Fri Supercharging - Destination Charging?
Moderator: Redaktion
Fri Supercharging - Destination Charging?
Får en MS denna månad med fri Supercharging. Gäller det också platser som det på Teslakartan står Destination Charging eller får man betala då?
Re: Fri Supercharging - Destination Charging?
Destinationsladdarna från Tesla ägs inte av Tesla. Så det varierar lite.
De kan vara öppna för vem som helst och inte kosta något.
De kan vara stängda för bara teslor att ladda.
De kan vara stängda på så sätt att enbart kunder till de som satt upp laddaren får ladda där. T.ex. vid ett hotell får bara gäster på hotellet ladda där.
Det kan vara så att det kostar pengar att ladda. Men då är det oftast ägaren av laddaren som tar betalt på något sätt, antingen via p-avgift eller över disk.
Så, bäst är att kolla med de som satt upp den vad som gäller för just den destinationsladdaren.
De kan vara öppna för vem som helst och inte kosta något.
De kan vara stängda för bara teslor att ladda.
De kan vara stängda på så sätt att enbart kunder till de som satt upp laddaren får ladda där. T.ex. vid ett hotell får bara gäster på hotellet ladda där.
Det kan vara så att det kostar pengar att ladda. Men då är det oftast ägaren av laddaren som tar betalt på något sätt, antingen via p-avgift eller över disk.
Så, bäst är att kolla med de som satt upp den vad som gäller för just den destinationsladdaren.
Model Y LR.
Model S70D
Tack för bra svar!
(Kollade en dest ch dit vi ska och den var fri o gratis, mkt bra)
(Kollade en dest ch dit vi ska och den var fri o gratis, mkt bra)
Jag vill flika in lite
Har hotellet eller vad det nu är fått laddaren av tesla vilket är förutsättning för att hamna på kartan så ska dem vara låsta till tesla
Sen hindrar det inte att de köpt nån med som är öppen för alla
Jag hade klagat vänligt på en dest charger om den är upptagen av icke tesla bilar
Har hotellet eller vad det nu är fått laddaren av tesla vilket är förutsättning för att hamna på kartan så ska dem vara låsta till tesla
Sen hindrar det inte att de köpt nån med som är öppen för alla
Jag hade klagat vänligt på en dest charger om den är upptagen av icke tesla bilar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se