Var supernöjd med bilen i början. Det enda som strulade var egentligen att den aldrig började ladda ner någon uppdatering. Var fast på en gammal gammal version.
Efter lite hjälp från chatten och ”advanced vehicle support” fick den dock till slut v10 (2019.32.12.1). Jippie!
Bara en dag senare fick den 2018.32.12.2 (häromdagen). Men strax efter det började problemen.
Det började med att larmet gick igång i lördags kväll utan att jag kunde lista ut varför. Tog ur USB-disken och började granska materialet. Märker då att den slutat spara video någon gång under lördagen (jag har inspelningar fram till 12-nånting men inget efter det, varken dashcam eller sentry). Konstigt tänkte jag men orkade inte bry mig så mycket.
Igår (söndag) skulle jag iväg strax innan 11. Märker att skärmen inte ändrar till dagläge automatiskt (alltid fungerat bra tidigare) så får ändra manuellt. Kör iväg och får då felmedd att ”ecall nöduppringningsfunktion” behöver service. Hade lite bråttom så brydde mig inte om det. Någon timme senare ska jag iväg igen och lägger i backen för att backa ut och märker då att backkameran slutat fungera. Lite senare på dagen märker jag att gpsen inte heller fungerar, samt autopilot/farthållare.
Under dagen har bilen även försökt ladda ner 2019.32.12.2 på nytt - flera gånger men avbrutit sig själv och sagt att bilen är uppdaterad (står även att den kör 2019.32.12.2).
Igår kväll gjorde jag sen försök med att starta om bilen på alla sätt - inklusive att rycka alla usb-tillbehör. Inget hjälpte.
Idag har jag skapat service-ärende samt pratat med chatten som eskalerat till ”advanced vehicle support” men ingen lösning än. Däremot har nerladdningen av 2019.32.12.2 kommit längre - hela vägen till 100% - men stannat där. Lustiga är att bilen nu visar att den kör 2019.32.12.1.
Fick lite respons från Göteborg och verkar som de vill att jag ska åka in, men jag har tid först en bit in i november.
Detta blev lite gnälltråd men jag är så fruktansvärt irriterad på att jag ska köra runt med bilen i nuvarande skick i nästan en månad. Visst kan saker gå sönder - och jag var väl medveten om att jag har en bit till närmaste SC när jag skaffade bilen. Bilen har för sjutton inte ens en dum farthållare nu. Men ska väl vara glad att det iaf går köra med den och att blinkers samt lampor fungerar (än så länge).
Om någon har tips på magisk lösning så vore jag självklart mycket tacksam