Elbilbrand i Luleå
Moderator: Redaktion
Re: Elbilbrand i Luleå
Nej, en Passat GTE. Så inte en elbil per min definition.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Jeppe_E skrev:Nej, en Passat GTE. Så inte en elbil per min definition.
Typiskt mediemakare, Insatschefen sade INTE att det var en elbil.
Sedan är han lite luddig och påstår att den började INNE i bilen? efter ca 47 sek.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
...enligt ägaren också. Kan sätta en slant på att det var utanför bilen det började.TeslaTissel skrev:Jeppe_E skrev:Nej, en Passat GTE. Så inte en elbil per min definition.
Typiskt mediemakare, Insatschefen sade INTE att det var en elbil.
Sedan är han lite luddig och påstår att den började INNE i bilen? efter ca 47 sek.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Verkar som det faktiskt var i bilen det startade enligt flera källor. Dvs inte ett schukouttag.
Undrar hur detta går nu, en hybrid som börjar brinna mitt i natten, hoppas nästan det visar sig vara vandaler. Det är ju lättare att stoppa kanske.
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Undrar hur detta går nu, en hybrid som börjar brinna mitt i natten, hoppas nästan det visar sig vara vandaler. Det är ju lättare att stoppa kanske.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Finns det inte en återkallelse för GTE: erna pga en farlig komponent som kan resultera i brand?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
I en grupp på Facebook var det en som kände ägaren till Passat GTEn. Han skrev att laddning inte skedde via laddbox, utan i vanligt schuko-uttag. Men som sagt, vi vet ännu inte var laddningen egentligen började...
Hemma hos han hade väl laddningen börjat. Det är väl orimligt att den börjat någon annanstans. Om han nu inte haft en lång förlängningssladdEpicure skrev:I en grupp på Facebook var det en som kände ägaren till Passat GTEn. Han skrev att laddning inte skedde via laddbox, utan i vanligt schuko-uttag. Men som sagt, vi vet ännu inte var laddningen egentligen började...

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Jag känner åxå ägaren samt grannen som larmade SOS och således såg var det brann mest från början. Och det var inne i bilkupen, med svart rök som bolmande upp ur trasig ruta.
Det tar ju inte såå länge att ladda en GTE så troligtvis var laddningen klar när branden bröt ut efter tre på natten.
Utredningen är dock inte klar och vi vet inte hur /var branden startade. Jag vill inte heller spekulera i det ännu.
Det är jävligt tråkigt att två familjer förlorade allt de hade.
*Dessutom har 'alla' shuckoladdsladdar, även VW:s, en inbyggd tempgivare i stickproppen som avbryter laddning långt innan det blir farligt varmt. Så länge man inte använder skarvsladd är det mycket mindre risk att använda shuckoladdare än att, som alla gör här uppe, ha motor/kupé värmare ikopplat på max belastning hela natten vintertid...
Det tar ju inte såå länge att ladda en GTE så troligtvis var laddningen klar när branden bröt ut efter tre på natten.
Utredningen är dock inte klar och vi vet inte hur /var branden startade. Jag vill inte heller spekulera i det ännu.
Det är jävligt tråkigt att två familjer förlorade allt de hade.
*Dessutom har 'alla' shuckoladdsladdar, även VW:s, en inbyggd tempgivare i stickproppen som avbryter laddning långt innan det blir farligt varmt. Så länge man inte använder skarvsladd är det mycket mindre risk att använda shuckoladdare än att, som alla gör här uppe, ha motor/kupé värmare ikopplat på max belastning hela natten vintertid...
Trasig ruta alltså?! Har någon pajat rutan och startat bilbranden?
Det är ju många bilbränder som är anlagda idag.
Det är ju många bilbränder som är anlagda idag.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3