Spooky skrev:Nyligen glad ägare till en Model 3 LR.
Grattis och välkommen i klubben!
Spooky skrev:Att gå från en stortysk diesel till denna är såklart en utmaning men jag gillar verkligen bilen.
Jag har gjort samma resa precis, dock inte alls svår resa för mig som har kört en hel del elektrifierat däremellan.
Spooky skrev:Det jag slås av, vilket jag iofs hört talas om sedan tidigare, är den märkligt dåliga passningen i karossen. Sett flera exempelbilder här tidigare och i verkligheten men vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till dessa.
Jag har några liknande smärre avvikelser. Jag har inte anmält det ännu dock för det stör mig inte speciellt mycket.
Spooky skrev:(...) eller så får man kontakta verkstaden med allt strul det innebär i logistik. Påverkar såklart inte bilen rent funktionsmässigt men det är ju ändå en bil för nästan 700.000:- så det känns lite konstigt. Aldrig sett ngt liknande på alla tidigare bilar jag haft. Inte heller lågprismärken som Dacia är i närheten av dessa avvikelser. (...)
Klart du ska anmäla det! Lägg ett ärende via appen, jättesmidigt!
Själv är jag förlåtande, för jag tycker man får en bil med teknik värd 1.5 MSEK för halva priset. Sen är den inte Tesla utlovad eller känd för att ha ust den bästa karosspassningen eller för den delen färgkvalitet, jämfört med be bästa premiumbilarna från EU (BMW, Daimler, Porsche). Om man tycker att karossglapp är det viktigaste i världen så kan man ju köpa ett bilmärke som utlovar det istället.
Kan hända att du aldrig sett en annan bil med kvalitetsproblem, men gå in på vilket annat bilmärkesforum som helst så finns det gott om historier om kvalitetsmisstag vid nyleverans, speciellt på nya bilmodeller.