- -Antispinsystem avaktiverat
-Stabilitetskontroll avaktiverat
-Parkeringsassistans ej tillgänglig
-Begränsad acceleration
-Bilen behöver service
Efter diverse googlande och resett-anden så provade jag ringa Tesla för support.
Medans jag pratade med Tesla så dök det upp att jag hade en uppdatering att genomföra (2019.36.2.2). Har inte fått någon notis i appen om denna uppdatering (som jag normalt får).
Supporten sa att jag skulle ladda ner uppdateringen, köra den och sen göra en resett på bilen. Så borde alla felmedellanden försvinna och att jag sen borde kunna köra bilen.
Efter att jag laddat ner uppdateringen och skulle installera den, så lyckades den inte installeras (kom till ca 20%).
Så jag ringde supporten igen och vi provade att köra installationen medans supporten övervakade vad som hände remote...
Tyvärr gick inte intallationen att genomföra denna gång heller, men supporten såg att de fick massa felmeddellanden under tiden av installationen och installationen stannade vid ca 10-20% även denna gång.
Vi provade även en avstängning av bilen, utan något märkbart resultat.
Så slutsatsen blev att de fick hämta den med bärgare och fixa en hyrbil till mig!
Jag har haft bilen lite över ett år och varit supernöjd!
Men att man inte ens kan köra med bilen är ju en katastrof enligt mig (jobb, hämtning, nödfall eller andra krissituationer)!
Är det någon som har erfarenhet av liknande missöde/missöden?
Jag har sökt här på forumet med inte hittat något liknande inlägg.
/E