StoffeZ skrev:Jag kanske är fel ute, och ingen är i så fall gladare än jag..men..
Som jag förstått det hela, så är Model S med xenonbelysning i Europa utrustad och endast godkänd för 25 W lampor.
Om jag då stoppar i 35 w lampor och byter ballast för att få mer kräm i ljusen kan jag inte då få problem med att få ersättning från försäkringsbolaget om olyckan är framme (lyktorna skulle gå sönder, explodera, brinna upp eller dyl)??
Varför skulle lyckorna gå sönder, explodera, brinna upp eller dyl?
Det är bara i Europa som det sitter 25W xenon, i övriga världen är det 35W.
Jag har satt dit OEM ballaster och lampor. Alltså samma Osram-prylar med samma P/N som sitter original på Model S utanför Europa.
Då ska man nog vara mer orolig för att montera en LED-ramp. Den finns inte original på Tesla eller någon annan bil över huvud taget. Och man måste göra ingrepp i bilens elsystemet för att få den att lysa. Ingenting sådant behövs för att uppgradera till 35W xenon.
Men det är klart, om man väljer att sätta dit billiga budget-ballaster och no-name xenonlampor köpta på Wish.com, så kanske man ska vara lite ängslig.