Har kvartalshetsen uteblivet?
Moderator: Redaktion
Har kvartalshetsen uteblivet?
Förra kvartalet var det rent kaos med helgöppet och massor med bilar som hade defekter samt massor med lagerbilar med nedsatta priser.
Men vad händer nu?
Man hör ingenting. Folk hämtar inte ens ut sina bilar i tid mm...
Men vad händer nu?
Re: Har kvartalshetsen uteblivet?
Prognosen kanske pekar på större vinst Q3 än Q4 och det därför är klokare att spara på krutet till Q4?
Jag gissade optimistiskt i våras att model Y skulle gå i produktion redan i år. Kanske är den planerad till Q4 och man har allt fokus på den?
Jag gissade optimistiskt i våras att model Y skulle gå i produktion redan i år. Kanske är den planerad till Q4 och man har allt fokus på den?

Jag vet en som hämtar sin Tesla nu på söndag.
Så lite kvartalshets är det i alla fall.
Så lite kvartalshets är det i alla fall.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- ChristerSjo
- Teslaägare
Det är extrem kvartalshets. De leverarar upp till cirka 80 bilar per dag i Trosta.
Frånvaron av rabatter etc, kan man ju tolkar (rätt eller fel) att de inte har några problem att sälja de bilar de har i lager.
Frånvaron av rabatter etc, kan man ju tolkar (rätt eller fel) att de inte har några problem att sälja de bilar de har i lager.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Elon har mailat ut till anställda att de ska se till att leverera så mycket som möjligt så att de kan för första gången passerar 100k detta kvartalet så jo, nog är det hetsigt hos Tesla. Hur det är i just Sverige vet jag dock ej.
https://electrek.co/2019/09/26/tesladel ... eak-email/
https://electrek.co/2019/09/26/tesladel ... eak-email/
- GreenMachine
- Teslaägare
Ha ha. Fick tidigare idag mail att leveransen av min X skulle ske i mitten slutet av oktober. Två timmar senare så ska den levereras nu på måndag så det är nog mer/lika mycket hets som vanligt...
q

- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Jag har idag visat intresse för en M3 till min fru, min säljare har svarat på mail nu ikväll så dom verkar vakna och pigga. Riktigt nöjd med min Teslasäljare som svarar jämt.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Får se hur det blir med min beställning.
Helt plötsligt händer det.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- GreenMachine
- Teslaägare
Bara att hålla tummarna men maila delivery och fråga. För min del så blev det helomvändning någon timme efter att jag mailat och dessutom då fått ett helt annat besked.Tars skrev:Får se hur det blir med min beställning.
Hade du beställt en sprillans? Har för mig att jsg såg i någon tråd att du klippt till på en PX dom redan rullat lite? Gissar om så att deras prio just nu annars är nyregg.
- Tars
- Teslaägare
Ville ha en beg, men kom till insikt att nya raven gör x:en till en riktig långfärdsbil.GreenMachine skrev:Bara att hålla tummarna men maila delivery och fråga. För min del så blev det helomvändning någon timme efter att jag mailat och dessutom då fått ett helt annat besked.Tars skrev:Får se hur det blir med min beställning.
Hade du beställt en sprillans? Har för mig att jsg såg i någon tråd att du klippt till på en PX dom redan rullat lite? Gissar om så att deras prio just nu annars är nyregg.

Det var min vän Durante som norpade en pre-raven till ett sjukt bra pris.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Tars
- Teslaägare
Har du någon lyckomail som du har till mig?GreenMachine skrev:Bara att hålla tummarna men maila delivery och fråga. För min del så blev det helomvändning någon timme efter att jag mailat och dessutom då fått ett helt annat besked.Tars skrev:Får se hur det blir med min beställning.
Tänkte att de har lite olika, så om du har fått din tidigare än utlovat så vore det najs att ta del av det.

- GreenMachine
- Teslaägare
Nja, det var inte mer avancerat än att jag skickade ett mail till deliveryse@tesla.com och dels frågade om de kunde bekräfta om tidigare uppskattat lev datum skulle hållas, och att det var viktigt för mig att veta om det var helt kört.Tars skrev:Har du någon lyckomail som du har till mig?GreenMachine skrev:Bara att hålla tummarna men maila delivery och fråga. För min del så blev det helomvändning någon timme efter att jag mailat och dessutom då fått ett helt annat besked.Tars skrev:Får se hur det blir med min beställning.
Tänkte att de har lite olika, så om du har fått din tidigare än utlovat så vore det najs att ta del av det.
Två timmar efter att jag fått svar att leverans troligtvis låg två veckor bort, så kom det ett sms och ett mail att det istället var om några dagar istället??
Kanske väckte någon som sov vid skrivbordet eller något?? Har ingen aning faktiskt..
Du kan ju få upp till två gratis tillbehör om din bil inte finns inne för leverans och du kan tänka dig att välja en som finns inne och kan ta leverans innan kvartalet är slut. Har inte stått så mycket om det men säljaren i butiken verifierade det för mig för 2 veckor sedan. Så lite rabatter kan dom ge.Black skrev:Förra kvartalet var det rent kaos med helgöppet och massor med bilar som hade defekter samt massor med lagerbilar med nedsatta priser.
Men vad händer nu?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
När jag beställde min (genom Göteborg) så sade säljaren att det inte gick att tillämpa i SverigePontus skrev:Du kan ju få upp till två gratis tillbehör om din bil inte finns inne för leverans och du kan tänka dig att välja en som finns inne och kan ta leverans innan kvartalet är slut. Har inte stått så mycket om det men säljaren i butiken verifierade det för mig för 2 veckor sedan. Så lite rabatter kan dom ge.Black skrev:Förra kvartalet var det rent kaos med helgöppet och massor med bilar som hade defekter samt massor med lagerbilar med nedsatta priser.
Men vad händer nu?