Hitta laddstationer, uppladdning.nu och PlugShare
Moderator: Redaktion
Jag använder idag uppladdning.nu och PlugShare och funderar på om det finns flera alternativ?
Uppladdning.nu har ju fler stationer, men har ju en del andra brister. Man lägger ju inte in nya stationer själv, så jag förmodar att någon admin får verifiera alla platser.
PlugShare är ju istället användarna själva som hela tiden lägger in nya stationer samt gör check in på befintliga och därmed verifierar om de fungerar eller är trasiga.
Uppladdning fungerar dåligt i teslas browser. Saknar dessutom en app (android) samt möjligheten att välja "navigera till"
PlugShare har en bra app med navigate to funktionalitet. Har också hela den sociala biten med topplistor och liknande för att "belöna" medlemmar som bidrar med information. Dock saknas våra kontakttyper som röd trefas.
Sammantaget så känns ju PlugShare modernare och mer användbar.
Vad har ni andra för erfarenheter om dessa två och finns andra appar som jag missat?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Uppladdning.nu har ju fler stationer, men har ju en del andra brister. Man lägger ju inte in nya stationer själv, så jag förmodar att någon admin får verifiera alla platser.
PlugShare är ju istället användarna själva som hela tiden lägger in nya stationer samt gör check in på befintliga och därmed verifierar om de fungerar eller är trasiga.
Uppladdning fungerar dåligt i teslas browser. Saknar dessutom en app (android) samt möjligheten att välja "navigera till"
PlugShare har en bra app med navigate to funktionalitet. Har också hela den sociala biten med topplistor och liknande för att "belöna" medlemmar som bidrar med information. Dock saknas våra kontakttyper som röd trefas.
Sammantaget så känns ju PlugShare modernare och mer användbar.
Vad har ni andra för erfarenheter om dessa två och finns andra appar som jag missat?
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Re: Hitta laddstationer, uppladdning.nu och PlugShare
För Italien är Open Charge Map helt oslagbar... Fungerar mycket bra i bilens browser också 

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jovisst lägger du in nya stationer själv! Det är själva idén med uppladdning.nu! Klicka bara på Lägg till laddplats! Jag la till en ny där senast igår.jtesla skrev:Uppladdning.nu har ju fler stationer, men har ju en del andra brister. Man lägger ju inte in nya stationer själv,
Även om det finns faktiskt en inofficiell Android app till uppladdning.nu, Charger Finder, så tycker jag det är enklast att slänga upp en shortcut till webbsidan på startskärmen. (Meny, Lägg till på startskärmen i Chrome for Android)
Att den fungerar dåligt i Tesla har vi påpekat för dem som driver sajten redan för ett år sedan...

Jag uppfattade det som att man "submittar" ett förslag som någon admin lägger in senare, men om det är användardrivet i realtid är ju det perfekt.
Tack för tipset om Charger Finder, precis det mesta jag saknade för uppladdning.nu. Nu ska jag tipsa utvecklaren om att ha med uppladdning och uppladdning.nu i sökkriterier för google play så man hittar den
Tack för tipset om Charger Finder, precis det mesta jag saknade för uppladdning.nu. Nu ska jag tipsa utvecklaren om att ha med uppladdning och uppladdning.nu i sökkriterier för google play så man hittar den

- TiborBlomhall
Det man submittar modereras innan det läggs ut, ja, men modereringen brukar göras inom några timmar. Så det är användardrivet, i så gott som realtid.jtesla skrev:Jag uppfattade det som att man "submittar" ett förslag som någon admin lägger in senare, men om det är användardrivet i realtid är ju det perfekt.
Känner du till nån laddstation så tro inte att den på något sätt "officiellt" ska dyka upp på uppladdning.nu - lägg upp den själv!
Jo, det var bara så mycket smidigare att göra det med just PlugShare så det har jag gjort ett antal gånger...
Jag tycker ChargeMap är en bra app. Den är mycket lättare att uppdatera information i samt registrera nya laddstationer än plugshare tycker jag.
85D
- TiborBlomhall
Om det ändå fanns nån app motsvarande allaannonser.se som sökte igenom alla laddappar och visade sammanlagda bilden av alla laddkartor! 

En integration med t.ex gps-appen Waze vore ju fint..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR