Jag körde med Sentry Mode påslaget.
På skärmen fick jag nyss efter att lämnat bilen och kommit tillbaka ett meddelande:
Sentry Mode event
Jag har inte fått några push-meddelanden till appen i min device som har kärran knuten till sig.
1: Hur gör jag för att få fram mer information om detta event? Tidpunkt med mera?
2: Finns det något smidigare sätt än att själv, manuellt leta igenom alla video-clips?
3: Ser man någon skillnad på video-clip från dashcam och Sentry på vad filerna heter eller ligger?
4: När Sentry går igång, ska man då inte då en push-notis?
5: Spelar Sentry in hela tiden eller bara om sensorer triggar?
Sentry Mode Event Reported
Moderator: Redaktion
Re: Sentry Mode Event Reported
Enligt min bästa förståelse:
1. Kolla videofilerna på ditt USB-minne
2. Nej
3. Vet ej
4. Nej, har jag aldrig fått. Inte för ett "event" (d.v.s. trig till inspelning), men om den triggar bil-larmet kommer det en push i appen
5. Hela tiden, men den sparar bara till minne när ett "event" inträffar, d.v.s. om det sker en rörelse nära bilen.
1. Kolla videofilerna på ditt USB-minne
2. Nej
3. Vet ej
4. Nej, har jag aldrig fått. Inte för ett "event" (d.v.s. trig till inspelning), men om den triggar bil-larmet kommer det en push i appen
5. Hela tiden, men den sparar bara till minne när ett "event" inträffar, d.v.s. om det sker en rörelse nära bilen.
Från v10 ligger Sentry videos i sin egen folder.R1883RM4n skrev:3: Ser man någon skillnad på video-clip från dashcam och Sentry på vad filerna heter eller ligger?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Har för mig att Sentry bara skickar iväg meddelande till telefonen om larmet gått. Ganska klokt i så fall, eftersom annars skulle din telefon översvämmas av händelser (alla som går runt om t.ex)
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
2. Sortera filerna efter nyaste när du läser av usb minnet. Händelsen som triggade ligger i näst sista inspelade minuten (om det bara var en händelse på 10minuter), alltså den spelar in 9minuter innan själva händelsen.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Jag skulle dessutom bli nojjig om jag fick notis varje gång någon närmade sig bilen för att titta på den o beundraSascha skrev:Har för mig att Sentry bara skickar iväg meddelande till telefonen om larmet gått. Ganska klokt i så fall, eftersom annars skulle din telefon översvämmas av händelser (alla som går runt om t.ex)

- greenstreet
- Teslaägare
Återupplivar denna tråden. Jag har ofta en stor mängd händelser när bilen stått parkerad. Exempelvis gör den inte skillnad på om jag själv öppnat bakluckan utan att låsa upp bilen. Bugg eller något som är fel?
Igår tittade jag igenom klipp från dagen. Stod parkerad i parkeringshus med förarsidan fri. Från 8 till 17 såg jag tre bilar som parkerade jämte och lät min bil agera dörrstopp. Alltså tre stycken på en dag när bara en sida fanns fri. Är folk så respektlösa eller hade jag bara extrem otur?
Vet ej om det blivit märken eftersom det är mörkt ute och bilen är allt annat än ren.
Igår tittade jag igenom klipp från dagen. Stod parkerad i parkeringshus med förarsidan fri. Från 8 till 17 såg jag tre bilar som parkerade jämte och lät min bil agera dörrstopp. Alltså tre stycken på en dag när bara en sida fanns fri. Är folk så respektlösa eller hade jag bara extrem otur?
Vet ej om det blivit märken eftersom det är mörkt ute och bilen är allt annat än ren.
2020 Model S LR - Midnight Silver