B99 skrev:Får inte ihop det riktigt, hur kan stänkskydden göra att det samlas skit bakom innerskärmen?
Stänkskydden har inget att göra med att det samlas smuts bakom innerskärmarna. När jag monterade mina så var en hel del skräp bakom innerskärmarna. Det var alltså innan jag hade några stänkskydd alls.
Kan vara det där hålet i innerskärmen som syns på den sista bilden som är boven i dramat så det har jag nu täppt igen.
Men mindre partiklar är nog omöjligt att komma ifrån. Tar du bort plastpanelen som sitter under bilen så har du mycket där med. För att inte tala om de bakre innerskärmarna i filt med godtycklig passform.
Där finns så mycket små hål och glipor överallt där smuts kommer in, särskilt när man kör på blöt vägbana, och när det väl kommit in är det svårt att det ska komma ut igen av sig självt. Ingen fara enligt tekniker på SC, så klart. Börjat bli stamgäst där.
Men vattnet i den sista bilden, visst det är ingen fara för plast rostar ju inte och vattnet ligger aldrig emot någon plåt, men på mina är där dräneringshål så vattnet rinner ut. Om det saknas på dina kan du borra dit några för känns onödigt köra runt och släpa på vatten i stänkskydden.