den lämnade fabriken för ca 3 v sedan. Leveranstiden på My Tesla säger slutet juni men e-posten säger "runt juli". Något diffust, eller? Har ju hoppats att få den till semestern v 28.